Laatste thuisdag – Triade B KAMPIOEN

By 5 maart 2018 Nieuws

We naderen het einde van het zaalseizoen. Buiten was het zaterdag nog niet te merken dat het voorjaar er aankomt, dat is ondertussen wel anders. De laatste thuisdag van Triade dit zaalseizoen is weer een feit. Triade B wist in hun voorlaatste ronde het KAMPIOENSCHAP veilig te stellen. Andere ploegen deden er alles aan om het laatste gedeelte van dit seizoen zo goed mogelijk af te sluiten.

Triade E mocht het zaterdag opnemen tegen Nikantes. Uit in Rotterdam werd er met 4-2 verloren dus thuis wilde ze nu wel de punten binnenhalen. Triade begon goed, maar de ballen gingen bij Nikantes wel erg makkelijk door de korf. Ze waren erg snel met doorlopers en dat is voor onze E weer iets moois om op te trainen. In ieder geval hebben ze weer erg hun best gedaan, maar helaas geen punten. Eindstand: 1-8.

Triade D2 moest het opnemen tegen de nummer 2 uit de poule Nikantes D1. De laatste zaalwedstrijd voor de D2 dus alles geven was de opdracht. Nou dat hebben ze laten zien. Een flitsende start zorgde voor een 4-5 ruststand. Goede kansen voor iedereen en mooi samengespeeld als team. Tweede helft liep Nikantes iets uit. Eindstand 5-8. De coaches zijn trots op het team hoe ze in de loop van het seizoen zijn gegroeid. Vol goede moed op naar het tweede deel veld!

In Papendrecht was bij de uitwedstrijd de tegenstander van Triade C1 te sterk. Dus wist de C1 hoe ze de wedstrijd in moesten gaan. Scherp beginnen tegen PKC en dat deden ze ook. De doelpunten kwamen, maar ook de bezoekers lieten scores noteren op het scorebord. Uiteindelijk trok Triade C1 aan het langste eind. Het werd 8 tegen 6.

Triade C2 speelde zaterdag tegen Oranje Wit. Na een aantal wedstrijden verloren te hebben, wilde Triade wel weer eens punten pakken. Dit was ook te zien aan het spel, er werd als een team gespeeld. Veel mooie acties gezien en verdedigend veel onderschept en goed dichtgehouden. Wel aanvallend wat rommelige situaties, maar uiteindelijk wist Triade te winnen met 5-2.

Triade B is KAMPIOEN geworden. Eigenlijk waren ze het al omdat de nr. 2 punten had laten liggen. Maar door een punt over te houden aan de wedstrijd tegen Merwede is het kampioenschap een feit. Dat de ploeg uit Sliedrecht een taaie ploeg is, werd al duidelijk in de uitwedstrijd die verloren ging. Ook thuis ging het moeizaam, maar de 9-9 eindstand was voldoende om het feestje te vieren. Gefeliciteerd Triade B!

Triade A1 speelde afgelopen zaterdag tegen Merwede A2, de koploper van de poule. Na een paar wedstrijden goed gestreden te hebben, ging Triade vol pit de pitch op. Triade had het voornemen een goede pot neer te zetten, maar door de felle start van Merwede keek Triade al snel tegen een achterstand van 0-3 aan. Maar, Triade was niet van plan zich weg te laten spelen en knokte nog terug naar een stand van 3-4. Helaas wist Triade het scoren niet door te zetten en keek de A al snel tegen een grotere achterstand aan. Een veel te grote achterstand van 5-11 in de rust. In de kleedkamer werd alles nog even doorgenomen en met een nieuw plan gingen we het veld weer op. De verdediging stond als een huis, waardoor Merwede bijna niet meer tot scoren kwam. Alleen had het aanvallende vak van Triade grote moeite met scoren door de hoge verdedigende druk waardoor beide teams bijna niet meer tot scoren kwamen. De wedstrijd kwam niet meer tot bloei en de A zakte weg naar een toch grote nederlaag van 6- 17.

Ook Triade 5 nam het thuis op tegen Merwede. Het zaalseizoen van Triade 5 kent vooral dieptepunten, maar zaterdag hebben ze een leuke partij neergezet. Positieve instelling, mooie aanvallen en oplettendheid. Eerste helft ging gelijk op wat resulteerde in een ruststand van 8-8. Na de rust gaf Merwede meer gas en konden Triade nog bijblijven tot 10-10, maar helaas lukte de afstandsschoten daarna van Merwede wel. Blij met de 13 doelpunten, Merwede neemt met 19 doelpunten de punten mee naar Sliedrecht.

Voor Triade 4 kwam SKV 2 naar sporthal De Reiger voor de “streekderby”, wat altijd een wedstrijd is met twee ploegen die erg aan elkaar gewaagd zijn. Zo ook deze keer. Voor het vierde van Triade is het de laatste paar wedstrijden zoeken naar de doelpunten, nu kwamen ze wel op gang. Waardoor er een kleine voorsprong was bij rust van drie doelpunten. Direct na rust, kwamen niet de scores voor het vierde, maar voor de bezoekers. Dus Triade 4 keek tegen een achterstand aan bij zeven tegen zes. Daarna ging het gelijk op tot 12 tegen 12. In de laatste paar minuten kwam de kleine voorsprong bij 13 tegen 12 voor Triade, maar SKV stak een stokje voor de winst voor het vierde van Triade. Het werd gelijk 13 tegen 13.