Matige opbrengst competitieronde Triade!

By 22 januari 2012 Nieuws

Laatste weken laat Triade 1 zich van de goede kant zien. Met het vertrouwen zit het wel goed na de winst vorige week tegen de koploper. Ook deze keer stellen ze niet terleur. Helaas veel andere ploegen van Triade wel. Alleen Triade C wist wel de punten mee te nemen uit Brabant. De andere ploegen hebben ongetwijfeld gestreden, maar dat leverde geen punten op!

De hoofdmacht van Triade had de moeilijke uitwedstrijd tegen Gemini voor de boeg. Thuis werd Triade nog vrij gemakkelijk aan de kant gezet door de ploeg uit Gouda (11-17). Maar doordat Triade de laatste wedstrijden wist te winnen, stond Gemini (4e) voorafgaande aan de wedstrijd 2 punten achter op Triade(3e). Deze wedstrijd kon dus naast revanche ook verschil gemaakt worden.
Triade 1 begon furieus aan de wedstrijd en wist met name in de 1e helft het welbekende gat te slaan. Door vertrouwen, fanatisme en juiste vak-tactiek vielen de doelpunten gemakkelijk. Zo werden er 8 doelpunten gemaakt, waar de Gouwenaren slordig waren in de afronding en er maar 3 doelpunten tegenover zette. Russtand was dan ook verdiend 3-8.
Na rust leek het erop dat Triade gewoon doorging en maakte de 3-9. Zoals wel vaker dit seizoen houden de groen-witten van spanning en lieten Gemini weer terugkomen. Zo’n 5x vond de bal het leuk om een rondje in de korf te maken en aansluitend erweer uit te gaan. Aan de kant van Gemini vond de bal het wel prima en dat zorgde voor een ‘comeback’ tot 10-12. Om het abbonement op 1-punt-verschil van de afgelopen weken te verlengen, werd het in de laatste minuut nog 11-12. Verder dan dat kwam het niet en zo werd ook de 3e wedstrijd van 2012 gewonnen. Komende 2 weken hoeft Triade 1 geen wedstrijden te spelen, een mooi moment voor de ziekenboeg om weer te herstellen.

Wat kan je allemaal de schuld geven als je verliest? De tegenstander is beter, ze waren groter, sneller, er was te weinig licht, de scheids… Voor Triade 2, was het dit keer de fanatisme dat ontbrak. Tot 3 -3  kon Triade bij blijven, maar kwam zij niet meer tot scoren om DVS ’69 het moeilijk te maken. Eindstand: 10 – 5.
Aan de uitslag van Triade 3 te zien, was het geen pretje in Sliedrecht. Weinig doelpunten zorgde voor een 7-2 nederlaag. Opmerking: de senioren van Triade hebben met name bij de dames fysieke problemen. Zo werd er aardig wat heen en weer geschoven en mocht de A-jeugd hun ervaring opdoen bij de senioren.

Onder leiding van inval-coach Gijs reisde Triade B af naar Dordrecht. Een lastige klus, want thuis werd er verloren van DeetosSnel/Volhuis. Ook dit keer bleef Triade niet gespaard bij de nr 2 en verloor dan ook met 6-2.
De andere ploeg van Triade die wel wist te winnen was Triade C. Zij gingen met veel vertrouwen de wedstrijd tegen ACKC tegemoet. En niet voor niets, want er werd gemakkelijk met 1-6 gewonnen.
In Rotterdam was het meisjes team, iets beter in scoren dan Triade D. Ondanks alle pogingen om te scoren en de moeite die er werd gedaan om bij te blijven óf om in ieder geval één doelpunt te maken, maar helaas lukte dit niet. Eindstand: 18- 0 voor NIO D.