Mooie opbrengst Jantje Beton

By 1 mei 2020 Nieuws

Begin  maart ging Triade  langs de deuren tijdens de Jantje Beton Collecte. Samen met 40.000 vrijwilligers haalden ze geld op zodat meer kinderen kunnen spelen.

Het belang van spelen

Spelen is belangrijk, en daarom zeggen wij: stop nooit met spelen. Kinderen moeten bewegen voor een gezonde ontwikkeling. En tijdens het spelen leren ze allemaal belangrijke dingen zoals vrienden maken en omgaan met tegenslagen. 1 op de 5 kinderen speelt niet of slechts een keer per week vrij buiten. Spelen houdt je vrolijk en open tegenover de wereld. Eigenlijk zou iedereen wat meer moeten spelen.

Over Jantje Beton

Daarom faciliteert Jantje Beton al bijna vijftig jaar spelen; van het begeleiden van het aanleggen van speelplekken, tot voorlichting bij gemeente en ouders. Eén keer per jaar organiseert Jantje Beton een grote collecte. De helft van de opbrengsten besteedt Jantje Beton aan speelprojecten in heel Nederland. De andere helft is voor de clubkas van de deelnemers.

De opbrengst

Die opbrengst is heel erg welkom. In Langerak/Nieuwpoort haalden vrijwilligers van onze vereniging  758,51 euro op.  De helft daarvan is voor de jeugdcommissie van Triade. Ook bracht de Digicollecte 7,00 euro op. Ook daar is de helft van voor de jeugdcommissie.

Ontzettend bedankt!

Iedereen die gecollecteerd en gedoneerd heeft: BEDANKT!