Matige start van zaalcompetitie!

By 13 november 2017 november 14th, 2017 Nieuws

Met 2 wedstrijden op vrijdagavond en 9 op de zaterdag is het zaalseizoen bij Triade gestart. Het is duidelijk dat we weer even moeten wennen, want de resultaten zijn nog niet om over naar huis te schrijven. Alleen Triade 1, 2 en D1 wisten hun partij te winnen. Benieuwd hoe dat gegaan is? Lees dan snel verder!

Op vrijdagavond mocht Triade A de spits afbijten van het nieuwe zaalseizoen. In Sliedrecht namen ze het op tegen Merwede A. Misschien wennen aan het vreemde tijdstip, misschien wennen aan de zaal, maar een goed eindresultaat zat er niet in. (15-6)
Ook Triade 5 mocht er aan geloven vrijdagavond. Ze begonnen vol goede moed aan hun eerste wedstrijd in de zaal. In de 1ste helft konden ze nog bijblijven, daarna raakte we het even kwijt en mede dankzij de invallers wisten ze terug te komen. Helaas kwam de eindsprint te laat…13-10 verloren.

Oranje-Wit F was het team waar Triade F1 zaterdagochtend tegen mocht spelen. Deze tegenstander was letterlijk en figuurlijk een maatje te groot voor onze F-jes (19-0). Komende 2 weken mag Triade F nog even hard trainen, voordat ze op woensdag 29 november de volgende wedstrijd mogen spelen.

Triade E + D2 mochten (net als later op de dag Triade 1 + Triade 2) het opnemen tegen Nikantes in Hoogvliet. De E-tjes stonden na een spannende wedstrijd met lege handen. (4-2). Triade D2 heeft een leuke, maar ook leerzame wedstrijd gehad. Kansen waren er genoeg om te scoren, maar dat lukte helaas niet (8-0).

Een lichtpuntje bij de jeugdteams was de wedstrijd van Triade D1 tegen Oranje-Wit. Triade begon goed aan de wedstrijd. Er werd goed gespeeld en dat zorgde dan ook voor 2 punten voorsprong in de rust. De tweede helft verliep soepel. Er waren wat foutjes maar Triade herpakte zich goed. (3-6)
Ook Triade C2 nam het op tegen deze Dordtse ploeg alleen nog een stukje later. De eerste helft waren ze aardig aan elkaar gewaagd. Pas in de laatste paar minuten voor rust werd er gescoord door de tegenstanders. De 2e helft was rommelig en veel balverlies (4-0). Positief was dat er veel ouders kwamen supporteren en nog leuker….. de nabespreking werd bij McDonalds gedaan. 🙂

PKC C was een maatje te groot voor Triade C1. Tijdens de eerste helft kon de C1 van Triade niet voorkomen dat er werd gescoord door PKC C. In de tweede helft werd met veel meer motivatie gespeeld en dat hield het verschil kleiner. In Papendrecht werd het 9-3 voor de verkeerde groen-witten.

Triade 4 speelde tegen een bekende en aan elkaar gewaagde ploeg SKV. Vol goede moet ging Triade van start, helaas na 5 schoten van SKV was het dan ook opeens 5-0. Alle zeilen werden bijgezet en voor rust was het gat gedicht tot 2 puntjes. Door prachtige combinaties en goede acties werd het toch spannend, maar SKV gaf zich ook niet gewonnen. (15-12).

Zoals al eerder aangegeven speelde Triade 2 en Triade 1 in Hoogvliet tegen de selectie van Nikantes.  Vol goede moed werd er begonnen met de wedstrijd. Dit resulteerde al gauw in 2 doelpunten. Deze start kon Triade doortrekken en bij rust was het 2-8. Na de rust ging Triade vol gas door met doelpunten maken (5-15).

Op het veld wist Triade 1 met 19-11 van Nikantes te winnen, maar dat garandeerde zeker geen succes voor de wedstrijd van zaterdag. Triade begon scherp en kon een grote voorsprong opbouwen (2-11) door mooi gevarieerd korfbalspel. Er werd goed als team gespeeld en er werd voor elkaar gestreden, hierdoor wist iedereen tot score te komen. Deze 10-21 overwinning is een goed begin van de zaalcompetitie.