Flitsende start Triade in 2018!

By 8 januari 2018 Nieuws

Het kon niet op afgelopen zaterdag. De goede voornemens voor dit nieuwe jaar kwamen direct al naar voren tijdens de 1e Triade thuisdag van 2018. De jeugdteams wisten hun wedstrijden allemaal te winnen en ook 3 seniorenteams kwamen tevreden van het veld af. De nieuwjaarsborrel als afsluiting van de dag was uiteindelijk de kers op de taart.

Triade E speelde tegen PKC. Na 2 weken vakantie hadden ze er weer zin in. Beide ploegen moesten duidelijk even inkomen, want pas in het laatste gedeelte van de 1e helft scoorde de ploeg uit Papendrecht. Nog voor rust werd dit gecorrigeerd naar 2-1 in het voordeel van Triade E. Na de rust liep Triade nog verder uit en gaven PKC geen kans meer tot scoren. Eindstand: 6-1

De D1 nam het op tegen Good Luck D. Het werd een makkelijke wedstrijd met veel doelpunten voor de thuisploeg. De teller stopte bij 20 doelpunten! Ook verdedigend zat het goed, want er werden in totaal maar 2 doelpunten geïncasseerd.

Triade C2 speelde tegen ACKC C3. Na een chaotische voorbereiding werd er begonnen aan de wedstrijd. Triade had aanvallend moeite met het afmaken van de kansen, maar gelukkig werd er erg goed verdedigd. Hierdoor bleef het lang 0-0. Uiteindelijk werd er toch nog gescoord en was de ruststand 3-0. In de eerste helft was Triade niet fel genoeg, maar na de rust pakte Triade dit goed op en werd er prima gespeeld. Eindstand: 6-1

HKC C2 was de tegenstander van Triade C1. Ook voor hun werd het een gemakkelijke overwinning. Met 14 doelpunten tegen 2 stelde de C1 hun 2e overwinning veilig.

De B speelde deze zaterdag tegen Movado B. Omdat iedereen hun buikjes vol hadden gegeten aan die lekkere oliebollen met en zonder rozijnen, moest dit er de eerste helft er af. Ruststand: 4-2. Triade wist deze lijn door te zetten en kwam op een riante 8-3 voorsprong. Daarna werd het toch nog onnodig spannend en leek puntverlies opnieuw een feit te worden. Triade B was op de valreep bij de les en won met 9-8.

Afgelopen zaterdag moest Triade A1 tegen Korbatjo A1. Deze tegenstander hield Triade vorig seizoen van het kampioenschap af.  Maar dit keer zonder druk ging alles anders en was Triade duidelijk de baas. De doelpunten vielen mooi en gemakkelijk. De ploeg uit Oud-Beijerland kwam wel beter in de wedstrijd, waardoor het verschil niet groter werd. Op deze keurige 13-7 overwinning valt verder niets af te dingen.

Een oliebollenhelft van Triade 5 tegen ACKC zorgden via 0-2 voor een 1-6 ruststand.  In deel II werd er geschoven met spelers en werden de kansen meer benut. In de slotfase was het 8-10, maar helaas kon er niet doorgedrukt worden. De 1e nederlaag van de dag werd met een 8-11 nederlaag een feit.

Triade 4, speelde in het nieuwe jaar tegen Deetos, een sterke tegenstander met een goed scorend vermogen. De eerste helft ging het gelijk op met uiteindelijk een lichte achterstand. Triade kon het uiteindelijk niet bij benen en ook geluk was er niet aan hun zijde. Deetos liep steeds verder uit en zo verloor Triade 4 met 9-17.

Triade 1 speelde tegen Conventus 1 uit Zwijndrecht. Een geduchte tegenstander aangezien beide teams op gelijke hoogte op de ranglijst staan. Triade moest in de eerste minuten nog goed in de wedstrijd komen. Hiervan profiteerde de tegenstanders tot een 3 punten verschil (3-6). Triade, met de afgelopen nipte nederlagen nog in gedachten, gaf absoluut niet op. Het gaspedaal werd ingedrukt en nog voor rust was er een 12-9 voorsprong. Daarna was het zaak de voorsprong verder uit te bouwen en het verdedigend potdicht te zetten. Hierin slaagde de hoofdmacht en liep het uit naar een mooie 22-12 overwinning.

Daarna nam Triade 2 het op tegen het Hardinxveldse Vriendenschaar. De eerste helft was voor beide ploegen erg mat. Veel gescoord werd er dus ook niet. Ruststand een magere 2-1 in het voordeel van Triade. Na de rust stond er een heel ander Triade op het veld. Mede dankzij wat tactische wisselingen kreeg Triade grip op de wedstrijd en kwam de doelpunten. Een mooie teamprestatie die eindigde in een 10-6 overwinning.

Als laatste van deze toch al mooie dag mocht Triade 3 aan de bak. Als winterkampioen konden ze niet opnieuw de fout in gaan. Toch was de beginfase wat rommelig tegen PKC. In een verder sportieve wedstrijd kon Triade 3, zonder groots te spelen, nog voor rust uitlopen. De doelpunten vielen uiteindelijk makkelijk waardoor er na het laatste fluitsignaal een 19-10 overwinning op het scorebord stond.