Heerlijke thuisdag Triade!

By 23 november 2015 Nieuws

Mocht je de statistieken van Triade bijhouden, dan zal je vast concluderen dat er een lichte stijgende lijn zichtbaar is. Na de eerste ronde waren er 2 ploegen die een overwinning op zak hadden, vorige week werden dat er al 3 en afgelopen zaterdag stonden er zelfs 4 ploegen met de wedstrijdpunten in handen. Opvallend was dat dat vooral bij de senioren gebeurde, de jeugd is nog een beetje aan het zoeken. Maar goed, we weten hoeveel competitierondes er nog komen, dus op deze manier gaan we nog een keer volle bak halen, toch?

Triade E1 mocht vandaag thuis tegen PKC spelen. We wisten als eerste te scoren, maar helaas lukte het niet om voor te blijven staan. Doordat er soms net verkeerd geplaatst werd verloren we veel ballen. Wel kreeg iedereen kansen en werd iedereen betrokken bij het spel! Met een uiteindelijke uitslag van 4-11 zat het er vandaag niet meer in voor Triade E1.

Helaas weten we van beide D ploegen niet zo veel. Wel dat er eentje gewonnen heeft en eentje verloren. Triade D2 verloor thuis tegen Merwede D met 1-8. Triade D1 wist voor de 2e keer op rij te winnen en deed dat erg overtuigend door GKV D2 met 17-2 te verslaan.

Als enige ploeg van onze vereniging mocht Triade B1 in de auto stappen om bij Nexus B hun wedstrijd te spelen. Helaas moesten zij met onvoorziene zaken terugkeren, want een overwinning zat er niet in. De wedstrijd eindigde in een 9-5 overwinning voor de Schiedammers.

Helaas ook geen succes voor onze A-team. Triade A1 nam het op tegen Nieuwerkerk, het werd 3-10 voor Nieuwerkerk A3. Het kwaliteitsverschil was te groot om de winst af te dwingen voor Triade A. De potentiële kampioenen in hun poule waren gewoon een klasse beter. Ondanks dat zaterdag Triade A de felheid mistte, zijn de trainers overtuigd dat het zeker goed gaat komen met de junioren van Triade.

Triade 4 nam het in hun thuiswedstrijd op tegen Korbis uit Waddinxveen. De eerste helft ging gelijk op, er werd met een lichtte achterstand gerust: 3-5. Goed spel van Triade werd afgewisseld met onnodige fouten. Ondanks coaching aan de zijlijn kon er niet voorkomen worden dat Korbis uitliep naar 7-12.

Triade 3 speelde zaterdag tegen ZKV. Positief was dat zijn weer de punten hebben gepakt, mede door de collectieve strijd die geleverd werd. Het enige wat Triade 3 zichzelf kon verwijten was dat er niet al eerder afstand genomen werd van de ploeg uit Zuidland. Dit zorgde voor een spannende eindfase, maar de teamspirit bij Triade 3 heeft de punten binnengehaald. Eindstand: 13-12

Triade 2 speelde thuis tegen Gemini 4, waar een aantal oudgedienden van de selectie in speelden. Na een gelijk opgaande wedstrijd wist Triade in de tweede helft de wedstrijd over de streep te trekken door slimmer te spelen en rustig te blijven. Mooie 2e overwinning, een prima competitiestart voor Triade 2, 12-8. Nu doorgroeien in dit spel en uitkijken naar volgende week.

Triade 1 had na de nederlaag van vorige week weer wat recht te zetten. In een thuiswedstrijd was Olympia uit Spijkenisse de te kloppen ploeg. De hoofdmacht van Triade begon goed, maar Olympia bleef aansluiting houden. Na een ruststand van 8-4 kwam Olympia terug tot 9-7 en bleef de score lang zo staan. Door collectief goede aanvallen en het vertrouwen in elkaar stond Triade op en liet in het laatste gedeelte duidelijk het kwaliteitsverschil zien. De groen-witten wonnen de wedstrijd uiteindelijk met 18-11.