Laatste zaalwedstrijden met het voorjaar in zicht!

By 9 maart 2015 Nieuws

Het voorjaar komt er nu toch echt aan, de eerste zonnestralen zijn al voelbaar. Met gemengde gevoelens wordt dan ook uitgekeken naar de voorjaarscompetitie. Positief dat alle teams dan weer op 1 locatie trainen, gezellig bij onze eigen kantine, hopelijk mooie lentedagen en voor sommige ploegen weer een nieuwe frisse start. Toch zijn er korfballers die nog even moeten omschakelen, want ja het weerklimaat binnen is altijd hetzelfde en buiten duurt zo’n wedstrijd langer en moet je veel meer rennen. Hoe dan ook….. verdeelde reacties. Toch moest afgelopen zaterdag de focus nog gericht zijn wedstrijden in de zaal. Of dat gelukt is lees je in het competitieverslag!

Zowel Triade F1 als Triade F2 vinden korfballen erg leuk, maar elke keer verliezen is toch niet wat ze willen. Ondanks dat zien de coaches en de toeschouwers dat onze toppers elke keer weer beter gaan korfballen. Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld tegen SKV en ACKC! Beide teams maakte 6 doelpunten, maar kregen er helaas ook 9 tegen. De F2 had het vooral in de laatste 10 minuten lastig, toch is dat niet heel gek als je weet dat ze allemaal een hele wedstrijd moesten spelen.

Zeven tegen vier, was de uitslag: Triade E tegen Vriendenschaar. Zaterdag stond de uit partij gepland. Er stond lichtelijke druk op deze wedstrijd, want om zichzelf ‘veilig’ te spelen, had Triade E aan een gelijkspel genoeg om kampioen te worden. Ook in deze partij bleven de ploegen dichtbij elkaar wat betreft het scoren. Ondanks het gelijkspel, 5 – 5, tegen Vriendenschaar E, mag Triade E zich KAMPIOEN noemen over het zaalseizoen ’14-’15! Gefeliciteerd!

Tegen de nummer twee in de poule van Triade D, was opnieuw ACKC een maatje te groot. In sporthal De Jager in Giessen, kon de D van Triade in het eerste gedeelte van de partij, het ACKC toch enigszins lastig maken, maar ondanks de gedrevenheid om tot scoren te komen, lukte dat niet in de eerste helft. Is er dan wel gescoord door Triade? Jawel, tegen het einde van de wedstrijd kwamen er nog vier doelpunten op het scorebord voor Triade D. Het werd 20 tegen 4.

Triade C heeft 5-5 gelijk gespeeld tegen Kinderdijk. Invalcoach Jasper Verhaar heeft goede invloed op het team en helemaal geen tactische wissels nodig om tot een gelijkspel te komen. De C-tjes hebben de stijgende lijn door gezet en dat biedt perspectief voor komend voorjaar!

Triade B speelde de laatste zaalwedstrijd tegen Voltreffers in Oosterhout. Met een 7-5 winst thuis wist Triade B dat dit een moeilijke pot ging worden. De 1e helft verliep moeizaam. Het was erg zoeken in deze andere opstelling. Veel kansen voor beide partijen, ruststand 3-4. Na rust ging het wederom moeizaam (4-4), maar na ca. 8 minuten ging Triade op een hoog niveau korfballen en dat resulteerde in prachtige aanvallen en mooie verdedigende acties. Kortom er werd als team gestreden en de trotse coach kan niet anders doen dan een dikke compliment geven voor deze 4-10 overwinning.

Bij de senioren moesten Triade 4 en Triade 3 het allebei opnemen tegen PKC. Het 3e op vrijdagavond en het 4e op zaterdag. Triade 3 had als inzet de 2e plaats, maar wist dat het moeilijk zou worden tegen de ongeslagen kampioen. Het verschil werd in de beginminuten al gemaakt. De ervaring van de tegenstanders zorgde al snel voor een verschil van 5 doelpunten die de gehele wedstrijd niet meer teniet gedaan werd. Eindstand: 16-11.
Ook voor Triade 4 was het zaak om de schade beperkt te houden. Hun doel alleen was om het verschil niet te hoog te laten oplopen. Al snel stond het 6-0, daarna een beetje tegengas van Triade tot 6-3. Ook deze kampioensploeg van PKC liep makkelijk uit, maar ten opzichten van de thuiswedstrijd wist het 4e de schade te beperken tot 20-7. Doel gehaald en lekker gespeeld!

Het is al eerder genoemd, Triade 2 ging niet voor opnieuw een gelijkspel naar Rhoon om tegen RWA te spelen. In wedstrijd waar de doelpunten kwamen, konden beide ploegen  het verschil niet maken. Alhoewel Triade 2 steeds twee punten voorsprong hield op RWA. Ook in de thuis ontmoeting werd de tweede helft fataal voor het tweede. Zo nu ook in Rhoon. Inmiddels was het verschil drie geworden voor de Nieuwpoorters. De ploeg uit Rhoon, was daar uiteraard niet tevreden mee en liet Triade 2 achter de feiten aanlopen. Het werd gelijk naar twee, drie voor. Opnieuw kon het tweede van Triade het niet afmaken. De eindstand: 14 tegen 11.

Triade 1 heeft ook zijn laatste wedstrijd van het zaalseizoen winnend afgesloten. Afgelopen zaterdag was in ’s Gravendeel nummer 2 ADO gastheer. Triade heeft in de competitie een goede eindsprint en wist de laatste 4 wedstrijden niet meer te verliezen.
De 1e helft was het een gelijk opgaande strijd waarin beide ploegen elkaar weinig ruimte gaven. Dat resulteerde ook in een magere 6-5 voorsprong bij rust voor de thuisploeg.
Deel II van de wedstrijd ging Triade verdedigend nog een stapje dichterbij en werd het aanvallend effectiever. Het verschil werd na de 8-8 gemaakt door 4 vlotte aanvallen die voor een 8-12 voorsprong zorgde. ADO gaf zich daarna gemakkelijk gewonnen en de laatste 10 minuten van de wedstrijd waren dan ook voor het belonen van de reserves. Door deze 11-15 overwinning heeft Triade de 3e plaats in deze zware poule veilig weten te stellen. Eind maart hervat Triade de veldcompetitie waar de bovenste positie verdedigd moet worden.