Het laatste fluitsignaal!

By 28 september 2015 Nieuws

Een wedstrijd is pas afgelopen als het laatste fluitsignaal heeft geklonken. Soms komt zo’n moment als een verlossing, maar soms kan het ook net te vroeg of te laat komen. In de praktijk komt het best veel voor dat de punten van een wedstrijd pas in de eindfase beslist wordt. En dan is het maar weer net wie er het slimst heeft gespeeld of de meeste conditie heeft of gewoon geluk heeft. In de wedstrijdverslagen hieronder lees je bij welk team het tot het einde spannend is gebleven en bij welke ploeg de beslissing al snel gevallen was.

Vandaag mocht Triade E1 thuis tegen Ventura Sport E spelen. Triade E begon de wedstrijd erg sterk met veel balbezit. In de rust stond er al een knappe 4-0 voorsprong op het scorebord, in de tweede helft werd er nog 2x gescoord. Dus met een duidelijk eindresultaat van 6-0 is Triade E1 meer dan tevreden.

Triade B1 moest zaterdag tegen DSO uit Klundert, die net zoals Triade nog geen wedstrijd verloren had. Triade ging fel van start, maar DSO kwam daarna al snel weer terug. Deze wedstrijd was bij een ruststand van 4-3 dan ook zeker nog niet gespeeld. Na rust ging het duel gelijk op, maar uiteindelijk pakte Triade de winst met 7-5. De eindstand doet misschien anders denken, maar tot het laatste fluitsignaal was het in deze wedstrijd dan ook spannend.

Triade A1 heeft vandaag met 1 punt (13-12) verschil van GKV gewonnen. Het was een onnodig spannende wedstrijd en ze hebben meerdere malen met vier doelpunten verschil voor gestaan. Eerste helft was zeer goed en het leek bij rust al beslist te zijn. Tweede helft kakte Triade A in en kwamen ze zelfs achter te staan. Maar uiteindelijk hebben ze het toch met z’n alle gedaan en hebben ze geknokt tot het einde met als resultaat 2 punten.

Triade 4 mocht het opnemen tegen het welbekende NIO. In de uitwedstrijd was het super spannend, maar heeft Triade 4 toch net voor het eindsignaal met 7-8 verloren. Veel kansen hebben ze wel gehad, maar helaas niet af weten te maken.

Triade 2 mocht het zaterdag proberen tegen Voltreffers uit Oosterhout. Voorgaande wedstrijden werden iedere keer diep in de tweede helft nipt verloren. Triade 2 begon ditmaal iets minder scherp en stond snel 2-0 achter, hierna werd de scherpte gepakt en kwamen ze netjes terug. In de tweede helft hadden ze een gaatje van 2 doelpunten, maar helaas werd het aan het einde van de wedstrijd onrustig en werd de voorsprong verspeeld. Uiteindelijk is er met 13-10 verloren en heeft een ieder genoeg stof tot nadenken. Want een ding is zeker: dit Triade 2 heeft genoeg kwaliteit in de ploeg om ook het laatste gedeelte van de wedstrijd positief te beslissen. Op naar de praktijk!

Triade 1 reisde af naar Poortugaal om te gaan strijden tegen RWA . RWA stond vooraf met 1 wedstrijdpunt op de ranglijst maar iets hoger dan Triade. De wedstrijd begon gelijk op, maar al snel werd het spel stroef aan de kant van Triade. Felheid en scherpte miste ze op belangrijke momenten, waar RWA duidelijk haar voordeel pakte. Door de opgelopen achterstand in de eerste helft, werd het voor Triade eigenlijk een onmogelijke strijd om nog punten te pakken. De wedstrijd werd uiteindelijk met 17-11 verloren.