Het venijn zit ‘m in de staart!

By 11 maart 2012 Nieuws

Het einde van het zaalseizoen is in zicht. In de laatste wedstrijden worden nog punten bij elkaar gesprokkeld. Helaas lukt dat niet bij alle teams, maar een ieder wil het seizoen zo goed mogelijk afsluiten. Jammer genoeg zijn er geen kampioenen in het zaalseizoen, maar wie weet gaat dat op het veldseizoen weer gebeuren. Complimenten aan de hoofdmacht die lang hebben gestreden om het kampioenschap en uiteindelijk knap 3e zijn geworden.

Voor de laatste wedstrijd van het zaalseizoen moest Triade 1 het opnemen tegen ESDO uit Kockengen. Met een punt meer op de ranglijst werd het een echte wedstrijd voor de 3e plaats.
Bijna de gehele eerste helft was voor ESDO, Triade pakte in de laatste twee minuten van de 1e helft  drie doelpunten. De hoofdmacht ging rusten met een achterstand van 8-7.
ESDO begon goed aan de twee helft en had een aantal omschakelingen waar Triade geen antwoord op had. Vooral verdedigend had Triade weinig te vertellen. In de laatste paar minuten kregen de groen-witten grip op de tegenstander. Ze maakte het verschil en ESDO  kon het niet verkroppen. Triade maakte hier gebruik van en door een domme overtreding kregen ze nog een kans voor 17-17. Triade bleef koel en trok de stand gelijk.
Door het gelijke spel eindigt Triade 3e in de zaalcompetitie en weet het een goede basis neer te zetten voor de toekomst.

Was er maar een derde helft voor de B. In de eerste helft werd het spel gemaakt door ACKC B. Ook Triade B kon af en toe een aanval opzetten, alleen het afmaken wilde niet lukken. Toen begon de wedstrijd pas echt, achter elkaar werd er gescoord, Robert begon met een doorloper, bij 3-1. Corline en Amy scoorde achter elkaar, 4-2 en 4-3. Het werd 6-6 door een fraaie doorloper van Robert. Daarvoor scoorde Steven met een afstandsschot en Ard met een zeer snelle doorloop bal. Helaas, helaas kreeg Martijn in de laatste halve minuut een strafworp tegen, 7 tegen 6 voor ACKC. Triade B heeft zich prima hersteld, alleen geen punten kunnen meenemen naar Nieuwpoort/Langerak.
Onze jongste korfballers hadden geen schijn van kans tegen de E van PKC/Hagero. Ondanks de inzet en positieve motivatie was het niet mogelijk om PKC bij te houden. 0 – 22 werd de eindstand.
In sporthal de Jager, speelde de C tegen SKV. Ook in deze ontmoeting kon de C van Triade geen vuist maken richting SKV, het werd 7 – 2.

Triade A mocht op de zaterdagavond nog aan de bak in Papendrecht. Tegen koploper PKC was het een wedstrijd om snel te vergeten…… of misschien toch niet! Onze A-junioren werden afgedroogd doordat fanatisme en energie op de verkeerde manier werd ingezet. Hierdoor was de verdediging zwak, bleven ze dezelfde fouten maken en kon kampioen PKC daar makkelijk gebruik van maken; 17-7. Dik verliezen kan gebeuren en is niet erg, als je er maar leert en in het vervolg de gemaakte fouten voorkomt. Dus snel vergeten??? Nee, deze ervaring meenemen naar de volgende wedstrijden en voorkomen dat er opnieuw zo met de billen bloot gegaan wordt!