“Laatste” zaal thuisdag Triade

By 26 februari 2012 Nieuws

Afgelopen zaterdag mochten 6 ploegen van Triade hun korfbalshirt aantrekken. De helft van deze ploegen wisten te winnen, helaas de andere helft niet. Vooral de ochtend was productief met 3 overwinningen, speciaal was de overwinning van de E! ’s Avonds werd er helaas niets meer gewonnen. Al met al was dit alweer de laatste ‘grote’ thuisronde in De Reiger voor dit zaalseizoen, alleen Triade 1 speelt volgende week nog thuis.

Triade A heeft een week na kunnen denken over de nederlaag vorige week tegen Korbis. Dit betekende tevens dat ze afhaakte voor het kampioenschap. Toch waren ze afgelopen zaterdag gebrand om de wedstrijd tegen Vriendenschaar te winnen.
De eerste helft ging gelijk op en winsten de jongens en meiden ondanks het overwicht het verschil niet te maken. Ook na rust lukte dat nog niet gelijk, maar het laatste gedeelte liet Triade A zien waarom ze dit seizoen al veel wedstrijden hebben gewonnen. Zeker op verdedigend gebied was het een leerzame wedstrijd en met name de 2e helft werd dat prima uitgevoerd met maar 1 tegendoelpunt. Eindresultaat: 8-4, wat met meer efficientie hoger had kunnen zijn!

Wanneer win je een wedstrijd? Natuurlijk als je meer doelpunten scoord dan je tegenstander, maar betekend het dan ook dat je slecht speelt als je verliest. De jongens en meiden van de B dachten dit wel bij rust. Zij stonden achter, maar de motivatie en scherpte was goed, om het PKC B zeer lastig te maken. Er werden goede aanvallen opgezet, alleen was het geluk niet aan de zijde van de B. Verschillende doorlopers en schoten die het randje raakte maar niet door de korf vielen. Eindstand: 3 – 7.
De D begon op een rustige manier tegen SKV D. Bij rust, was het 1 tegen 1. Maar na rust was het gedaan met de rust. De D wilde winnen en dat was te zien. Door goed naar elkaar te kijken en goed te plaatsen, wisten zij uit te lopen op SKV. Het werd 6 tegen 2 voor de D, opnieuw een prima prestatie!
Een uitgebreid verslag van de overwinning van de E, volgt nog!

Tegen Albatros, werd een sterk begin ingezet. De ploegen bleven bij elkaar wat scoren betreft, alleen kon Triade 2 opnieuw het verschil niet maken. Albatros liep weg en Triade 2 liep achter de feiten aan. 8 tegen 15 werd de eindstand.
Ondanks een sterke bezetting, kon Triade 3 geen partij geven aan Albatros. Door winst kruipt de ploeg uit Zwijndrecht dichterbij in de ranglijst. Helaas was dit voor het derde hun laatste wedstrijd en kan Albatros door te winnen langs Triade 3 komen in de lijst. Een mooie tweede plaats blijft dan staan in het geheugen, maar niet meer op papier…