Het goede voornemen van 2020!

By 15 januari 2020 Nieuws

Na de oliebollen mocht er afgelopen zaterdag weer gekorfbald worden. Goede voornemens in 2020 zijn er genoeg en voor korfballend Triade zou dat inhouden dat iedereen hun wedstrijd zou willen winnen. Of dat ook gelukt is of dat de oliebollen nog in de weg zaten leest u in onderstaand verslag. Hoe dan ook mocht iedereen….. gewonnen of verloren…. elkaar ’s avonds tijdens  de ‘New Years Party’ het goede toewensen voor 2020!

De E2 begon het nieuwe jaar met een thuiswedstrijd tegen Vriendenschaar E5. De kinderen hadden veel zin in de wedstrijd en gingen dan ook vol goede moed de wedstrijd in. De eerste helft liep de stand nog redelijk gelijk op. Bij beide teams wilde de doelpunten niet vallen. Met rust stond het 4-2 voor de thuisploeg. Na de rust wist Triade na de instructies van hun coaches verder uit te lopen en ontstonden er mooie goals. Met een 13-4 overwinning bleven de punten thuis.

Triade E1 begon minder goed aan hun eerste wedstrijd van 2020. Zelf wisten ze nog wel 8 doelpunten te maken, maar tegenstander Kinderdijk had er met 19 doelpunten duidelijk zin in. Zij stapte dan ook als terechte winnaars van het veld af.

Triade D1 moest het opnemen tegen HKC. De wedstrijd begon en er werd al snel gescoord aan de kant van HKC. Helaas bleef dit de hele wedstrijd ook zo doorgaan. Triade deed goed hun best, maar het scoren lukte niet. Dit resulteerde in een eindstand van 0-8.
Triade B1 speelde tegen Korbatjo B2. Na de vakantie ging Triade er flink tegenaan en bouwden ze al snel een voorsprong op. Dit hielden ze bij rust (4-1) vast en ook daarna kwam de wedstrijd niet meer in gevaar. Eindstand 10-2.

Niet iedereen had een thuiswedstrijd. Het was namelijk de A2 die het in Spijkenisse opnam tegen Olympia. De aanval van de uitploeg haperde. De 5-2 ruststand moest weggepoetst worden, maar ook met de wissels lukte dat in de 2e helft niet. Triade A2 verloor met 13-5.

Triade A1 speelde deze zaterdag tegen vriendenschaar A2. De wedstrijd begon goed en Triade kwam in de eerste 3 minuten voor te staan met 3-1. Het werd een leuke helft om naar te kijken met veel doelpunten; 12-7 bij rust. Dat fing ook in deel II verder en nadat bijna iedereen gescoord had floot de scheidsrechter bij 21-13 af.

Triade 5 nam het in hun thuiswedstrijd op tegen DSO. Na de nederlaag in december tegen deze ploeg was het 5e gebrand op revanche. Dat was te zien met de 5-0 voorsprong die DSO nog verzachtte met 2 doelpunten net voor rust.  waren gebrand op een revanche en gingen flitsend van start en kwamen 5-0 voor.
Na rust brachten de bezoekers andere spelers in en Triade had moeite met hun vernieuwde spel. De voorsprong slonk tot 7-6 en zo werd het einde toch nog spannend. Gelukkig wist het 5e hun hoofd koel te houden, mede dankzij coaching vanaf de zijlijn. Met een 10-8 overwinning revancheerde Triade 5 zich.

Triade 4 speelde tegen Korbatjo, op dat moment de nummer 2 in de poule. Een scherpe tegenstander die de balletjes makkelijk raak gooit. Hier kon Triade weinig tegenover zetten en keek al snel tegen een achterstand van 3-7  aan. Na de rust kwam Triade weer goed uit de startblokken en kwam dichterbij. Helaas niet voldoende voor een stunt, de wedstrijd werd met 8-10 verloren.

Het 3e van Triade begon 2020 met een nederlaag. Als nummer 2 kregen ze nummer 3 Kinderdijk over de vloer. Het bleek een wedstrijd te worden met collectief falen aan de kant van Triade. In het 2e gedeelte van de 1e helft leek het erop dat de groen-witten hun rug gingen rechten. Schijn bedriegt, want Kinderdijk kreeg ook in de 2e helft makkelijk hun punten. De wedstrijd werd met 13-20 verloren.

Triade 2 moest het opnemen tegen Good Luck. Het tweede ging goed van start, maar na een kwartier spelen zag je toch dat het aanvallend te haastig werd gespeeld. Ondanks deze verwarring stond het 8-5 bij rust in het voordeel van de thuisploeg.  Het verschuiven na rust van spelers zorgden voor meer rust en stabiliteit. Zo kon Triade vrijuit korfballen en kreeg het verdedigend nog meer vertrouwen. Hierdoor werd de wedstrijd met 15-8 gewonnen. e

Triade 1 weet ook in het nieuwe jaar nog niet te winnen. Blauw Wit 1 uit het verre Kloetinge in Zeeland was met 11-18 te sterk en passeert zo Triade op de ranglijst. Een wervelende start van de bezoekers leidde tot een 0-8 voorsprong waardoor bij Triade 1 al gauw pijnlijke duidelijk werd dat het erg moeilijk ging worden om nog te winnen. Een inhaalrace begon en Triade kon na verschillende wissels terug komen tot 11-15, maar Blauw Wit was dit keer te sterk voor de groen witte. De vierde nederlaag oprij wat zorgt dat Triade 1 nu op een teleurstellende 7de plaats staat en dus in de gevarenzone.