Laatste speelronde zaalcompetitie ’18-’19

By 28 maart 2019 Nieuws

We gaan alweer naar de laatste de wedstrijden in de zaal, zaterdag 30 maart. De eerste kampioen is al bekend: Triade C1, maar daar kan nog een kampioen bij komen: Triade 3. Zij gaan het opnemen in Dordrecht tegen Sporting Delta om 18.10u. Kom ze gerust aanmoedigen! In totaal staan er nog negen wedstrijden op het programma, voordat we volgende week naar de eerste buitentrainingen gaan. Lees verder hoe laat en waar de andere teams gaan spelen.

Deze laatste speelronde gaan we de partijen af in de volgorde van de tijd.
Om 09:00u HKC (Ha) D2 tegen Triade D1 in Hardinxveld-Giessendam. Voor beide teams is er niet veel meer te behalen met deze partij, ook in de stand zal er voor hen niet veel meer kunnen veranderen. Maar winnen blijft altijd leuk, dus….
Om 10:00u in Papendrecht: PKC/SWKGroep F2 tegen Triade F1. Voor de F van Triade zal het belangrijk zijn om zo veel mogelijk te scoren en proberen om zo weinig doelpunten tegen te krijgen én uiteraard zoveel mogelijk plezier hebben.
Om 11:00u Kinderdijk B2 – Triade B1 in Alblasserdam. Als de nummer twee gaat de B van Triade het opnemen tegen de Kinderdijk op plaats vijf. Ze waren dichtbij, maar ze konden het niet afmaken om die koppositie over te nemen. Daarmee een mooie afsluiting voor Triade B!
Om 13:00u Merwede/Multiplaat C3 tegen kampioen Triade C1. Het is de thuisploeg die op een tweede plaats staat. Maar zij kunnen niet meer dichterbij komen. Ook in de vorige ontmoeting was Triade C1 te sterk en wist toen te winnen. Gaan zij dit opnieuw doen en daarmee zonder een verliespartij deze competitie afsluiten?
Om 13:10u ZKV (Zu) 3 tegen Triade 5. Gezien de stand in de poule kan je wel zeggen dat het doel niet helemaal gehaald is voor het vijfde van Triade. Maar met nog een partij te gaan, kan het nog alle kanten op en pakken zij in deze laatste partij nog de twee punten weg bij de thuisploeg?
Om 13:20u PKC/SWKGroep A5 tegen Triade A1. Voor Triade A is deze afsluiting niet bepaald leuk te noemen, zij nemen het op bij een thuisploeg die kampioen kan gaan worden. Maar daar zou in theorie nog een stokje voor gestoken kunnen worden, dan zou PKC A gedeeld kampioen zijn ipv alleen kampioen. Dan wacht wel de taak van Triade A om de punten mee naar huis te nemen. Gaat hen dat dan weer lukken?
Om 13:45u Erasmus 2 – Triade 2 in Rotterdam. De selectie van Erasmus is goed bezig geweest tijdens dit zaalseizoen. Zowel bij ons tweede als bij het eerste staan beide teams uit Rotterdam bovenaan. Het tweede van Triade staat er dan weer net iets beter voor als het eerste, maar beide teams zijn uit de gevaren zone.
Deze wedstrijd wordt gevolgd door Erasmus 1 tegen Triade 1 om 15.00u. Zoals al gezegd: “Triade 1 wist zich veilig te spelen in deze poule”. Zij gaan proberen om het de thuisploeg zo moeilijk mogelijk te maken. Wat gaat hen tactiek worden?
Om 18:10u Sporting Delta 4 – Triade 3 in Dordrecht. De kampioenswedstrijd van de avond. Eigenlijk is het heel simpel. Triade 3 moet winnen om boven Sporting Delta uit te komen en alleen kampioen te zijn. Bij een gelijkspel zijn beide teams gedeeld kampioen en bij verlies rest alleen de tweede plaats. Tijdens de vorige ontmoeting was het een erg spannende partij. Toen werd er net gewonnen door Triade 3 met 16-15. Wat gaat het deze keer worden?

Iedereen veel plezier tijdens de laatste zaal wedstrijden!