Goed begin zorgt niet voor maximale euforie bij Triade!

By 20 september 2016 Nieuws

Al vroeg in de morgen kwamen de eerste mooie berichten vanaf diverse velden. Helaas konden niet alle teams dat goede voorbeeld volgen. Toch zullen we niet klagen over de resultaten, want er is veel meer dan winnen alleen. Alhoewel niet elke speler dat zal beamen. Benieuwd hoe het afgelopen zaterdag bij korfbalvereniging Triade aan toe is gegaan…. lees snel verder!

Het zat er ook al twee weken aan te komen, maar het is eindelijk gelukt. Triade F heeft gewonnen met 6-3 van Albatros F. De trainers zijn echt super trots op de kids. Ze hebben goed samen gespeeld en zichzelf dit keer wel beloond met mooie doelpunten.

Zaterdag mocht Triade E1 afreizen naar Kinderdijk. Ze vertrokken erg vroeg, maar iedereen had er al zin in! Triade kwam snel 0-1 voor te staan, maar daarna liep het gelijk op. Uiteindelijk stonden ze 4-4 met nog maar 2 minuten op de klok. Doordat ze tot het einde er voor gevochten hebben en maximaal voor de overwinning zijn gegaan, hebben ze met een eindstand van 4-5 gewonnen! Ook hier stonden dus super trotse trainers langs de lijn.

Na de eerste wedstrijd van Merwede gewonnen te hebben werd de tweede wedstrijd tegen Vriendeschaar met 9-1 verloren. Triade had erg veel moeite met het hele strakke verdedigen van
de tegenstander waardoor men de bal erg moeilijk kon plaatsen. Ondanks het lastige plaatsen werd er niet slecht gespeeld, maar de tegenstander was gewoon beter met het afmaken van de kansen. Aanstaande zaterdag krijgen ze gelijk een revanche om het beter te doen, omdat ze elkaar dan weer treffen.

Triade B speelde zaterdag tegen ACKC uit Almkerk. De 1e helft kon Triade de tegendstander goed van het score afhouden. Echter konden ze hier aanvallend te weinig tegenover stellen. Ruststand 2-3. De 2e helft gingen de Brabanders meer score en liepen ze uit naar 3-9. Zaak voor Triade B om het scorend vermogen wat op te krikken, zodat ze dit soort wedstrijden niet hoeven te verliezen.

Triade 4 uit tegen KCC. Na een zonnige opstart en wat oponthoud onderweg waren de spelers van Triade klaar voor hun wedstrijd. Triade 4 moest ff wennen en kwam daardoor snel achter. KCC speelde goed, Triade bij rust met 5-1 achter. Dit moest uiteraard beter en de 2de helft kwamen ze na een achterstand van 7-3 terug tot 7-6. Triade deed er alles aan om alsnog te scoren, maar helaas is dat niet meer gelukt. Eindstand: 7-6.

Triade 3 is alweer op de helft van het seizoen, met nog 3 wedstrijdjes te gaan is het nog spannend. Zaterdag kwamen de punten weer in goede handen van Triade 3. Binnen een paar minuten stond het al 2-0 een droomstart. De voorsprong werd vastgehouden tegen Nieuwerkerk, alhoewel zij in de 2e helft toch tot 1 punt verschil kwamen. Er moest er hard gestreden worden en dat gebeurde dan ook. Triade 3 beloonde dat met een mooie 12-9 overwinning.

Triade 2 begon weer volle moed aan wedstrijd 3 tegen Weidevogels. Het was een gelijk opgaande strijd, met bij rust 1 punt achterstand. In de tweede helft vergeet het 2e af te ronden en zien ze Weidevogels makkelijk weglopen tot een 6-12 eindstand.

Triade 1 wist van te voren al dat het een zware wedstrijd zou gaan worden en de 1ste 10 minuten werd er ook snel om en om gescoord wat een hoog wedstrijd tempo beloofde. Helaas kon qua afronding Triade niet langer mee en liep Weidevogels uit. Dit gat was de hele wedstrijd niet meer te dichten. Ondanks de met regelmaat sterke verdediging van Triade bleef de tegenstander met scherp schieten. Gelukkig eindigde Triade wel nog met een paar doelpunten en veel inzet. Een positieve afsluiting is fijn voor aankomende zaterdag als ze in een uitwedstrijd bij Sperwers aan de bak mogen.