Invallers BEDANKT!

By 5 december 2016 Nieuws

Elke zaterdag weer staan spelers klaar om hun eigen wedstrijd te spelen. Maar wat misschien nog wel eens vergeten wordt is dat er veel spelers zich ook inzetten voor andere teams. Deze invallers maken heel wat minuten en doen dat veelal in hogere teams. Zonder hun inzet zouden er heel wat wedstrijden niet of anders verlopen zijn. Rondvraag zegt ons dat deze invallers het meer dan verdienstelijk doen. Naast de invallers ook dank aan degenen die elke week er weer voor zorgen dat alle teams compleet zijn. Top! Benieuwd hoe de teams het er afgebracht hebben met hun invallers….. lees dan snel verder.

Nio F was in hun wedstrijd tegen onze F duidelijk een maatje te groot. De eer werd gelukkig wel gered, maar deze 26-1 uitslag zegt genoeg. Snel vergeten en op naar de volgende wedstrijd.

Triade E1 nam het op tegen Oranje-Wit. Ze vertrokken al vroeg richting Dordrecht met vol goede moed. Door een valse start stonden ze alleen snel met 2-0 achter, gelukkig wisten ze terug te komen. Vanaf 2-2 gingen de jongens en meisjes van de E1 los. De ene bal na de ander vloog erin. Met dank aan de ijzersterke verdediging lukte het Oranje-Wit niet meer om te scoren. Dit resulteerde in een eindstand van 2-9!

Om half 10 in de morgen vertrok onze D1 naar Rhoon. Hier nam het op tegen RWA. In het begin van de wedstrijd werd duidelijk dat deze wedstrijd niet verloren hoefde te worden. Toch stond er bij rust een 2-0 achterstand, vooral doordat veel eigen kansen gemist werden. De tweede helft kwam Triade heel sterk terug en lieten ze zien wie Triade D1 is. Gewoon 5x gescoord en RWA had geen kans meer.

Triade D2 mocht zich opmaken voor een wedstrijd tegen Kinderdijk D. Dit zou een goede wedstrijd worden. Mooie aanvallen werden er neergezet met veel en goede schoten. Verdedigend kunnen ze nog een stapje erbij zetten… maar de trainer heeft beloofd dat ze daar nog goed op gaan oefenen. De wedstrijd werd met 5-7 gewonnen, iets waar met trots op wordt teruggekeken.

De C-jeugd speelde uit tegen Merwede C. Omdat de tegenstander nog geen wedstrijd had verloren, beloofde het een zware strijd te worden. Na een gelijkopgaande start nam Merwede een 3-1 voorsprong. Triade knokte zich terug, maar ging toch rusten met een 5-3 achterstand. Na rust een veel feller Triade met goede aanvallen en daardoor werd de achterstand teniet gedaan. Met nog een paar minuten te spelen stond het 7 tegen 7. De laatste kans was voor Triade, maar helaas ging deze mis waardoor er een terecht gelijkspel te noteren was .

Triade B speelde tegen Vriendenschaar B2. De start van de B was goed. 0-2 voorsprong door 2 doelpunten van Noa. Vriendenschaar wist iets terug te doen (1-2). De kleine grote man Ties speelde zichzelf vrij en scoorde de 1-3. Daarna kwam er zand in de moter van de B. Vriendenschaar kwam op gelijke hoogte en zelfs op 8-4 voorsprong. Teleurgestelde en gefrustreerde gezichten aan Triade kant op de bank en tribune. Tijd voor de rust. In de rust konden we 3x wisselen. Twan scoorde gelijk 2x en bracht Triade dichterbij. Het aanvalsvak van Ties en Stefan creëerde de nodige kansen, maar scoorde deze niet. Strafworp voor Triade… helaas mis. Gelukkig bleven de dames en heren doorgaan. Frommel doelpunt van Ties. Nog 1 achter. Liza met bijna 2 meter lengte onder de paal en de heren gingen voor het schot. Stefan met een afstandspoeier 8-8. Vak van Twan weer in de aanval. En een doelpunt van afstand (8-9). Vriendenschaar wist weer gelijk te maken en spannende slotminuten volgde. Noa wist haar gevaarlijke dame goed uit te schakelen en daardoor kon het aanvalsvak weer opzoek naar een doelpunt. 2 minuten voor tijd was het Stefan die zichzelf vrijliep en met een schot scoorde (9-10). De overwinning kwam nog even in gevaar door een vrijebal, maar die ging gelukkig mis.

Triade A speelde hun wedstrijd tegen Vriendenschaar A. De eerste helft was goed, alleen werd er niet gescoord. Het krachtsverschil werd hierdoor niet omgezet op het scorebord, die bij rust op 2-5 stond. De 2e helft kwam Vriendenschaar wat meer aan aanvallen toe, maar de wedstrijd was geen enkel moment in gevaar. Deze 5-11 overwinning was een mooi verjaardagscadeau voor de trainer.

Triade 4 ging zaterdag richting Brabant en speelde daar tegen ACKC. Triade heeft dit seizoen allen puntjes gepakt en hoop dat voorlopig nog even vol te houden. Dat was tegen ACKC in ieder geval ook het plan. Opnieuw waren er veel kansen voor nodig, maar die kwamen er doordat de rebound duidelijk voor Triade was. Na een matige 1-4 ruststand kwam de locomotief op gang en wist Triade de voorsprong uit te bouwen tot een 6-11 winst.

Over Triade 2 kunnen we het kort hebben; zij verloren hun wedstrijd, ondanks hulp van de invallers, met duidelijke cijfers (17-6). KOAG was duidelijk de betere ploeg.

Triade 1 mocht het laat op dag (19.30u) opnemen tegen Viking 1 uit Wijk bij Duurstede. Door twee geblesseerde basisspelers, Corline Blom en Ard Verhaar, lagen er kansen voor Conner Ritmeester en Anne den Hartog die haar officiële debuut maakte. Triade was gebrand om te gaan knallen en het vertrouwen was daar. Viking kent Triade alleen van het Elar beach korbaltoernooi, dus ze zijn qua spel onbekend. Leuke uitdaging dus! Na het startsignaal was Triade niet heel scherp in de verdediging, maar kwam na een kleine achterstand toch op voorsprong na ca 10 minuten spelen (4-6). Viking was strijdlustig en speelden een snel gevarieerd spel welke moeilijk voorspelbaar was. Viking kreeg in deze eerste helft de overtredingen mee, waardoor Triade nog harder moest knokken. In rust stond Triade op 10-7 achterstand, wat nog makkelijk kon keren. Triade maakte het Viking ontzettend moeilijk en het publiek werd getrakteerd op een mooi spannend spel met veel doelpunten. Viking ging er wel met de punten vandoor (24-17), maar Triade weet zeker dat Viking het in sporthal de Reiger over 2 maanden moeilijk gaat krijgen.