Na regen komt zonneschijn?!

By 26 januari 2014 Nieuws

En zo zijn we alweer bij het laatste weekend van januari aangekomen. De winter laat aan deze kant van het land nog op zich wachten en dat geldt ook voor de wedstrijdpunten bij verschillende teams van Triade. Alhoewel er dit weekend ook positieve punten te zien waren. Met name de kampioenskandidaten bij de jeugd Triade E en C. Ook voor Triade 1 was er na regen weer zonneschijn.

4 wedstrijden in totaal werden er afgewerkt in Hardinxveld. Vriendenschaar en Triade deelde de punten: 2 winst en 2 verlies. Triade F maakte een doelpunt in hun wedstrijd wat natuurlijk fantastisch is. Helaas deden de tegenstanders dat 4x. Maar goed, tegen de koploper in hun poule is dat helemaal niet slecht!
Triade E blijft maar doorgaan. Van onderschatting was geen spraken. Ook deze wedstrijd bleven de doelpunten vallen. In totaal 11 doelpunten zorgde ervoor dat er in negen wedstrijd er 99 zijn gemaakt. De tegenstanders maakte er in totaal 3! Voor Vriendenschaar bleef zaterdag de 0 op het scorebord staan. Eindstand 0-11.
Triade D knokt wat het waard is. Veel doelpunten in hun partij tegen Vriendenschaar. Helaas iets te veel voor de tegenstanders, maar de 7 zelf gemaakte doelpunten bieden perspectief voor het vervolg; 12-7.
Nog een ploeg van Triade op titelkoers. Het C-team speelde een belangrijke pot tegen de nr. 2. Nervositeit was er in de 1e helft, want met een achterstand werd er gerust. Op tijd stonden de neuzen weer de juiste richting op, want de wedstrijd kreeg een positieve wending. De 3-4 overwinning haalt voorlopig de spanning uit deze competitie, waar niemand van onze C-jeugd om zal geven.

Triade A zit in de hoek waar de klappen vallen. Waar vorige week de aansluiting al gemist werd, zagen ze nu Albatros dichterbij komen. De winnende ploeg uit Zwijndrecht nadert nu op 1 punt, op de plaatsen die je ook wel middenmoot mag noemen. Vooral de laatste minuten waren cruciaal voor deze nederlaag, want winst leek er gezien de wedstrijd meer in te zitten. De A doet het in hun eerste jaar prima bij de A-junioren, alleen spelen ze nog niet constant genoeg om om de prijzen mee te doen.

Dan door naar de senioren. Door de gevolgen van de week daarvoor dramatisch gespeelde wedstrijd van Triade 1, waren er in de seniorenteams mutaties doorgevoerd. Zowel Triade A, 3 en 2 stonden spelers af aan elkaar om de teams compleet te houden. Namens spelers en coach van Triade 1 excuses daarvoor.
De verloren wedstrijd tegen Kinderdijk is Triade 2 nog niet te boven. Tegen het lager geklasseerde Albatros werd verloren met 14-10. Hierdoor ontstaat er een uitgerekte middenmoot achter de vermoedelijke kampioen PKC.
Dan de wedstrijd van Triade 1. In de thuiswedstrijd werd er met een punt verschil gewonnen van Hemur Enge. Dit keer stond er in de uitwedstrijd in Amerongen andere belangen op het spel. Verlies voor Triade zou een zeer moeilijke uitgangspositie opleveren voor kans op handhaving. Zeker door de gedwongen mutaties waren de spanningen vooraf hoog. Toch werd er met vertrouwen begonnen aan de wedstrijd. Een strijdlustig Triade begon scherp en bouwde snel een voorsprong op. Geduld was in de eerste helft een schone zaak en zorgde ook voor de 4-10 voorsprong. In de laatste minuten voor rust kwam de tegenstander terug tot 6-10.
Het tempo aan het begin van de 2e helft was te laag. Aanvallend liep het minder en werden er foutjes gemaakt, gelukkig stond het verdedigend goed. Toch kwam Hemur Enge terug in de wedstrijd via 8-10 en 12-14. Opnieuw in de laatste minuten maakte de hoofdmacht het onnodig spannend, want een verzilverde strafworp zorgde voor een marge van 1.
Zowel op de bank als op de tribune waren het spannende secondes, maar konden ze na het laatste fluitsignaal en dus de 13-14 overwinning opgelucht ademhalen. Eindelijk loon naar werken, waarin Triade het zich veel te moeilijk maakte en vergat om wedstrijd in een eerder stadium binnen te halen. De overwinning zorgt nog niet voor verschuivingen in het klassement, maar komen daardoor wel op gelijke hoogte met Hemur Enge. 1 punt daarboven staan 3 ploegen waar de groen-witten allemaal nog tegen moet spelen.
Als laatste op de avond speelde Triade 3 tegen koploper Oranje-Wit. Optimisme was op z’n plaats door de prima remise van voorgaande wedstrijd tegen PKC. Toch waren de Dordtenaren op hun hoede en was Triade 3 uiteindelijk kansloos: 17-7.