Geef nooit op!

By 10 februari 2020 Nieuws

Natuurlijk is korfbal een teamsport met veel techniek en tactiek. Individueel en als team. Maar vlak het mentale gedeelte niet uit. Vanuit geslagen positie kan je als team op wilskracht en doorzettingsvermogen nog ver komen. Op zulke momenten maken rangen en standen niet meer uit en zijn er kansen voor iedereen. Dit gebeurde ook afgelopen zaterdag bij de thuisdag van Triade. Benieuwd welke teams er nooit hebben opgegeven? Lees dan snel verder!

Triade E1 moest het opnemen tegen Oranje Wit E6. Triade wist dat dit een lastige wedstrijd zou worden want uit werd er verloren. Verdedigend stond het best aardig aan de kant van Triade. Het lukte alleen niet om mee te scoren met Oranje Wit. Ook verslapte Triade soms wat in het verdedigen waardoor ze de wedstrijd verloren. Eindstand 5-18.

Triade D1 mocht het opnemen tegen Kinderdijk. De bezoekende partij staat bovenaan de ranglijst, maar Triade liet van zich zien. Slimme diepe ballen uit de ruimte werden optimaal benut. Door wat onervarenheid in de verdediging kon Kinderdijk wel mee blijven scoren. Na een motiverende praatje in de rust lieten de kids van de E1  mooi spel zien. Verdedigend zag het er stukken beter uit en gaven ze nooit op. Ondanks deze goede wedstrijd kon er niet gewonnen worden.  Eindstand: 5-7

Triade C1 moest het opnemen tegen PKC C4. Wat een redelijk makkelijke wedstrijd zou moeten worden, bleek ook zo te zijn. Afronding bij Triade kon beter, maar er werd een mooi spel gespeeld en goed verdedigd. Na de verliespartij vorige week werd er niet opgegeven en werden er nu wel belangrijke punten gepakt. Eindstand: 12-4.

Ook een ploeg uit Papendrecht kwam op bezoek om tegen Triade C2 te spelen. PKC stond bovenaan en daardoor beloofde het een lastige pot te worden. Desalniettemin heeft Triade een goede pot neergezet met mooie aanvalsacties die voortkwamen uit de training van afgelopen woensdag. Helaas geen punten, maar wel een leuke wedstrijd om te zien. Eindstand: 3-7.

Triade B1 speelde zaterdag tegen Sporting Delta B3. Om bovenin mee te blijven doen, moest Triade winnen. De B1 begon sterk en liep al snel uit. Ze bleven dit volhouden waardoor ze de overwinning binnensleepte. Eindstand: 13-4.

Triade A2 kon ook tegen RWA A2 geen potten breken. Ze gaven niet op, maar toch was de wedstrijd snel al gespeeld. Met 4 doelpunten tegen de 14 van RWA was het duidelijk wie de betere ploeg was.

Triade 4 is ook een ploeg die nooit opgeeft. Zo ook tegen GKV. Beide ploegen maakte er een spektakel van. Gelukkig bleef het 4e aan de goede kant van de scoren en wist het te winnen met 11-10.

Het 3e van Triade speelde hun thuiswedstrijd tegen Albatros. Zeker de eerste helft moest er hard gewerkt worden voor de doelpunten. Na de rust gaf Triade gas en liep het snel uit naar 19-9. De ploeg uit Zwijndrecht deed in het laatste gedeelte nog wat terug, maar echt spannend werd het niet. Eindstand: 20-13.

Triade 2 kreeg IJsselvogels op bezoek. Zoals Triade de laatste tijd goed uit de startblokken komt, zo ging het deze keer ook. Na een gelijk opgaande strijd ging Triade met een 9-10 achterstand de rust in. De ploeg uit Moordrecht leek tot 2 keer toe een gaatje te slaan. Triade 2 gaf niet op en kwam terug. Deze teamprestatie werd beloond en bij 17-17 floot de scheidsrechter af.

Triade 1 stunt door te winnen van koploper Keepfit 1 met 19-16! In een zinderende sporthal de Reiger begon Triade 1 aan haar inhaalrace om uit de degradatiezone te komen. Een op papier lastig programma met als eerste Keepfit waar uit nog van werd verloren. Maar als underdog kan Triade rare dingen doen wat bewijst met dit resultaat! Een wedstrijd wat op hoog tempo lag speelde Triade keurig uit. Frustraties bij de tegenstanders gaven Triade extra kracht en profiteerde daar optimaal van. Met massaal steun vanuit het publiek zorgde Triade 1 voor haar derde overwinning en de broodnodige 2 punten om de strijd voor handhaving 3de klasse.