Matige start Triade in 2017

By 9 januari 2017 Nieuws

Door de slechte weersomstandigheden zijn de twee jeugdwedstrijden van Triade niet door gegaan. In de avond waren er de twee partijen voor Triade 1 en 2. Om elkaar een goed en sportief 2017 toe te wensen was er in de kantine de Nieuwjaars Party 2017, check ook de foto’s
Lees verder hoe de twee partijen van de senioren zijn verlopen.

Triade 1 mocht afgelopen zaterdag aanvangen tegen NIO uit Hoogvliet, Rotterdam. Nadat de jongste jeugd van Triade hand in hand mocht oplopen met de spelers van onze hoofdmacht ging de wedstrijd van start. De afgelopen jaren wist Triade altijd de punten in de Reiger te houden als er tegen NIO gestreden werd, maar NIO met een totaal nieuw, verjongd team moest deze keer niet onderschat worden. Hoe leuk zou het dan ook zijn als Triade 1 bij de Nieuwjaars receptie in de kantine diezelfde avond kon mededelen dat zij wederom hadden gewonnen. Bij de start was Triade duidelijk nog aan het slapen, aangezien zij binnen een paar minuten al tegen een achterstand aankeken van 1-8. Door elkaar te motiveren en meer tempo te maken in hun spel wist Triade dit met de rust weer terug te brengen tot 6-10. Na de rust ging het eerste sterk uit de startblokken en kwam terug tot een gelijkspel bij 13-13. Waar niemand dit had verwacht bij een achterstand van zeven punten terug komen tot 13 gelijk, was het voor het publiek de moeite waard om te blijven zitten. Kon het eerste van Triade dit vasthouden om te komen tot een voorsprong? Helaas, NIO deed er een schepje bij, pakte weer de voorsprong en gaf die niet meer uit handen. Het werd 18 tegen 20.
Na deze partij mocht Triade 2 gaan spelen tegen Kinderdijk. Ook de start was weer voor de tegenstander. Bij Kinderdijk vielen de doelpunten makkelijk. Het tweede was aan het zoeken naar het juiste spel om tot een kans te komen. De kansen werden gevonden, maar de afronding ontbrak. Daar waar Kinderdijk niet in gevaar kwam, door het niet tot scoren komen van de thuisploeg. De voorsprong werd allen maar groter. Triade 2 kwam niet verder als zeven doelpunten, waar Kinderdijk er 21 scoorde.