Korfbal, korfbal en ….?!

By 18 november 2012 Nieuws

Sinterklaas, zwarte Piet, kruidnootjes, pepernoten, kadootjes en de eerste Triade thuisdag. Dat was zaterdag 17 november 2012. Vanaf 8.30 tot begin van de avond was sporthal De Reiger het toneel van de korfballers van KV Triade. Alle teams hebben hun best gedaan om de punten te behouden en of dat gelukt is kunt u/jij lezen in het onderstaande verslag van deze geweldige Triade-korfbaldag!

Het eerste thuisdoelpunt voor KV Triade tijdens de zaalcompetitie 2012-2013 werd gemaakt door Job, helaas, helaas kon daar geen gevolg aangegeven worden. Merwede E was te sterk wist weg te lopen tot tien doelpunten verschil. De uitslag 1 – 11.
Gelukkig voor de andere jeugdteams van korfbalvereniging uit Langerak/Nieuwpoort stond de teller aan het einde van de wedstrijd wel aan de goede kant op het scorebord. Voor de D en de B, werden het makkelijke wedstrijden. Zij kwamen niet in gevaar en hoefde niet bang te zijn dat de tegenstanders terug zouden komen. Vooral voor de jongens en meiden van de B een prima opsteker om verdere stappen te maken in de vierde klasse. Merwede D kwam niet verder dan 3 scores en Gemini B maakte maar 2 doelpunten. Allebei de teams, de D en de B, scoorden 8 keer.
De wedstrijden van de A en de C waren partijen waar het publiek bijna van op de banken ging staan. Vooraf werd al gesproken door de A over een sterke tegenstander, GKV A3. Beide ploegen gaven elkaar niet veel ruimte. De duels werden stevig ingezet met veel vrije ballen tot gevolg. Maar waar fysiek word gekorfbalt, daar gaat soms wel eens mis, zo ook voor een Triade dame. Tot twee minuten voor tijd ging het gelijk op, bij een stand van 7 gelijk. Na een mooie bal uit de ruimte werd de korte kans keurig afgemaakt zodat de A een voorsprong van 8-7 had. De laatste aanval was voor GKV, er werd een poging gedaan om opnieuw de stand gelijk te maken, helaas voor GKV kwam het niet tot score. Triade A won met 8 tegen 7.
Een compleet meiden team, Albatros C kwam naar Groot-Ammers afgereisd om even te korfballen, maar daar stak Triade C een stokje voor. Tijdens de veldcompetite werd er nog van verloren, maar de zaal blijkt toch beter terrein te zijn voor de C én daarom maakten zij daar een prima wedstrijd van. Eindstand: 5 – 4. Een echte teamprestatie waar spelers, coaches en ouders super trots op mogen zijn.

Triade 3 trof weer een oude bekende aan als tegenstander. Vooraf werd er al gesproken dat het elke keer stuivertje wisselen is als het gaat over de overwinning. Wie er dit keer met de winst vandoor zou gaan, werd dan niet verteld. Toch nam Triade 3 vroeg in de wedstrijd het initiatief en gaf dat niet meer uit handen. Prima overwinning dus; 9-7!
Met een goed spelende ploeg, heeft Triade 2 zich prima stand gehouden tegen Merwede 5. De Sliedrechters zijn een klasse beter, maar dit keer wisten de mensen van het tweede vooral in de eerste helft ook tot scoren te komen. Ruststand 6 tegen 13. In de tweede helft stopte, helaas voor Triade 2, Merwede niet met scoren. Eindstand: 7 – 21.

Als laatste van deze lange en voor toeschouwers koude dag mocht Triade 1 hun wedstrijd spelen. De voorbereiding was niet ideaal door de (on)verwachte mutaties binnen het team. Toch mag Triade zich gelukkig prijzen met een ruime selectie die er ook afgelopen zaterdag weer stond. Het verjongde ODI uit Schiedam kwam in De Reiger op bezoek, maar gingen met lege handen huiswaarts.
De 1e helft begon ietwat aftastend, wat met de veranderingen binnen de ploeg te maken had. Toch werd er geduldig gezocht en gevonden. De hoofdmacht nam het initiatief en liepen uit naar een 9-6 ruststand.
Na de rust een snelle onderschepping in de verdediging met een mooie afronding in de aanval deed de wedstrijd op slot gooien. ODI geloofde er met een 10-6 stand niet meer in, deels door het sterke verdedigen van Triade. Aanvallend liep het bij de groen-witten wat minder makkelijk, maar na prima inzet werd er toch beloond. De hoofdmacht van Triade liep hierdoor uit naar 14-6 en alleen ODI had in de laatste 2 minuten van de wedstrijd nog 2 schoten om de eindstand te bepalen op 14-8. Mooie 2e overwinning van dit seizoen met in totaal 4 invallers die zeer verdienstelijk speelden.

Wederom een mooie en interressante dag bij Triade. Veel mooie overwinningen zijn behaald. Dank voor jullie sportieve inzet, maar ook dank aan alle ouders, vrienden en kennissen die weer achter onze ploegen stonden. Heeft u David Guetta, Armin van Buuren en Avicii wel gemist? Kom dan de volgende week zaterdag weer langs in de Reiger, wie weet zijn zij er dan ook weer bij!