Naast liefde ook veel punten!

By 15 mei 2017 Nieuws
Liefde voor de sport korfbal, dat komen we wekelijks tegen bij Triade. Maar bij korfbal je geliefde vinden is een ander verhaal. Toch staan deze weken voor Diana & Roelant en Wim & Priscilla in het teken van hun korfbalhuwelijk. Of deze feestpartijen gevolgen hebben voor de prestaties op het veld lees je hieronder.

Triade F nam het op tegen Korbatjo F. De kids konden geen revanche nemen en verloren met 5-12. Hoe kort ze er vorige week op zaten met verdedigen, zo veel ruimte gaven ze helaas zaterdag wel weg. Het zat er niet in.
Triade E moest op eigen veld tegen Coventus spelen. De kinderen hadden er zin in. Er werd nog een beetje makkelijk over de wedstrijd gedacht, want de vorige wedstrijd tegen Coventus werd ruim gewonnen. In het begin van de wedstrijd stonden ze al snel voor met 2-0. Daarna vielen de doelpunten niet zo makkelijk, ondanks de goede kansen. Aan het einde van de wedstrijd werd het nog erg spannend omdat Coventus 2 doelpunten maakte. Maar Triade gaf niet op! Met alle kracht werd er in de laatste 5 minuten 2 keer gescoord! Dit zorgde voor een eindstand van 4-2.
Triade D1 nam het op tegen ACKC uit Almkerk. Het was een wedstrijd waar beide teams aan elkaar gewaagd waren.
Triade speelde heel netjes ze deden alles goed waar ze op zouden letten. Opzetten van een aanval, rebound en steun en natuurlijk verdedigen Dit werd dan ook beloond met een mooie 4-3 overwinning.
De D2 speelde thuis tegen RWA. Hier werd de week ervoor net van verloren dus ze gingen met goede moed het veld op. Helaas bleek ook nu dat RWA te sterk was. Triade deed goed haar best, maar veel ballen werden er tussenuit gehaald. Daar profiteerde de tegenstander van en won de wedstrijd met 3-11.
De wedstrijd van Triade C ging tegen Dordrecht. De eerste wedstrijd werd nipt met 6-5 verloren.In deze wedstrijd wist Triade wel aan de goede kant van de score te blijven. In een spannende wedstrijd werd er met 4-2 gewonnen. Door deze overwinning is de strijd om het kampioenschap in deze poule weer open.
Triade B speelde tegen Ventura Sport. Vorige week werd maar net van deze ploeg verloren. Triade begon goed aan de wedstrijd en wist de doorbraak van de dames eruit te halen. Door goed werk in de afvang kreeg Triade diverse kansen om te score. 1 minuut voor rust kreeg Triade de mogelijkheid om met een maximale voorsprong te gaan rusten, maar verzuimde dat jammerlijk. De 2e helft had Triade heel veel moeite met score en kreeg het de deksel op de neus. 2 minuten voor het einde maakte Ventura sport gelijk 4-4. Dankzij een uiterste kracht inspanning van de B scoorde ze toch nog de 4-5.
Net als vorige week moest Triade A1 weer tegen GKV A. De sfeer zat er goed in en beide teams waren klaar om hun wedstrijd te starten. Hoewel het spel in de eerste helft prima was, hadden ze alleen minder geluk met het raak schieten. Dat zorgde voor een 4-2 tussenstand. Gelukkig veranderde dat en eindigde de wedstrijd in 11-5.
Triade 4 mocht revanche nemen uit tegen ZKV. Ouderwets op gras en nieuwerwets klein veld moest Triade wennen. Aanvallen liepen niet lekker waardoor een 5-2 achterstand bij rust op het scorebord stond.In de 2de helft werd er extra gas gegeven en veel kansen gecreëerd en benut. De achterstand werd omgebogen naar een 6-7 voorsprong.
Triade 3 ging op bezoek bij Oranje Wit, na vorige week verloren te hebben gingen ze toch proberen de puntjes mee naar huis te nemen. Het beloofde een goede wedstrijd te worden en de scores kwamen over en weer op gang. Bij rust stond het 6-6. Tijdens de regenachtige tweede helft kwam Triade niet verder los dan 2 puntjes, want dan kwam Oranje-Wit  weer terug. De wedstrijd eindigde met waar het mee begon; een gelijke stand. (11-11)
Na voor veel spelers van 2 een korte nacht of vaststaan achter de truck run verzamelden alle spelers van Triade 2 zich bij Kinderdijk. In de zaal werd er 2 keer behoorlijk verloren, maar in de buitencompetitie voor de zaal won Triade 2 met een puntje verschil. De stemming zat er goed in. Triade 2 begon vrij zwak aan de wedstrijd. Binnen 15 minuten keken ze tegen een 7-2 achterstand aan. Tot overmaat van ramp kwam er ook nog een stortbui na een kwartiertje in de 1e helft. Iedereen was doorweekt, maar de bui duurde gelukkig maar een minuutje of 10. Hierna ging de zon weer schijnen en kwam Triade 2 terug in de wedstrijd en gingen we rusten met een 9-5. Na de rust gingen ze er weer vol voor. Er waren kansen genoeg, maar helaas werden die niet afgemaakt. Langzaam liep de voorsprong van Kinderdijk op, wat voor een 17-8 eindstand zorgde.
Triade 1 speelde tegen de nummer 2 Erasmus.  Met nog zicht op die 2e plaats waren de spelers uit het 1e gebrand om deze wedstrijd te winnen. Erasmus  kwam op 1-0, maar Triade wist zich daarna vast te bijten in Erasmus dat zich geen raad wist met de druk die Triade  gaf.  Dit resulteerde in een 4-8 ruststand. De 2e helft had Triade moeite met scoren, maar wist de buit toch binnen te halen. Triade 1 wint met 11-13 van Erasmus en houdt zo nog zicht op plek 2 die recht geeft op een promotie/degradatie wedstrijd.
We mogen aan het einde van deze competitieronde wel concluderen dat het een mooie zaterdag was. De gevolgen van de bruiloft zijn beperkt gebleven, hopelijk zal dat komende week ook zo zijn. De redactie wil in ieder geval vanaf deze plaats Diana&Roelant en Wim&Priscilla veel geluk en liefde toewensen in hun huwelijk.