Laatste speelronde voorjaar veldcompetitie ’14

By 23 mei 2014 Nieuws

Het zit er alweer bijna op. “Het korfballen in de wei”: zoals het vaak word genoemd. De weersomstandigheden zijn zeer veranderlijk en dat is juist zo mooi bij het buiten korfballen. Voor de laatste partijen gaat hopelijk de zon schijnen. Niet onbelangrijk het weer tijdens de Singelloop/28 mei en het Schutterstoernooi/29 mei, nog niet opgegeven. Dit kan nog!

Wat zal de ontlading groot zijn, als Triade F2 wist te winnen. Ze waren er twee keer heel dichtbij. Thuis tegen PKC F liggen er twee punten te wachten, maar wie gaat ze pakken?
Op een gedeeld eerste plek staat Triade F1. Bij winst zijn zij kampioen! Dat zou natuurlijk geweldig zijn voor Kv Triade, maar meer nog voor de spelers en speelsters én trainers/coaches. De wedstrijd begint om 10.00u in Zwijndrecht bij Albatros. Rond de klok van 19.00u start er een kinderdisco in de kantine waar natuurlijk gelijk gefeest kan worden!
Thuis werd er net gewonnen van Vriendenschaar E. Na een inhaalslag, werd het 3 tegen 2. In deze laatste partij zal Triade E er alles aan moeten doen om de voorsprong te pakken en te behouden.
Dan de matches in Nieuwpoort/Langerak. Te beginnen bij de D. Aanvang: 10.00u. Zij gaan steeds beter spelen in de tweede klasse D. Uit bij Albatros werd het maar liefst 2 tegen 7. Dus de mogelijkheid bestaat dan dat er opnieuw word gewonnen. Daarmee stellen zij een tweede plaats in hun poule zeker. Wat uiteraard een keurige prestatie is!
Om 11.00u is er weer eens een wedstrijd voor Triade B. Dat is ook gelijk hun laatste partij op het veld. De nummer 6 tegen de nummer twee. Hopelijk laat de B zich daardoor niet afschrikken, want “de bal is rond”!
We hebben het al eerder gezegd ze zitten er telkens zo dichtbij om die winst te pakken. Triade A moet zich niet laten kennen. Maar laten zien wat korfballen is. Albatros A is de te kloppen ploeg. Aanvang: 12.15u.
Voor Triade 3 en 4 is het “buitenspelen” al afgelopen. Maar dat geldt nog niet voor Triade 1 en 2. Zij spelen beide uit. Een tweede overwinning is mogelijk voor Triade 2. Zij wisten al eerder van Merwede te winnen. Dat was in de najaar competitie. Zeker om het seizoen positief af te sluiten, is een winst partij meer dan welkom!. Start om 17.00u.
NKV in Nuenen is de opponent voor Triade 1. Met al twee keer op rij winst en een gelijkspel lijkt de hoofdmacht van Kv Triade af te stevenen naar een gedeeld tweede plek. Wat in zou houden een promotie wedstrijd voor een ticket voor de tweede klasse. Maar dan moet er wel “even” gewonnen worden én niet geheel onbelangrijk de kampioen BMC moet dan wel winnen van Ready ’60. Thuis was het voordeel voor Triade 1 tijdens de vorige ontmoeting tegen NKV, maar zou het thuisvoordeel nu zijn voor NKV? Aanvang: NKV tegen Triade 1 15.30u. Kunt u niet mee, check dan ons live scorebord!

Iedereen veel kijk- en speelplezier!