Laatste competitieronde Triade in 2013!

By 22 december 2013 Nieuws

De laatste competitieronde van 2013 zit er weer op. Wat is ook dit jaar weer ontzettend snel gegaan. Een jaar waarin Triade zeker niet op de achtergrond heeft gestaan. Op meerdere fronten is er resultaat geboekt, waarover we jullie met plezier op de hoogte hebben gebracht via deze site. De laatste wedstrijdfeiten heeft u nog tegoed, lees maar snel verder om te weten hoe 2013 is afgesloten door de verschillende teams!

Tijdens de vierde Triade thuisdag, was de eerste wedstrijd van de dag gelijk al een spannende. Triade F knokte voor wat het waard was om nu wel een keer te winnen. Na een gelijke stand van 1 tegen 1, kwam de F van Triade, spelend tegen ACKC, op een voorsprong. Met nog een paar minuten te gaan, was er al een jubel stemming te merken in sporthal De Reiger. Maar net voor het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter scoorde ACKC F, zij pakten daardoor nog net een puntje mee. Eindstand: 2 – 2.
De kampioenen van het veld, Triade E, deden wat ze “moesten” doen, opnieuw winnen. In een rustige wedstrijd, met zo nu en dan een veter als enige onderbreking, kwamen de doelpunten al snel. Ook ACKC E deed wat ze konden, het hielp niet. De aanvallen werden steeds mooier en soms ging het zelfs wel heel snel, maar de scoremachine stopte niet. Met maar liefst dertien scores is daar de vijfde overwinning voor Triade E.
Het valt de laatste partijen niet mee voor Triade D, in een hogere klasse wisten zij nog niet te winnen. In De Reiger kwam Merwede D op bezoek. De bezoekers maakten het knap lastig voor de D. Het scoren ging dan ook niet vanzelf. Bij beide ploegen werd er knap verdedigt om geen doelpunt tegen te kregen. Toch lukte het de D van Triade om een voorsprong te pakken en deze ook vast te houden. Wat hun eerste punten opleverde. Het werd 7 tegen 5.

Verder werd de middag gevuld met senioren-korfbal. Er werd gestart met de wedstrijd van Triade 3 tegen Merwede. Zeker de eerste helft leek het erop dat er meer in zou zitten en draaide het 3e prima mee. Ook het aantal doelpunten die gemaakt werden is positief. Helaas schakelde de ploeg uit Sliedrecht in de 2e helft een tandje bij en liepen ze gemakkelijk uit naar een 9-16 overwinning.

Aansluitend was het tijd voor Triade 2 onder leiding van Ruud van Balkom. Zij namen het op tegen ACKC, waar op het veld nog verrassend van werd verloren. Dit keer was de start uitstekend en werd er in de beginfase een 4-0 voorsprong gepakt. Daarna was de thuisploeg iets minder koelbloedig en zagen ACKC weer terug komen. Maar opnieuw een sterke fase aan het begin van de 2e helft zorgde ervoor dat de tegenstanders weinig geloof meer hadden in een positief resultaat. Verdedigend zat het dicht bij Triade, alleen aanvallend niet scherp genoeg om ACKC te declasseren. Toch werd 2013 afgesloten met een prima 10-3 overwinning, wat nog steeds perspectief geeft voor een goed eindresultaat in 2014.

Vooraf aan de wedstrijd was het duidelijk voor de spelers van Triade 1 wat er moest gebeuren: winnen! Triade begon de wedstrijd met enkele verkeerde inschattingen en wat persoonlijke foutjes. Desondanks wist de ploeg wel een 4-0 voorsprong te pakken. Daarna had de aanval moeite met de zakkende spelers van tegenpartij en dit resulteerde in veel 1-schots aanvallen. Harga/odi wist hiervan te profiteren en kwam terug tot 4-2 waarna Triade gelijk de 5-2 scoorde en Harga/odi weer antwoorden met de 5-3. Een strafworp bracht de stand op 5-4. Nadat een zuiver doelpunt van Triade werd afgekeurd scoorde Harga/odi de gelijkmaker. De teams zouden om en om score waardoor er met 7-7 de rust in werd gegaan. Na rust was het Lisette die als eerste scoorde, waardoor Triade weer op voorsprong kwam. Tot aan 11-11 was het Triade wat steeds op voorsprong kwam, maar na een fout onder de rebound was het Harga/odi wat in een keer op voorsprong stond 11-12. Triade herstelde zich en kwam weer op 13-12. Harga/odi wisselde enkele keren en dit resulteerde in een 14-14 stand met nog 5 minuten te spelen. Na wat kansen over en weer was het Harga/odi wat vanaf de strafworpstip een 14-15 voorsprong pakte. Een doelpunt wat Triade niet meer te boven kwam. Wederom een onnodige verliespartij voor Triade, wat maar niet weet hoe het een wedstrijd 60 minuten lang naar de hand moet zetten.

Als afsluiting van deze korfbaldag mocht Triade 4 aantreden. ZKV uit Zuidland was de tegenstander en helaas gingen zij met de punten naar huis. Het initiatief lag continue bij de bezoekers en de eindspurt van Triade was onvoldoende om de wedstrijd te doen keren. De eindstand 7-10.

Zo zijn we weer aan het einde van 2013 als het gaat over de wedstrijden. Nog een laatste training voor de selectie en de verkoop van oliebollen in Nieuwpoort/Langerak staan nog op de agenda. Daarna is ook dit jaar weer verleden tijd.
De beheerders van deze site wensen alle bezoekers fijne feestdagen tegemoet en kijken weer uit naar het vervolg van deze competitie in 2014. Bedankt voor jullie bezoek aan onze Triade-site. Onze nieuwjaarswens is dat jullie dat ook in het nieuwe jaar weer veelvuldig zullen doen.