Klaar voor de start?!

By 10 september 2018 Nieuws

We zijn weer begonnen! En ja, iedereen die de afgelopen weken langs het veld is gereden had dat al lang gezien. Maar afgelopen zaterdag was het voor het ‘echie’. De najaarscompetitie is gestart en de vraag is natuurlijk of iedereen er klaar voor is. Verschillende teams van Triade kwamen in actie in zowel thuis- als uitwedstrijden. Wie de punten pakte, de handdoek in de ring moest gooien of het op een akkoordje gooide lees je in het onderstaande verslag!

De F speelde zaterdag tegen ADO, voor de meeste spelers van Triade de eerste echte competitie wedstrijd. ADO ging snel van start met scoren, maar gelukkig kon Triade F goed meekomen en door het goede verdedigen kreeg ADO het lastig. Met af en toe de hulp van de superspeler wisten we 5 doelpunten te scoren. Super trots zijn we, maar helaas wel met 5-8 verloren.

Zaterdag speelde de E1 tegen Oranje Wit. Een vroege thuiswedstrijd die om 09.00 uur startte. De slaapkopjes waren eigenlijk nog niet zo goed weggewerkt en dat was zichtbaar in het spel. Triade had wel veel kansen, maar kwam niet tot scoren. En als Triade dan een doelpunt maakte, scoorde Oranje Wit ook gelijk weer. De spannende wedstrijd eindigde in 2-2, het eerste punt is binnen.

Triade E2 ging op bezoek bij Merwede/Multiplaat in Sliedrecht. Een nieuw team, nieuwe kids, nieuwe coaches. Triade begon scherp, maar kwam wel met 3-0 achter. Ze konden er toch nog 1 maken, waardoor 3-1 de ruststand werd. Na de rust een feller Triade aangestuurd door een invalcoach. Ze wilde terug komen en deden dit meer dan goed. Met trots kunnen we zeggen dat de eindstand 4-8 is geworden. Goed bezig!

Triade D1 mocht naar het Brabantse Almkerk toe. Het was wel weer even inkomen, maar uiteindelijk hebben ze laten zien dat ze beter waren. Met een prachtige eindstand van 2-4 hebben ook zij de eerste punten binnen. Op naar de volgende!

Triade C2 speelde tegen Kinderdijk C3. Het team had er zin in en was erg fel. De wedstrijd begon en Triade zette zichzelf al snel op een 2-0 voorsprong door mooie acties. Verdedigend werden er nog wel fouten gemaakt maar de tegenstanders wisten hier gelukkig niet van te profiteren. Uiteindelijk 5-2 gewonnen. Een goed begin is het halve werk!

De C1 mocht naar het Papendrechtse PKC. Gevoelsmatig altijd lastig en zeker na de 1e indrukken leek het een moeilijk pot te gaan worden. Maar als snel wisten ze de tegenstanders te overtreffen. Zo aan het begin van het seizoen werd er goed samengespeeld en leuk gekorfbald. Het eindresultaat van 4-7 smaakt naar meer!

Triade B1 ontving aan het einde van de ochtend juist een ploeg uit Papendrecht. Triade kwam na een moeizame start al gauw op achterstand. Ze bleven vechten en het verschil werd daardoor niet groot. Nog sterker, bij rust stond het 2-2 gelijk. In de tweede helft hadden onze B-tjes veel kansen, alleen gingen ze er niet in. PKC liep telkens uit met 1 punt verschil. D vele kansen werden uiteindelijk beloond en werd in de eindfase van de wedstrijd net op tijd het beslissende doelpunt gescoord (5-4).

Ook Triade A moest zaterdag thuis spelen tegen PKC. In de 1e helft keek de A al snel tegen een achterstand aan. Triade kwam in snelheid en het afmaken van kansen net elke keer een stapje te kort. Zo gingen ze de rust in met 2-7. Na rust ging het beter, maar PKC bleef doorgaan en Triade kreeg de achterstand niet ingehaald. Eindstand 7-15

Triade 1 is het nieuwe seizoen begonnen met een verlies. Een wedstrijd die je wel een derby kan noemen werd wederom gewonnen door het Almkerkse ACKC. Daar waar ze elkaar eerder nog tegen kwamen in de 2de klasse, waren ze nu opnieuw een maatje te groot in de 3de klasse. Triade, dat onwennig speelde in een andere samenstelling, kon geen moment domineren en liep elke keer achter de feiten aan. Bij vlagen werd er mooi gespeeld, waardoor de ruststand van 6-8 nog perspectief bood voor de 2de helft. Helaas voor Triade ging ACKC door waar ze mee eindigde in de eerste helft. Veel druk zetten en goed afronden zorgde ervoor dat Triade het gat niet meer dicht kreeg. Met een scherp schietende Kirsten Ritmeester aan Triade kant kwamen ze nog iets dichterbij, maar het was niet genoeg. Er werd verloren met 12-18.