Matige start veldcompetitie!

By 31 maart 2015 Nieuws

Het buitenseizoen is begonnen, alhoewel iedereen met dit weer nog graag in de zaal had willen spelen. En of het ook aan het weer heeft gelegen afgelopen zaterdag, dat kunnen we niet zeggen. Maar het is wel een feit dat zowel de overwinningen als de verslagen van onze vaste reporters vrij beperkt waren. Niet te kort doen aan de mooie overwinningen, maar we kijken wel met z’n allen uit naar ‘mooi weer’ bij Triade!

Ondanks het niet al te fijnste korfbalweer, waren er al vroeg in de morgen activiteiten te vinden op en rond het veld van Triade. Voor de kangoeroes was er het jaarlijkse eieren zoeken. Door de regen werd dit verplaatst naar de sportzaal, waar al binnen de 10 minuten alle eieren gevonden waren. Daarna konden ze worden versierd.
Voor de F1 en F2 was het eerst korfballen voordat er ook de eieren gezocht mochten worden.
Triade F1 had hierdoor een goede warming-up gedaan en wonnen dik verdiend van ACKC F met 14-3. Triade F2 zaten nog met hun gedachten bij het eieren zoeken en verloren met 2-8 van PKC F.

De eerste wedstrijd voor Triade D2 zit er op. Ze hebben het in het ‘grote’ veld helemaal niet slecht gedaan en lieten maar 3 doelpunten door. Helaas lukte het niet om zelf nog doelpunten te maken tegen ACKC waardoor deze eerste wedstrijd in de D verloren werd. Triade D1 wist in een spannende wedstrijd ook net niet te winnen van Merwede. Met 1 doelpunt te kort kwamen ze net te kort en verloren de wedstrijd met 6-7.
Triade B heeft de vieze nasmaak van het zaalseizoen helaas niet kunnen wegpoetsen. Ook zij kwamen een doelpunt te kort tegen DeetosSnel. Hierdoor werd er met 5-6 verloren.

De meest ervaren senioren team van Triade wist afgelopen zaterdag ook niet te winnen. Het welbekende NIO won overtuigd met 9-2 van Triade 4. Triade 3 wist als enige bij de senioren te winnen. Thuis hebben zij met 10-7 gewonnen van Ventura Sport.

Triade 1 heeft afgelopen zaterdag de veldcompetitie hervat met een nederlaag. In Ridderkerk was Ten Donck met 13-10 te sterk voor de Poortse formatie. Eigenlijk was het niet zo zeer de tegenstander die Triade deze nederlaag deed toedoen, maar mogen ze dit zichzelf volledig verwijten. Op het kunstgras in Ridderkerk kwam Triade in de 1e helft al niet tot korfballen toe. Veel foutieve passingen en 1-mans aanvallen zorgden voor een magere 5-3 ruststand. Ook na de thee ploeterde de ploeg maar wat aan en daar profiteerde de in de rebound dominerende Ten Donck dankbaar van. Deze terechte nederlaag zorgt er in ieder geval voor dat Triade met beide benen weer op de grond staan en de komende wedstrijd tegen mede-koploper DKB uit een ander vaatje getapt zal moeten worden.