Morele winst voor Triade bij thuisdag!

By 11 januari 2015 Nieuws

De feestdagen zijn achter de rug en iedereen mocht deze week weer het ‘gewone’ leven oppakken. De coaches van de teams waren reuze benieuwd hoe hun team er zo bij zou staan na al die gezelligheid. Het gebied ons te te zeggen dat er wel eens minder goede korfbalweekenden zijn geweest, dus misschien is de nieuwe start van 2015 heel zo gek nog niet. Uiteraard had er altijd meer ingezeten, zeker als je afgelopen zaterdag bij veel teams het speelbeeld zag. Hieronder treft u de 8 wedstrijdverslagen van onze Triade-teams!

Het is altijd weer genieten geblazen als er een hele thuisdag op het programma staat. Vooral in de morgen als er zoveel enthousiaste kinderen heerlijk willen gaan sporten in de sporthal. Nadat ook de beheerder aanwezig was kon er daadwerkelijk gekorfbald worden.
De toppers van Triade F2 hadden tot zaterdag nog geen wedstrijd gewonnen. U kunt u dan wel voorstellen hoe groot de ontlading was toen er na het laatste fluitsignaal een 9-8 eindstand op het scorebord stond. HKC was de tegenstander en wat was het spannend, maar vooral wat was het een feest na afloop!

Triade E draait stabiel dit seizoen. Het ziet er allemaal zo makkelijk uit en de enige tegenstander die ze tegen kunnen komen, zijn ze zelf. Tenminste tot nu toe, want ook de 5e wedstrijd werd gewonnen (7-0). Tegenstander ADO onderaan de ranglijst heeft de schade dus kunnen beperken. En als je niet beter weet denk je dat Triade E zichzelf te kort heeft gedaan……maar ga er maar eens aan staan met zo’n favorietenrol. Met z’n allen scherp en geconcentreerd blijven, dan kan er nog heel wat moois gebeuren aan het einde van het seizoen.

Triade C bungelt ergens in de onderste regionen van hun competitie, maar leren wekelijks weer een hoop. Naast dat tegenstander Coventus meedoet om de bovenste plekken hebben ze ook nog eens lengte in hun team. Uit de kluiten geschoten jongens maakte het met hun lange armen bijzonder moeilijk. Je mag dan ook wel van een mooie prestatie praten als er na afloop een 4-4 eindstand is. Dat coaches ook een groot aandeel hebben in het behalen van punten, kwam in deze wedstrijd ook mooi naar voren.

Het hoogst haalbare voor Triade A dit seizoen is de 2e helft, die conclusie mogen we wel trekken als we de ranglijst zien. Om op dat erepodium te komen staan moest er wel gewonnen worden. De eerste ploeg, van de totaal 3 teams uit Vlaardingen die deze dag in de Reiger zou komen, was de tegenstander. De coach sprak na afloop over een uitstekende pot en vond dat Vlaardingen de 1e helft niet aan aanvallen toe kwam. Wel verweten ze hun ploeg dat er matige periodes in de wedstrijd zaten, waarin niet fel genoeg gereageerd werd. Al met al positief over de wedstrijd en vooral ook met het invallen van William en Floris vanuit Triade B. Einduitslag 14-10.

Triade 4 mocht tegen dezelfde ploeg als vorige week: DSO uit Klundert. In ons vorige verslag spraken we erover dat de nederlaag toen tegen de verhouding in was. Ditmaal revanche door het 4e met gelukkig ook weer wat meer velddoelpunten. Na rust leek het toch weer even verkeerd te gaan toen er snel 4 doelpunten verschil op het scorebord kwam te staan. Maar als team ging Triade 4 er nog voor en zorgde in de laatste minuten toch nog voor een remise…… dus het 1e punt in deze competitie.

Triade 3 snakt ook zo naar de punten en in deze wedstrijd lagen er kansen. In de intro op dit verslag hadden we het over wedstrijden waar mogelijk wel meer in had gezeten. Het hoger geplaatste GKV mocht huiswaarts met een 10-10 gelijkspel en Triade 3 was uiteindelijk toch nog tevreden met een puntje. Maar de smaak van een overwinning is toch wel iets waar ze allemaal naar snakken.

Triade 2 speelde ook gelijk in hun wedstrijd. Opnieuw een wedstrijd waar er meer in had gezeten en waar een ieder vooral zichzelf mag verwijten dat er niet gewonnen is. Kansen waren er genoeg tegen Vlaardingen, maar benut werden ze niet allemaal. Zeker in de 2e helft had Triade 2 moeten doordrukken om zo de overwinning binnen te halen. Helaas gebeurde dat niet tegen het meer ervaren Vlaardingen en mocht ook het 2e blij zijn met het puntje wat werd binnengeschoten door een A-junior. Noemenswaardig was de terugkeer van Jordy bij Triade 2. Na bijna een jaar revalideren heeft hij weer gespeeld en 40 minuten volgehouden.

Triade 1 mocht de competitie hervatten tegen koploper Vlaardingen. In de uitwedstrijd waren er geen mogelijkheden en liet Triade het kaas van het brood eten. Dat het nu in de thuiswedstrijd anders zou gaan, waren de spelers en coach wel zeker van. De voorbereiding was niet ideaal met blessures en ziekte.
Het 1e doelpunt van de totaal 40e doelpunten was voor Triade. Daarna reageerde Vlaardingen en liep uit naar een 1-4. De groen-witten sloten weer aan tot 4-6, maar konden niet voorkomen dat er bij rust al een aardig verschil van 5-11 was ontstaan. In de pauze werd besproken dat er nog meer beleving en inzet moest komen om alsnog een mooi resultaat neer te zetten. Daad werd ook aan woord gevoegd en de 2e helft zag vooral het publiek een zeer aantrekkelijke wedstrijd met veel doelpunten. De schutter van Vlaardingen vergrootte eerst het gat naar 8 doelpunten, maar daarna kwam Triade gesteund door het publiek op stoom. Duels werden gewonnen, strafworpen werden afgedwongen en kansen werden benut. Oftewel strijdt en inzet werden beloond! Bij 9-18 leek er nog steeds geen vuiltje aan de lucht voor Vlaardingen, maar Triade knokte zich via een 16-20 en 19-21 knap terug. En er waren nog mogelijkheden voor meer, maar de aanstaande kampioen mag van geluk spreken dat de wedstrijdminuten op waren. Triade stond uiteindelijk met lege handen, maar wel met een trots gevoel om zo van grote achterstand terug te komen tegen de koploper.