Het is weer lente bij Triade!

By 2 april 2018 Nieuws

En zo staan we alweer buiten! Afgelopen zaterdag mochten de 1e wedstrijden van het voorjaarsseizoen gespeeld worden. De meeste ploegen beginnen een nieuwe veldcompetitie, terwijl in het wedstrijdkorfbal Triade 1 en 2 doorgaan met de competitie die afgelopen najaar al gestart is. De lente kwam ook om de hoek kijken, dus kom maar op met de rest van het seizoen!

Triade F moest het opnemen tegen PKC F. Triade begon wat slaperig, waardoor ze na de eerste 10 minuten al met 1-5 achter stonden. De volgende 10 minuten gingen een stuk beter en kwam Triade F terug tot 5-6. Helaas konden ze dit niet volhouden en werd het uiteindelijk 7-11.

De E vertrok in de vroege morgen richting Sliedrecht om het op te nemen tegen Merwede. Een bekende ploeg, waar in de zaal ook al tegen gespeeld werd. Vol goede moed begonnen ze aan de wedstrijd en al snel vielen het eerste doelpunt. Dit werden er bij elkaar 5 en de thuis ploeg kwam niet tot scoren.

De D1 mocht ook haar eerste officiële buitenwedstrijd spelen tegen Merwede. Het was even inkomen, maar uiteindelijk lukte het Triade om alles te geven! En met succes, want ze stapte met een prachtige eindstand van 12-5 van het veld. Een goed begin van het veldseizoen.

Ook voor de D2 was het de eerste officiële buitenwedstrijd, wederom tegen Merwede. Ze begonnen meteen lekker aanvallend; de bal werd goed rondgespeeld en kansen werden gecreëerd. Verdediging stond het als een huis en als de doelpunten aan eigen zijde dan ook vallen, mag je trots het veld afstappen met een 7-2 overwinning.

Triade C1 speelde tegen SKV in Sleeuwijk. Ze wisten veel kansen te creëren door duidelijk te zijn naar elkaar en de functies goed in te vullen. In de rust werd er nog gehamerd op het plaatsen en verdedigen. Dit resulteerde in een 8-3 overwinning voor de C1.

Voor Triade C2 liep het iets minder rooskleurig af. In Dordrecht wisten zij geen doelpunten te maken, terwijl Oranje-Wit dat 3x deed.

De B van Triade moest het thuis opnemen tegen Reeuwijk B1. Ze begonnen goed aan de wedstrijd en kwamen voor met 3-1. Reeuwijk gaf steeds meer druk op de ballijn, waardoor de aanval van Triade moeizaam verliep. Baltempo lag laag. Door het lage baltempo en de vele foutjes bij Triade l. In de tweede helft kwam Triade feller uit de startblokken en dat resulteerde over die helft in 5-5. Helaas was Reeuwijk over de gehele wedstrijd de betere ploeg. Een leuke pot met veel leermomenten. Uitslag: 9-13

Triade A1 nam het op tegen Dordrecht A1, een ploeg waartegen ze vorig seizoen onnodig van hebben verloren. Triade ging matig van start en presteerde niet optimaal. Daardoor stond Dordrecht telkens 3 punten voor. Na de rust ging Triade er weer tegen aan en zat al iets meer felheid in. Maar pas in de laatste 10 minuten gingen de A-junioren echt los met doelpunten als gevolg. De achterstand leek omgebogen kunnen worden, alleen was de tijd echt op. Eindstand: 12-11.

Het was de wedstrijd waar het snelste doelpunt van de dag is gemaakt. We hebben het over Triade 3 tegen ACKC uit Almkerk. Zoals bij de voorbespreking wordt gezegd: “Zorg in je eerst aanval direct voor de voorsprong”. Nou daar is goed naar geluisterd, want binnen 10 seconden stond ACKC al met 1 tegen 0 achter. Niet veel later volgde de 2 tegen 0. Daarna kwamen de bezoekers ook met een aantal doelpunten, waarbij beide teams gelijk op gingen. Het derde kon een verschil houden van telkens twee doelpunten. Maar in de tweede helft kon ACKC toch iets dichterbij komen. Triade 3 wist dit te voorkomen en maakte het gat nog groter. De eerste punten voor Triade 3 zijn binnen, ze wisten te winnen met 12 tegen 7.

Triade 2 ging zaterdag het duel aan met Oranje-Wit 5. De wedstrijd werd scherp begonnen door beide ploegen. Dit betekende dat de stand redelijk gelijk op ging. Triade moest veel moeite doen om goede kansen te creëren. Maar door als een team te spelen waren doelpunten toch mogelijk. Ruststand 7-9. Na de rust kon de felheid van de eerste helft doorgezet worden. Helaas kon Triade niet over de ploeg uit Dordrecht heen komen en moesten ze genoegen nemen met 16-20 nederlaag.

Triade 1 mocht haar eerste buitenwedstrijd op eigen veld spelen tegen de hoofdmacht van korfbalvereniging Vlug en Vaardig uit Amsterdam. Waar in september met een incompleet team in Amsterdam werd verloren, was nu tijd voor revanche. Triade boekte in haar oefenwedstrijd tegen KCR afgelopen donderdag een ruime zege, wat vertrouwen gaf voor de competitie. Zo begon het fel en kwam er al snel een grote 10-3 voorsprong en leek het op een gemakkelijke middag voor Triade. Vlug en Vaardig kwam nog wel dichterbij, maar Triade wist op de juiste momenten te scoren waardoor er geen hoop gecreëerd werd bij de Amsterdammers. Triade, waar elke speler kan scoren, was te sterk voor Vlug en Vaardig die eigenlijk maar 2 personen hadden die tot scoren kwamen. Collectief korfbalspel bracht Triade een mooie en terechte overwinning 21-14 gewonnen.