Hoe later op de dag, hoe meer winst…

By 30 januari 2012 Nieuws

Zaterdag 28 jan. 2012. Het was opnieuw een echte korfbaldag in sporthal De Reiger, helaas speelde de A en het eerste team niet. Maar de wedstrijden van de ochtend en zeker ook de avondwedstrijden waren genieten geblazen!
Sinds zaterdag heeft Triade er twee KNKV scheidsrechters bij: Roelant Kant en Brendan Ritmeester, zij zijn beide geslaagd voor deze cursus!

In de ochtend konden de acht punten niet in de Reiger blijven. De E heeft verschillende kansen gehad, wat zeker een prestatie is, gezien het spel van hun tegenstanders SKV. Maar konden zelf geen doelpunt maken, 0 – 6 voor SKV E.
Welke jongens en meiden zet je wanneer in het veld? Dit blijft altijd een moeilijke overweging, voor een coach. Zo ook bij de D, pakte de wissel vorige wedstrijd wel goed uit. Dit keer kon het tij niet gekeerd worden. De achterstand bleef staan. Triade kwam dichterbij Vlaardingen/Ridderhof D, maar het verschil bleef steken op twee doelpunten. 3-5 voor Vlaardingen/Ridderhof.
Voor de C werd het een wedstrijd om gauw te vergeten. PKC/Hagero C was op dreef en kon de korf meerdere malen vinden. Het werd 4 voor de C van Triade en 11 voor PKC/Hagero C.
Triade B heeft opnieuw winst kunnen pakken. Dit keer tegen GKV B, in een mindere wedstrijd van de B, werd er uiteindelijk wel gewonnen. 4-2.

Ook de tegenstanders van Triade 2 en 3, konden makkelijk dichtbij komen. Bij het derde werd het spel bepaald door Triade, maar Scheldevogels kreeg de kansen om te winnen. Gelukkig voor 3 werden deze kansen niet gepakt door de korfballers uit Bergen op Zoom, anders hadden zij niet gewonnen.
Bij 2, had Vitesse makkelijk op zij gezet kunnen worden. Maar een voorsprong vast houden is nog niet gegund voor korfballers van Triade. Het verschil werd drie doelpunten. Op papier een prima overwinning, maar Vitesse mocht dichterbij komen. De punten bleven in De Reiger, eindstand: 11-10.