Korfballen is……?!

By 6 september 2015 Nieuws

Korfballen is… gaaf… vermoeiend… afwisselend… moeilijk… spannend… nieuw… nattig… doelpunten maken… teamsport… gezelligheid… uitdagend…teleurstelling… feest…! Grote kans dat je hier iets van zal herkennen. De ene week kijk je met een goed gevoel terug op je wedstrijd, de andere keer denk je er liever niet meer aan. Maar als wij een rondje langs de velden kijken, dan zien we vooral enthousiaste Triade-korfballers die er elke keer weer wat moois van willen maken. Bijna voor alle teams is de kop eraf….. kijk maar snel wat er allemaal gebeurd is!

Triade E2 mocht zaterdagochtend naar Oranje-Wit. Met precies 4 spelers,dat betekende dus dat iedereen een hele moest spelen. Dus ook voor nieuwkomer Esther. Waar we met een zonnetje vertrokken en ook de eerste helft speelde aan onze zijde bleef schijnen, werd het in de tweede helft maar een natte boel. Een pittige regenbui liet de spelers van Triade E2 schrikken waardoor we soms vergaten om te verdedigen. Toch hebben ze een prima wedstrijd  gespeeld tegen Oranje-Wit die allemaal een kop groter waren. Eindstand 9-2. Dit zijn de kinderen snel vergeten, want de coach van Oranje-Wit trakteerde Triade op chippies. Wat een vriendelijke coach. Strafworpen eindigde in remise: 1-1

De E1 van Triade mocht vanochtend naar Merwede. De eerste wedstrijd voor onze E1 onder leiding van Corline en Lisanne begon gelijk goed. Er werden veel ballen onderschept en goed met elkaar over gespeeld. Hierdoor stond Triade E1 al snel voor met 1 puntje. Ze bleven goed spelen en in de rust stond het dan ook 0 – 2! Na de rust gingen ze er weer vol tegen aan, ondanks de harde regen hebben ze nog 3 schoten weten te maken in de 2e helft. Met dus een eindstand van 0 – 5 heeft de E1 het super gedaan!

Triade D2 had afgelopen zaterdag een thuiswedstrijd. Het was weer eens wat nieuws, want 2 nieuwe coaches (Robert en Rebecca) stonden aan het roer. Zij zagen goed en leuk korfbal, maar helaas ook dat tegenstander ACKC 2 doelpunten maakte. Ondanks dat in de 2e helft Triade D2 nog beter ging korfballen, viel het 3e doelpunt toch aan de verkeerde kant. Spijtig genoeg werd deze wedstrijd verloren, maar deze korfballers met hun coaches laten zeker nog een keer van zich horen.

Triade C1 had vandaag zijn 1e wedstrijd tegen Deetos-Snel C. Triade kon in de eerste helft lang aanvallen, maar miste de kansen. De 1-0 viel pas na een kwartier spelen. En de 2-0 in de laatste minuut van de 1e helft. De 2e helft had Triade last van de regen en wist de Dordtenaren 2 keer te scoren. Gelukkig Triade ook nog 3x en dat resulteert in een goed begin van deze competitie.  Eindstand 5-2.

Triade A1 heeft met 10-5 van PKC A gewonnen! Vanaf minuut 1 was Triade duidelijk beter. Zijn kwamen af en toe niet eens tot aanvallen toe. Triade A heeft verdedigend lekker veel druk gegeven. Aanvallend werd er over veel schijven gescoord, wat voor coaches Lisette en Jordy een genot was om te zien. Terecht zijn ze dan ook super trots op hun team.

Triade 4 mocht de ‘ouderwetse’ voetbalschoenen weer aantrekken om op het grasveld van ZKV uit Zuidland te spelen. Wel even wennen op het drassige veld,  maar gelukkig was het (zo goed als) droog en kwam zelfs het zonnetje nog tussendoor! In het begin kwam Triade 4 achter op een 3-0 achterstand. Ze kregen wel kansen, maar wisten deze nog niet te benutten. Gelukkig kwamen ze bij rust wel op een 5-5 gelijke stand door goed over te spelen, kansen te creëren en vooral ook te benutten.
Na de thee mooie aanvallen en liepen we uit naar 5-9. Zkv kwam nog iets terug tot 7-10, maar we wisten de punten mee naar huis te nemen.

Triade 2 speelde tegen Vitesse, hier hadden we nog een appeltje mee te schillen. Vorig jaar waren wij de betere partij, maar wisten we niet te winnen. Helaas was dit vandaag weer het geval. Triade 2 speelde veel beter alleen scoorde Vitesse meer. We kwamen nog wel op 3-0 voorsprong, maar hebben uiteindelijk verloren met 15-10. Bij het 2e hebben de “Schoonhovense boys” ingevallen en hebben niet onverdienstelijk gespeeld! Tevens hebben de ex-A’tjes ook hun eerste officiële senioren wedstrijd gespeeld en zijn hierbij niet door het ijs gezakt.

Triade 1 begon haar eerste uitwedstrijd in Vlaardingen tegen Twist 1. Triade ging net zoals vorige week goed van start en kon de eerste minuten van de wedstrijd goed meekomen in het hoge tempo van het Twist. Door onzorgvuldigheid aan de kant van Triade  en slimmigheid van de tegenstander werden er veel stippen gegeven, waardoor de Vlaardingers verder uitliepen naar 12-5 bij rust. Triade liet haar koppie niet zomaar hangen, maar de goede schutters aan de kant van Twist wisten bijna iedere kans te benutten, waar Triade toch duidelijk meer moeite had. Eindstand 24-11. Een pijnlijke les waar uiteraard van gebaald werd, maar wel weer een ervaring rijker in de 2e klasse!

Mocht het deze zaterdag niet helemaal gelukt zijn wat je voor ogen had…. niet getreurd…. er komen nog genoeg wedstrijden om te laten zien dat er een KAMPIOEN in jouw schuilt! Succes daarmee en vergeet vooral niet te genieten!