Kampioenschap Triade 2 een feit!

By 8 februari 2016 Nieuws

Afgelopen zaterdag was het weer een dagje vol met allemaal thuiswedstrijden van Triade in thuishal de Reiger. Meestal vertellen wij in dit eerste stukje niet wat er precies allemaal gebeurd is. Maar dit keer kunnen wij vast verklappen…… Triade 2 KAMPIOEN!!!!! Alle 9 wedstrijden werden er door hun tot nu toe gewonnen en als tegenstanders veel punten laten liggen, mag je jezelf begin februari al dik verdiend kampioen noemen.

Triade E1 mocht het opnemen tegen Conventus. Deze ploeg was duidelijk sterker, ondanks het harde werken onze E-tjes zat het er deze zaterdag niet in. Ze hebben met 1-17 verloren. Volgende week gaan ze weer hun knallende best doen!

De D1 heeft ook hun achtste wedstrijd gewonnen. In een eentonige wedstrijd met heel veel kansen, werd er met maar liefst 14-0 gewonnen. Met nog twee wedstrijden te gaan staat de D1 samen met Korbis bovenaan. Dit is ook de eerst volgende wedstrijd wat dus een spannende wedstrijd beloofd te worden.

Triade C1 moest het zaterdag opnemen tegen PKC.  Triade C was klaar voor een goede revanche-pot en zeker toen zij niet hun beste spel lieten zien, waren er kansen. Triade C opende snel de score en stoomde door naar 2-0. Daarna kwam PKC wat terug en bleef het de gehele wedstrijd gelijk opgaand. Deze pot eindigde in een terechte 8-8 remise.

Triade B1, voor een keertje onder leiding van Brendan en Kirsten, speelde een hele goede wedstrijd. Vorige week met 1 doelpunt verschil van Merwede B3 gewonnen en het B-team van Triade was extra gemotiveerd om dat dit weekend nog beter te doen. Iedereen wist wat zijn of haar taak was en in opdracht van Diana moesten ze vanaf de 1e minuut vol druk geven. Dit hebben ze goed gedaan, ook zaten er mooien aanvallen tussen, waarin iedereen benut werd! Uiteindelijk werden de punten gepakt met een mooie en collectieve 10-8 overwinning.

Triade A1 mocht het opnemen tegen ’t Capproen. Doordat er in Hellevoetsluis was verloren, hadden de A-tjes nog wat recht te zetten. De voorbereiding verliep erg scherp en dat zag je direct door in het begin van de wedstrijd. (3-0) Daarna zakte Triade iets in en kwam de tegenpartij sterk terug. In de 2 de helft waren wij weer feller, maar voor een stunt kwam dat te laat. Ondanks deze 9-12 nederlaag, overheerste een positief gevoel over het optreden van de A. Ook deze wedstrijd zat vooruitgang in en het is wachten op de punten.

Na het eerste puntje van Triade 4 vorig week waren de verwachting groots na aanloop van de wedstrijd tegen Korbatjo. Helaas werd het een wedstrijd om snel te vergeten. In de eerste helft ging het nog enigszins gelijk op met een ruststand van 2-5, maar het spel was te onrustig en gehaast. Tweede helft werd wel rustiger, maar misschien wel te mat. Het was duidelijk dat Triade 4 aan het zoeken was naar de juiste personen op de juiste positie. In deze wedstrijd is dat duidelijk niet gelukt, ze dropen af met een pak slaag van 3-11.

Triade 3, de ploeg op kampioenskoers, moest zaterdag afrekenen met KCR. Het was een leuke pot om te zien en het 100e doelpunt in deze competitie voor Triade 3 werd ook gescoord. Helaas vielen er ook 2 heren uit met een blessure. De ontstane gaten werden prima opgevuld door de invallers en zo kon ook deze 16-9 overwinning bijgeschreven worden. Volgende week wacht hun een spannende wedstrijd  in Hoogvliet om het kampioenschap tegen nr. 2 Nikantes.

Triade 1 speelde thuis tegen Ventura Sport uit Strijen. Op papier een pot die alle kanten op kon gaan. Uit werd er gewonnen door Triade, maar in de Reiger beloofde het een spannende pot te worden. Ventura kwam sterk uit de startblokken, waardoor de hoofdmacht constant achter de feiten aan liep. Net voor rust pakte Triade even de voorsprong, maar Ventura maakte dit al snel goed. Zeker door de scherpe mannelijke schutters van Ventura kon Triade de pot niet naar zich toe trekken. De kansen lagen er zeker, maar helaas werd er met 19-25 verloren. Hierdoor is de strijd om de 2e plaats weer geheel open.

Het hing al even in de lucht, want elke week weer werd er weer gewonnen. Alle tegenstanders waren al verslagen, behalve de ploeg die zaterdag op bezoek kwam. Terda 1 was deze en volgende week de tegenstander en stonden op de 2e plaats. Hierdoor werd de druk wel opgevoerd, zeker doordat het feestje in eigen thuishal gevierd wilde worden. De vele supporters en de trommelslagen klonken door de hal, iets wat het 2e niet gewend is bij hun wedstrijden. Toch zorgde deze aanmoedigen bij de spelers in het begin misschien voor wat spanning, maar later in de wedstrijd viel dat van de schouders en streden ze naar een overtuigende 13-7 overwinning. Triade 2 kon eindelijk na jaren weer juichen en dat mag zeker geschoven worden op het presteren als team. Niet alleen deze wedstrijd, maar alle wedstrijden in de zaal tot nu toe. Gefeliciteerd KAMPIOENEN!