Het voorjaarsveldseizoen is weer begonnen!

By 3 april 2017 Nieuws

De eerste wedstrijden van dit nieuwe buitenseizoen zijn een feit. En eerlijk is eerlijk; met een lekker zonnetje erbij is dat zeker geen straf. Afgelopen zaterdag zat deze nog iets te vaak achter de wolken, maar dit weerhield de teams van Triade niet om de mouwen op te stropen voor hun wedstrijd. De jeugd tot de C en Triade 4 mocht het in een thuiswedstrijd proberen, de rest ging op bezoek bij hun tegenstanders.
Alvast kijkend naar a.s. zaterdag 8 april, dan zal in de ochtend de Paas training en bingo gehouden worden voor de Kangoeroes en de F van 9.30u tot 11.30u, ook een vriendje of vriendinnetje is welkom. Bij Triade 1 zullen ook de jongste Triade leden mee oplopen.

De start was voortreffelijk met Triade F. Met 9-4 werd HKC F verslagen. De super speler werd goed uitgeschakeld en Triade gooide goed naar elkaar over, waardoor ze toch konden blijven aanvallen en blijven scoren.

Triade E1 mocht het ook thuis gaan proberen. Het was allemaal erg wennen. Een klasse hoger en weer buitenspelen. Dit was terug te zien in het spel. De eindstand is 1-4 geworden. Helaas verloren wat even wennen was maar ze gaan gewoon weer goed oefenen woensdag.

De D2 mocht spelen tegen Kinderdijk D. Het werd een super wedstrijd! De ballen werden goed geplaatst en ze liepen voor elkaar. Hierdoor werd het een prachtige stand: 11-3. Dat belooft wat voor het buitenseizoen.

De D1 speelde zaterdag tegen Vriendenschaar D. Ze begonnen goed maar kregen een terugval. Daarna werd het rommelig en was verdedigen ineens erg moeilijk. Toch hadden ze ook mooie momenten zoals het neerzetten van aansteun  en afvang. Nu proberen om dat een hele wedstrijd vol te houden. Dit keer lukte dat niet; er werd verloren met 4-11.
Afgelopen zaterdag is ook de veldcompetitie voor Triade C van start gegaan. De C-jeugd moest tegen Ventura-Sport uit Strijen. Een spannende 1e helft met veel kansen aan beide kanten. (rust 5-5) Na rust hetzelfde beeld, maar Triade nam de voorsprong van 2 doelpunten. Uiteindelijk  bleek dat voldoende te zijn en werd er gewonnen met 9-8.
Triade B speelde uit tegen PKC B. De spelers van de B moesten wennen aan het niveau . Verdedigend stonden de dames en heren wel hun mannetje, maar aanvallende zal er dit seizoen slimmer gespeeld moeten worden. PKC pakte een 1-0 voorsprong , waarna Triade snel gelijk maakte. Beide teams kregen veel kansen die PKC beter wist te benutten. (4-1 rust). De 2e helft hetzelfde recept. De thuis- en de uitploeg kregen kansen, PKC scoorde ze en Triade niet. Het slotakkoord was voor Triade, toch werd er met 9-5 verloren.

Triade A moest naar kc Dordrecht. Vanaf minuut 1 was Triade A bij de les, alleen wilde de bal niet door de korf. Iedereen bleef geconcentreerd en via 0-2 uiteindelijk met 1-3 rusten. De 2de helft gingen beide ploegen meer scoren. Met nog zo’n 10 minuten te spelen werd het bij een 5-6 stand echt nog spannend. Maar Triade A zette nog even aan e wist de overwinning veilig te stellen. (5-9)

Triade 4 nam het op tegen Capproen. Slordig spel vanuit Triade zijde. De kansen werden wel gecreëerd, maar werden niet afgemaakt. Bij de ploeg uit Hellevoetsluis lukte dat wel en via een 1-7 ruststand werd er uiteindelijk met 6-14 verloren.
Triade 2 nam het in hun uitwedstrijd op tegen Twist. Om 17.00 uur begon de wedstrijd. Twist schoot met scherp en overrompelde Triade 2 volledig. Toen Triade 2 na 70 minuten op het scorebord keek, zagen ze dat het met 22-10 goed mis was gegaan.
Triade 1 speelde uit tegen Koveni 1 in Nieuwegein. In een competitie werd er nog nooit van hen verloren, maar dat bleek geen zekerheid te zijn. Triade liep in de eerste minuten al achter de feiten aan, maar trok het na ruim 10 minuten spelen weer recht en kwam op een 3 punten voorsprong. Echter bleef de concentratie in de verdediging uit en zo stonden ze voor rust weer op achterstand. In deel II kon de tij niet meer gekeerd worden wat een zure 17-15 nederlaag als gevolg heeft.