Korfbalweekend Triade A!

By 18 maart 2012 Nieuws

Binnen 14 uur van binnen naar buiten, dat is wat men noemt een plotselinge overgang. Het is wat de A dit weekend overkwam. Vrijdagavond hadden ze nog een binnenwestrijd tegen Merwede, zaterdagmorgen moesten ze alweer het veld in voor een oefenwedstrijd tegen DVS ’69.

Eerst de wedstrijd van vrijdagavond. De A reisde af naar Sliedrecht, voor een wedstrijd tegen Merwede. Er stond vrij weinig meer op het spel, de A stond rotsvast op een mooie derde plaats. Toch waren de jongens en meiden gebrand om deze wedstrijd te winnen, om het zaalseizoen mooi af te sluiten. Helaas was de coach niet aanwezig, dus probeerde Geke en Menno de ploeg naar de overwinning te leiden. Dit lukte uiteindelijk ook, met 7-9 versloeg Triade Merwede. De score ging vrij gelijk op, Merwede kreeg veel kansen doordat Triade bij vlagen ongeconcentreerd speelden. Maar uiteindelijk wist Triade toch een gat te slaan en deze te behouden. De laaste wedstrijd en de eerste van een mooi tweeluik was gewonnen, een goede oppepper voor de wedstrijd van de volgend morgen.Om 8.40 stond de A weer uitgerust op de parkeerplaats om te vertrekken richting Hendrik Ido Ambacht, waar DVS ’69 wachtte. Ditmaal was Gertjan er wel bij, en hij besloot tot een alternatieve opstelling voor de wedstrijd. Er werd flink geknutseld in de opstelling, wat natuurlijk altijd leuk is in een oefenwedstrijd. Helaas waren er een aantal pijntjes en vermoeidheden in het team, waardoor het spel niet al te scherp was. Maar dat zorgde er niet voor dat Triade in problemen kwam, want de tegenstander was al helemaal niet scherp. In de rust stond Triade voor met 0-7, uiteindelijk wist de A deze wedstrijd met 0-12 te winnen.  Het was een mooie oefenwedstrijd en er zijn leuke vakken uitgeprobeerd, hopelijk een mooie basis voor de toekomst!
Dank ook aan Art en Amy, die dit tweeluik goed hebben meegedaan!