Korfbal & emotie!

By 8 september 2013 Nieuws

Opnieuw een competitieronde voor korfbalvereniging Triade. De meeste teams speelde hun eerste competitieronde. Voor een ieder leverde het verschillende gevoelens op na afloop van de wedstrijd. Emotie hoort ook bij deze sport!
Triade F – hun eerste officiële wedstrijd voor Triade. Triade E – stopt met verliezen en pakt de winst! Triade D – kan op dit niveau ook prima mee. Triade C – zeer tevreden over resultaat. Triade A – opwachting als junioren, maar had er niet meer ingezeten? Triade 4 – gras of kunstgras? Gewoon winnen! Triade 2 – al knokkend naar de overwinning. Triade 1 – heeft dit met korfbal te maken?

Zomaar een impressie met verschillende emoties van de teams afgelopen zaterdag. Benieuwd hoe het precies is gegaan? Lees snel verder!

Daar sta je dan in je wedstrijdkleren op het grote kunstgrasveld. Kunt u/jij zich dat nog herinneren? De allereerste wedstrijd. Triade F speelde tegen Merwede F en helaas al snel werd duidelijk, dat het voor Merwede een stuk gemakkelijker ging om met de bal overweg te kunnen. Tijdens de wedstrijd werd het 6 tegen 0 voor Merwede, máár er werden wel twee doelpunten gescoord door Triade F tijdens het nemen van de 12 strafworpen.
Triade E wilde heel graag winnen. En dat spatte er dan ook vanaf minuut één van af. De combinaties waren snel en soms het tempo te hoog, zodat er kleine foutjes werden gemaakt. Maar toch, een dik verdiende overwinning waar ze een heel korfbaljaar op gewacht hebben. Gaaf hoor!

Vandaag, 7 september, was de eerste wedstrijd in de 2e klasse voor Triade D. Best spannend om tegen nieuwe teams te moeten spelen.  Het was al snel duidelijk dat het team van Vriendenschaar een hele goede tegenstander zou zijn. Het werd dan ook voor rust al 1-3. In de rust werden de D-tjes van Triade door hun coaches wat opgepept, omdat er niet door iedereen hard genoeg gewerkt werd. In de tweede helft ging het veel beter. Een eindstand van 5-5, was voor de eerste wedstrijd in een hogere klasse een prachtig resultaat. Volgende week tegen ACKC D eens kijken of er dan vanaf de eerste helft op volle kracht gekorfbald gaat worden.

Na afloop van de wedstrijd van Triade C stond er een trotse coach. Mooie aanvallen waren te zien en het verdedigen gaat ook steeds beter. Goed om te zien dat de trainingen niet voor niet zijn geweest. Vriendenschaar C had geen schijn van kans en mocht met een 6-2 nederlaag weer huiswaarts keren.

De eerste wedstrijd voor onze junioren zit erop. Uiteraard wordt er van te voren met spanning naar uitgekeken, want het is niet niks om te spelen in Triade A. En wat voor tegenstanders krijg je dan? Conclusie van deze wedstrijd voor de jongens en meiden was dat je eigenlijk helemaal niet bang hoeft te zijn. Enne als er iets minder fouten waren gemaakt met de bal naar de aanval brengen, dan had er zomaar een overwinning in kunnen zitten. Nu werd er alleen helaas verloren met 4-5 van Terda A.

Na een aantal trainingen op het nieuwe kunstgras, mocht nu ook Triade 4 hun opwachting maken in de competitie. Dit team wat in de loop der jaren de meeste ‘gras-korfbal-uren’ gedraaid heeft, ging vrij flexibel om met de omschakeling naar dit type veld. In de wedstrijd tegen Olympia werden er 8 doelpunten gemaakt, waar de tegenstander op 6 bleef staan. Prima overwinning dus!

Triade 2 is de competitie ook begonnen en deden dat met een overwinning in Zwijndrecht. Een prima start voor de ploeg van coach Ruud van Balkom, die bijna een thuiswedstijd speelde. De afgelopen weken is er hard getraind om het vernieuwde 2e tot een team te vormen. Het ging afgelopen zaterdag niet vanzelf, maar met veel strijd werden de punten naar Nieuwpoort meegenomen. Uitslag 10-13

Het 1e team van Triade ging vol goede moed op weg naar Willemstad  om daar hun eerste uitwedstrijd te spelen. De strijdt tegen VIOS werd uiteindelijk een race tegen de klok….. of beter gezegd een race tegen de scheidsrechter. Je zou verwachten dat als je een klasse hoger gaat korfballen, dat ook het niveau van de wedstrijdleiding omhoog gaat. Dit bleek een illusie te zijn.
Dit keer was de vliegende start voor VIOS, die snel op 4-0 kwam. Triade moest even wennen aan het fysieke spel van de tegenstander, maar herpakte zich en kwam weer langszij. De scheidsrechter was in de beginfase al zeer verbaal aanwezig en drukte gelijk met een gele kaart de stempel op de wedstrijd. De rust werd gehaald met een kleine achterstand van 7-6.
Het idee om op een positieve manier te blijven korfballen werd de 2e helft al snel de kop ingedrukt. De vrije ballen en strafworpen stapelde zich bij VIOS op, terwijl het aan de andere kant beperkt bleef bij 2 vrije ballen en 1 strafworp. Ondanks de oplopende frustraties bij de groen-witten, heeft iedereen geprobeerd om positief te blijven naar elkaar, tegenstanders en scheidsrechter. Maar zo’n wedstrijd kon gewoon niet gewonnen worden. Via een 9-9 werd het uiteindelijk 12-10 voor de thuisploeg, die maar al te graag profiteerde van het falende optreden van de scheidsrechter.