Mooie resultaten in competitieronde II!

By 18 september 2018 Nieuws

Afgelopen zaterdag werd er weer een vol programma afgewerkt op verschillende korfbalvelden. Naast het mooie weer waren er ook veel mooie resultaten. De teams raken steeds beter op elkaar ingespeeld. Is dit het begin van een heel mooi seizoen? We zullen het de komende weken zeker gaan volgen. Benieuwd hoe het deze ronde is gegaan? Lees dan snel verder!

Triade F speelde zaterdag bij Merwede, ze hadden de eer om de openingswedstrijd te spelen van het nieuwe veld. Triade was de eerste helft hierdoor een beetje van slag en lieten het kaas van hun brood eten. De 2de helft ging het een stuk beter, maar toch kon de 9-5 nederlaag niet voorkomen worden.

Triade E1 ging 15 september op weg naar Zwijndrecht, waar Conventus de tegenstander was. Met een heerlijk weertje begon Triade heel sterk en daarom stond Triade al snel 2 punten voor. De aanvallen gingen soepel. Een paar verdedigende foutjes waren er wel, maar Triade maakte dat goed. De punten komen mee naar huis! Eindstand 4-8 voor Triade!

Triade E2 speelde thuis om 9 uur tegen PKC. De ploeg uit Papendrecht begon sterk en scoorde de eerste goal, vlak daarna scoorde Triade de gelijkmaker. Er waren veel mooie acties die beloond werden met een doelpunt. Door het ook verdedigend dicht te houden, kwam de wedstrijd niet meer in gevaar. In de 2de helft liepen ze uit en werd er gewonnen met 6-2!

Triade D1 speelde een thuiswedstrijd. Triade begon rustig en moest even zoeken. Toch duurde het niet lang voordat ze op schot waren en de ene na de andere bal scoorde. Triade was vandaag duidelijk sterker. Een stand van 13-3 zorgde voor deze mooie overwinning!

Triade C1 moest tegen SKV C1. De eerste helft was het spel van Triade erg onwennig en onzeker. Verdedigend stond het wel sterk. In de 2de helft kwam Triade goed uit de rust en hebben ze laten zien waar op getraind is. Uiteindelijk een mooie winst partij met 7-2.

Triade B1 mocht zaterdag afreizen naar Kinderdijk. Beide coaches konden er niet bij zijn dus ging Bert als inval coach mee. Triade begon fel en het werd al snel 1-1. Triade kon daarna rustig doordrukken. De rust werd bereikt met een 2-6 voorsprong. Het doel na de pauze was om dit verder uit te breiden. Dit lukte heel goed en iedereen scoorde goed! Eindstand 5-11 voor Triade.

Triade A nam het zaterdag op tegen Albatros. Iedereen had er zin in. De teams waren aan elkaar gewaagd, het was spannend. Triade was net niet fel genoeg en wist daarom 1 punt te pakken. Eindstand 9-9.

Uit tegen Olympia kwam Triade 4 met 1-0 achter. Na de gelijkmaker werden er 2 doelpunten voorsprong gepakt. En deze voorsprong hebben ze zelfs uitgebouwd naar een eindstand van 5-9!! Zeer goed verdedigd, ook mooie aanvallen gezien en uiteraard nog ruimte voor verbetering.  Maar na een pittig vorig jaar is dit een mooie opsteker en biedt het perspectief voor de rest van het seizoen.

Triade 3 mocht na wat onzekerheid en wijzigingen in de competitie ook hun eerste wedstrijd spelen. Ze speelde tegen het Dordtse Sporting Delta. Een wedstrijd die uiteindelijk geen winnaar kende. Na het laatste fluitsignaal stond er een 7-7 eindstand op het scorebord.

Afgelopen zaterdag was Triade 2 te vinden bij Albatros. De eerste wedstrijd van de competitie. Triade was klaar voor hun eerste wedstrijd en had zin om te gaan knallen! Helaas werd er al snel gescoord door de tegenstanders en stond Triade na een kwartier 2-0 achter. Er werd terug geknokt naar 2-2. De rust gingen ze in met een achterstand van 5-2. Met goede moed begon Triade aan de tweede helft en eindelijk gingen de kansen vallen. Het werd al snel 5-4, het was duidelijk te zien dat er 1 team stond met 1 taak. Vanaf dat moment ging het spel gelijk op. Triade hield vol en wist de overhand te krijgen. Met een uiteindelijke overwinning van 11-12  zijn de eerste punten van het seizoen binnen! Een wedstrijd die ze met z’n allen neergezet hebben; de geblesseerde aan de kant, de wissels, de aanmoediging en de spelers!

Triade 1 speelde uit tegen de oude bekende Olympia 1 uit Spijkenisse. Triade moest duidelijk echt in de wedstrijd komen waar Olympia van profiteerde (2-0). Triade knokte zich wel terug en scoorde net voor rust de aanhakende 4-5. Na rust kwam de spanning in de wedstrijd toen het een hele tijd lang 6-6 bleef. Echter de hoofdmacht had echt pech, er waren zoveel kansen, maar de doelpunten vielen maar niet. In de spannende slotfase trok Olympia de overwinning naar zich toe. 11-10 is de eindstand.