Het hoofd koel houden!

By 29 mei 2017 Nieuws

Op deze tropische zaterdag mocht een groot gedeelte van de vereniging aantreden. Bij de A en het 3e lagen de tegenstanders waarschijnlijk op het strand, hun wedstrijd ging niet door. De trainers Marcel en Rene van de selectie namen afscheid van hun ploeg. Het was dus voor iedereen zaak om het hoofd koeler te houden dan die van je tegenstanders. Of dat bij alle teams gelukt is, lees je in het onderstaande verslag!

Triade F begon de dag tegen HKC. Ondanks de hitte is er tot het einde gestreden. Helaas geen punten (15-6), maar wel een traktatie van de trainers na afloop. Nog 2x trainen en dan gaan zij genieten van hun vakantie.

Triade E liet zich nog eens als een echte kampioen zien. In hun laatste wedstrijd tegen Merwede kwam een prachtige 2-10 overwinning tot stand. Dit was een mooie afsluiten voor een geweldig korfbaljaar.

Triade D2 nam het op deze warme dag op tegen D2 in Kinderdijk. Ze hadden een hoop kansen, deze gingen er helaas niet in. Kinderdijk had een ruime voorsprong van 5-2 bij rust. Triade D2 hield alleen het hoofd koel en won na een inhaalrace met 6-7.

Triade D1 mocht het in de hitte opnemen tegen Vriendenschaar. Triade heeft het de kampioen niet cadeau gegeven, maar moest het hoofd toch buigen bij 10-5.

De C heeft onder zeer warme omstandigheden met 8-5 gewonnen van Ventura Sport. Helaas was het niet genoeg om het kampioenschap te vieren, omdat de concurrent ook wist te winnen. Als Triade C in een eerdere fase het hoofd koel had gehouden, had er misschien wel meer in gezeten. Toch mogen ze trots zijn op deze 2e plaats.

Triade B speelde tegen kampioen PKC. We wisten van pkc dat ze erg makkelijk kansen creëren, maar deze niet al te scherp afronden. Triade wist zelf ook voldoende kansen te creëren, alleen de afronding was niet goed genoeg om pkc pijn te doen (3-10).

Triade 4 mocht met het mooie weer richting de kust. In Hellevoetsluis namen ze het op tegen ’t Capproen. Triade 4 kon geen potten breken tegen de kampioen en verloor met 13-4. Triade 4 wil via deze weg Martha nogmaals bedanken; zij stopt als spelend lid.

Triade 2 mocht het opnemen tegen ADO met als doel een mooie overwinning voor trainer Rene, die zijn laatste wedstrijd mocht coachen. Een goed begin zorgde voor een 4-2 voorsprong, maar ADO kwam terug tot 4-4. Een lichte voorsprong met rust was er nog wel. In deel II liet Triade 2 zien dat ze stappen hebben gemaakt dit seizoen en liepen gemakkelijk uit naar een 13-9 overwinning.

Triade 1 speelde tegen SDO uit Hillegom. Vorige keer werd er een nipte overwinning(21-22) behaald. Marcel Le Pair zat zaterdag voor de laatste keer op de bank bij Triade. Waarschijnlijk heeft hij nog nooit zo ontspannen bij een wedstrijd van Triade 1 op de bank gezeten. Verdedigend had Triade de zaakjes op orde en via een 8-1 ruststand liep Triade uit naar een 11-1 voorsprong. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een ruime 17-5 overwinning. Triade eindigt op een keurige 3e plaats, maar loopt helaas wel op 1 punt de promotiewedstrijd mis.

Ook namens de redactie willen we Marcel en Rene bedanken voor hun inzet en enthousiasme afgelopen jaar(en). Beide hebben hun teams een mooie laatste wedstrijd laten spelen om deze klus goed af te sluiten. We wensen ze veel succes toe bij de volgende uitdaging. Bedankt mannen!