Korte ronde bij Triade!

By 30 januari 2017 Nieuws

Ook afgelopen weekend werd er weer gekorfbald. Zeker niet alle ploegen kwamen in actie, in totaal zelfs maar 5 teams die aan de bak mochten. Triade 2 en Triade B mogen zich de winnaars van deze ronde noemen, de andere ploegen gingen helaas onderuit.

Triade D1 nam het op tegen Albatros D in Zwijndrecht. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden. Het spelletje ging gelijk op en een lichte voorsprong van 3-4 was er voor Triade bij rust. Ook in de 2e helft hetzelfde beeld met spanning en sensatie. Het eindschot was alleen voor de tegenstanders die uiteindelijk met 6-5 wonnen.
Het was een wedstrijd waar beide teams goed aan elkaar gewaagd waren en een scheidsrechter die goed heeft gefloten. Triade kan ondanks het verlies met opgeheven hoofd de hal van Albatros uit lopen.

Triade B1 speelde deze zaterdag tegen Nikantes. Een gewaagde pot, want bij winst zou Triade B nog volop mee doen voor de prijzen. In de eerste helft liep Nikantes enigszins over onze B heen, toch was het Triade die terug kwam en zelfs met 5-6 ging rusten. Die lijn zette ze in de tweede helft door en wisten deze spannende pot uiteindelijk met 8-11 te winnen.

Triade 3 nam het om half elf in de ochtend! op tegen Trekvogels 2. Hun ’thuisdag’ liep toen al bijna ten einde. Triade had er zin in, maar wist na enkele minuten al dat er negen tegenstanders verslagen moesten worden. We besparen de details, er was geen beginnen aan. Einduitslag 12-9.

Triade 2 had voorafgaande aan hun wedstrijd 1x gewonnen, thuis tegen IJsselvogels. Laat dat nu net opnieuw de tegenstanders zijn. En opnieuw wist Triade 2 de overwinning binnen te halen. Ongetwijfeld nog voldoende verbeterpunten na afloop van deze wedstrijd, maar deze punten laten ze niet meer afpakken.

Triade 1 reisde af naar Hoogvliet om aan te vangen tegen de lange dames en heren van Nikantes 1. In de Reiger werd een aantal weken geleden de overwinning geboekt door Nikantes, waardoor Triade zeker wat goed te maken had. Snel kwam Nikantes met 2-0 voor, maar Triade knokte zich beetje bij beetje de wedstrijd in en kwam op voorsprong. 6-8 in het voordeel voor Triade in de rust. Echter had Triade in deel II duidelijk moeite om te scoren en kwam Nikantes met 6 punten verschil op voorsprong. In de laatste paar minuten probeerde Triade dit nog goed te maken, maar helaas tevergeefs. Einduitslag: 17-15.