Kan Triade beter gaan schaatsen?

By 12 februari 2012 Nieuws

Zaterdag 11 febr. 2012. Wat een fantastische dag voor de schaatsliefhebber. Een molentocht in de Alblasserwaard, bij Ameide de Zederiktocht. Voor iedereen zijn/haar afstand. Voor de korfballers van Triade, was het zaterdag de 11e een korfbal dag. Alle jeugdploegen in de ochtend en de senioren in de avond.

Als we alleen naar de einduitslagen kijken, kan Triade dan toch beter een schaatsvereniging worden? Helaas wist alleen de A te winnen van KCC/Hijbeko A. Een uitslag van een wedstrijd geeft al heel snel een indruk, hoe de wedstrijd is verlopen. Maar vaak weten we dan niet wat er tijdens de partij zelf is gebeurt. Het is daarom beter als we blijven korfballen en de verloren partijen gauw vergeten.
De jongste korfballers van Triade: De E. Het blijft voor hen moeilijk in deze poule om tot scoren te komen en soms zit het dan gewoon ook niet mee. Een bal die net op het randje stuitert en er weer uitvalt. Ook konden zij, ondanks de strijd die zij geleverd hebben niet winnen tegen HKC E.
Ook voor de D was het vroeg deze zaterdagochtend, helaas was dit ook te zien in het veld. Al gauw stonden zij achter en is het lastig om tegen Terda D tot scoren te komen. Na rust kon de D nog wel een paar doelpunten maken, maar niet genoeg om winst af te dwingen.
Sporting Delta C kwam op bezoek in de Reiger, wat het vermelden waard is: de C staat op een mooie vierde plaats in de lijst met zes punten. Want SKV, PKC en Sporting Delta staan bovenaan met 12 punten. Maar ook de C kon de korfballers uit Dordrecht niet bij houden. Het spel kon niet gemaakt worden en daardoor liep Sporting Delta makkelijk weg.
Tegen een onbekende tegenstander, Movada B, konden de jongens en meiden van de B zich op maken voor een spannende wedstrijd. Zij waren gelijk scherp vanaf het begin. Movado bleek een ploeg te zijn, die geen genoegen zou nemen door te verliezen in de Reiger. Dit was de B al snel duidelijk geworden. De duels werden feller en er werd wat over en weer geroepen, helaas ook richting de scheidsrechter. In de tweede helft kon Triade makkelijker het eigen spel spelen en door te wachten op een fout van Movado kon de B mogelijk op voorsprong komen. Maar helaas kreeg Movado in de laatste minuten bij een gelijke stand, iets meer ruimte om te schieten en daardoor kwamen zij op één punt voorsprong.
Wat een wedstrijd voor A! Uit werd er al gewonnen van KCC/Hijbeko A met 4 – 9. Dus….thuis zou dit ook mogelijk kunnen zijn. Met af en toe nog wat haperingen, speelde het A team een prima wedstrijd. Soms lieten de doelpunten wat lang op zich wachten, maar met wat hulp van het publiek werd er soms iets sneller gescoord. Wat dan weer leidde tot vreugde bij de supporters, die soms tot koude rillingen toe (het was niet heel erg warm in de zaal) ook het iets warmer kregen. De uitslag liegt er niet om, 13 voor Triade en opnieuw 4 voor KCC/Hijbeko A.

In de avond, rond 18.00u begon Triade 3 op jacht te gaan naar punten wat zou kunnen leiden tot een kampioenschap. Maar helaas wilde Kinderdijk daar niets van weten. Het werd 5 -6.
De thuiswedstrijden werden tot nu toe allemaal gewonnen door Triade 2, maar aan deze reeks is een einde gekomen, want Merwede ging er met de punten vandoor. Ruststand: 4 – 18. In de tweede helft zat het bij beide teams niet mee. Veel mooie aanvallen, maar de rand van de korf was vaak de doorslag dat voorkwam dat er een doelpunt volgde. De 2e helft leverde daarom ook een mooi eindstand op (helaas voor één helft) 4 voor Triade en 8 voor Merwede. Bij elkaar op geteld is dat……
Triade 1 mocht aansluitend proberen om de negatieve reeks van de avond te verbreken. Op basis van de afgelopen 3 overwinningen en de uitwedstrijd tegen de Voltreffers in Oosterhout, moest dat zeker niet onmogelijk zijn. Toch zagen we niet het Triade van de afgelopen weken en riep het een nederlaag over zichzelf af. Vanaf het begin is de ploeg niet in z’n spel geweest, waardoor er in de 1e helft al achter de feiten aan gelopen werd. De juiste druk van de tegenstanders en het onrustige spel van de hoofdmacht zorgde voor geforceerde aanvallen. Met name het 1e aanvalsvak had hier moeite mee en moest lang zoeken naar de mogelijkheden. Ook in het 2e gedeelte kon die onzekerheid niet weggehaald worden. Pas in de laatste 10 minuten werd er weer geknokt en werd de opgelopen schade van 5 doelpunten verschil kleiner. Toch bleef de teller op 10-11 staan, een bekende stand, alleen nu in het nadeel van de groen-witten.
Terleurstelling, emoties, vermoeidheid en boosheid waren duidelijk zichtbaar, maar een ieder realiseerd zich maar drommels goed dat deze nederlaag geheel aan zichzelf te verwijten is.
Met nog 3 wedstrijden te gaan in de zaalcompetitie heeft Triade 1 zichzelf uitgeschakeld voor een verrassing in de kop van de competitie.

Kijk voor alle uitslagen op: https://www.kvtriade.nl/competitie/uitslagen/