Hard zwoegen, weinig resultaat!

By 27 mei 2019 Nieuws

Afgelopen zaterdag was niet de meest productieve wedstrijdronde die Triade ooit heeft gekend. Er werd ook dit keer weer hard gezwoegd, maar het resultaat bij veel teams bleef helaas uit. Op de uitzonderingen van de F, E1 en de C2 na dan. De rest stond na afloop met lege handen. Waar het ene team het spannend maakte tot het laatste eind, waren er ook teams die korfballes kregen. Al met al weer een leerzaam weekend. Hieronder leest u de verslagen!

Zaterdagochtend vroeg vertrok de F vol spanning en zenuwen naar Gorinchem om het op te nemen tegen GKV. Ze begonnen de wedstrijd goed en er werd vrij snel gescoord. De zenuwen bleven wel aanwezig, waardoor er soms slordig gespeeld werd. Er werd door beide ploegen gescoord en het werd steeds spannender qua stand. Gelukkig kon Triade de laatste 10 minuten nog wel doorpakken en scoren. Door deze 5-8 overwinning blijft Triade F ongeslagen aan kop.

Triade E2 speelde om 9 uur tegen Merwede E6. In de uitwedstrijd heeft Triade gewonnen met 6-8 en opnieuw beloofde het een spannende wedstrijd te worden. In de eerste helft ging het gelijk op en ook in de 2e helft was het erg spannend. Triade was sterk alleen net niet sterk genoeg. Ze lieten het op het einde nipt uit hun handen glippen. Eindstand 5-6.

Triade E1 had nog wat goed te maken na vorige week. Triade vertrouwde weer op zichzelf en liet zien wat ze waard waren. De E1 was dominant op het veld en zorgden met een 6-3 overwinning tegen PKC voor een mooie overwinning.

De D1 had een thuiswedstrijd tegen GKV. Het was de laatste kans voor Triade om het de koploper lastig te maken en zo mee te doen om de titel. Op het veld werd alleen duidelijk naar wie de prijs gaat aan het einde van het seizoen. De ploeg uit Gorinchem won met 2-9.

De laatste overwinning van de dag kwam van Triade C2. Zij namen het op tegen ACKC. Een belangrijke wedstrijd als het gaat om de titel, beide ploegen hadden nog niet verloren. Er werd goed gestart en binnen een minuut stond het al 1-0. Er werden mooie acties gemaakt en de kansen werden ontzettend goed afgemaakt. Dit zorgde voor een ruststand van 8-2. Helaas konden ze deze lijn niet doorzetten en zaten ze er conditioneel doorheen. De kansen die er waren werden niet afgerond. Verdedigend stond het wel als een huis, zodat de overwinning niet meer in gevaar kwam. Eindstand: 8-3.

De C1 had een appeltje te schillen met Merwede. Vorige week eindigde het met verlies, dus waren ze er op gebrand om deze wedstrijd te winnen! Ondanks een snelle voorsprong, stond het bij rust toch 3-5 in het voordeel van de bezoekers. In de rust een stevige peptalk om vol goede moed verder te gaan in de tweede helft. Helaas mocht het niet zo zijn. Door veel plaats fouten, ballen die niet gevangen werden en kansen die niet afgemaakt werden, lukte het de tweede helft niet meer. Hierdoor kon Merwede uitlopen tot 3-9. Aanvallend valt er bij Triade C1 dus zeker meer te behalen.

Triade B mocht het opnieuw opnemen tegen Nieuwerkerk. Na een verliespartij vorige week, waren ze gebrand om te winnen. Triade begon qua spel goed maar het afmaken was nog een dingetje. Hierdoor kwam er geen voorsprong op het scorebord. Naarmate de eerste helft kwam Triade toch nog iets dichterbij, ze gingen de rust in met 8-4. In de 2e helft kreeg Triade B weer het vertrouwen en geloofde er weer in. Ze kwamen zelfs tot 12-12 en zo leek het een remise te worden. Helaas was het toch de thuisploeg die er in de laatste minuten nog twee maakten.

Zaterdag mocht Triade A1 het opnemen tegen Olympia. Triade begon slap aan de wedstrijd, terwijl aan het begin al bleek dat deze wedstrijd uitgespeeld kon worden als we scherp bleven. Maar helaas liet Triade het tegenovergestelde zien. Telkens scoorde Olympia een puntje meer. Onze A kon bij blijven, maar ging er niet overheen. Door verkeerde keuzes te maken in de aanval en verdedigend te vroeg op te geven, liep Triade A achter de feiten aan. Door onderlinge frustraties werd het spel er niet beter op en moeten ze uiteindelijk een zure 13-14 nederlaag incasseren. Triade A gaat deze week keihard werken tijdens de trainingen om volgende wedstrijd weer positief af te sluiten.

In Zuidland had Triade 4 een bekende tegenstander tegen zich. Zowel Triade als ZKV maakte er de eerste helft niet veel van met 3 om 1 doelpunt in het voordeel van de thuisploeg. Ook in de 2e helft wist Triade geen potten te breken en na een blessure voor een Triade-speelster liep ZKV helemaal uit naar 11-4.

Triade 3 nam het opnieuw op tegen DeetosSnel. Als Triade koploper wilde blijven, mocht er niet verloren worden. Er werden gelukkig meer doelpunten gemaakt dan vorige week (5-5). Helaas in de tweede helft nam de ploeg uit Dordrecht het heft in handen en Triade kon toekijken hoe het met 11-17 weer huiswaarts werd gestuurd.

Afgelopen zaterdag speelde Triade 2 tegen koploper KCR. Ondanks dat, ging Triade er vol goede moed in. Ze wilden het KCR niet te makkelijk maken. Ondanks dat wist KCR de ene bal na de andere er in te gooien. Triade heeft goed hun best gedaan, maar de overhand was te groot. De koploper ging aan hun doelsaldo werken die toch al indrukwekkend is. Eindstand: 29-13

Triade 1 kon geen vuist maken tegen koploper Korbatjo 1. Daar waar het thuis nog spannend was en op 1 punt werd verloren (13-14), kwam het uit op alle fronten te kort. Vanaf minuut 1 schoot Korbatjo met scherp en kwam Triade er niet aan te pas. De thuisploeg die hun rebound keurig voor elkaar had kon zo meerdere malen aanleggen, daar waar Triade niet verder kwam dan vele éénschots aanvallen. Het dieptepunt was dat Triade in de eerste helft niet verder kwam dan twee doelpunten. In de tweede helft, terwijl de wedstrijd al was gespeelt, was het de opdracht om er nog het beste van te maken maar de scoringsmachine van Korbatjo ging maar door. Een pijnlijke nederlaag voor onze groen-witten, 26-7. Door gunstige uitslagen elders in de competitie is Triade veilig en handhaaft het zich in de 3e klasse.