Feestelijk begin Triade in 2012!

By 8 januari 2012 Nieuws

De kop is eraf in het nieuwe jaar 2012…… en hoe! Schitterende wedstrijden werden er voorgeschoteld aan het publiek, waar in de Reiger met name de spanning te snijden was. Op zaterdag 7 januari lagen winst en verlies dicht bij elkaar. De climax van de dag lag in de avond waar een feestelijke sfeer, gecreëerd door het dweilorkest, bekroond werd met overwinningen voor zowel Triade 1 als 2.

De kracht van deze vereniging zit hem in de enthousiasme en de gezelligheid van de leden. De eerste stunt in 2012 kwam bij de fanatieke aanhang vandaan; ‘de fanatics’. Zij laten elke thuiswedstrijd iets van zich horen en ook deze zaterdag waren ze van de partij. Dit keer maakte ze de sfeer door een dweilorkest op te trommelen. Blaaskapel/dweilorkest De Waardgangers uit Bergambacht maakte er een waar feest van. Menig korfbalvereniging in de korfballeague zou er jaloers op zijn.

Leuk zo’n sfeer, maar de spelers van de hoofdmacht moesten het nog wel waarmaken tegen het hoger geplaatste ESDO uit Kockengen. De beloften van Triade (2e) hadden het juiste voorbeeld in de wedstrijd ervoor al gegeven. Zij begonnen voortvarend aan hun wedstrijd tegen Oranje Nassau. Snel liepen ze uit naar een 6-1 voorsprong en lieten de spelers uit Vlaardingen alle hoeken van het veld zien. Door een goede rebound kregen de schutters van Triade de kans om het verschil te maken. Dat deden zij ook en gingen rusten met een 10-3 voorsprong. In de 2e helft liep het toch iets minder en kosten het meer moeite om te scoren. Toch kwam Triade 2 niet echt meer in gevaar en won het de wedstrijd met 13-8!
Ook Triade 1 begon voortvarend aan hun wedstrijd. Het initiatief lag continue bij de groen-witten en tot 2-2 ging het gelijk op. Daarna vondt Triade het welletjes en bouwde een voorsprong op die niet meer uit handen werd gegeven. Het aanvalsvak liep soepel en scoorde gemakkelijk, terwijl verdedigend geen vuiltje aan de lucht hing.
Ook in de 2e helft was er lange tijd niets aan de hand. De opgebouwde voorsprong liep zelfs op tot 6 punten; 13-7. Toen begon het scoren toch wel te haperen en maakte de hoofdmacht het zichzelf toch nog onnodig lastig. ESDO mocht terugkomen en werd het de laatste 10 minuten toch nog billen knijpen. Gesteund door supporters en dweilorkest liet Triade gelukkig het kaas niet van het brood eten en won het verdiend met 13-12. Hierdoor passeerde Triade de ploeg uit Kockengen op de ranglijst en neemt het een gedeelde 3e plaats in.
Doelpuntenmakers: William Buijs 5x, Conner Ritmeester 3x, Kirsten Zaal 2x, Agnetha Vroon, Diana Stuy en Geke Maat 1x.

Eerder op de avond leedt Triade 3 een onnodige nederlaag. Waar NIO de vorige wedstrijd tegen Triade onvoldoende had aan 12 doelpunten, hadden ze er zaterdagavond wel genoeg aan. Ondanks een voorsprong van 8-6, ging het in het laatste gedeelte toch nog mis. Door deze 9-12 nederlaag is Triade koploper af, maar heeft het nog voldoende kans om zich te revancheren in de competitie.

Spektakel was het ook al in de morgen. 2 ploegen van Triade (E en D) stonden in Sporthal De Reiger om 09.00 klaar om te beginnen. Op het ene veld had Triade E het lastig tegen die reuze van tegenstanders. Tegen PKC E was het moeilijk om de ballen naar de medespeelster te gooien. Iedereen goed z’n best gedaan, maar helaas verloren.
Tegelijkertijd speelde Triade D tegen Zevenbergen D. Wat een spannende, leuke en ook goede wedstrijd was dit. In de eerste helft leek het er niet op dat het zo’n doelpuntenfestijn zou worden. De 2e helft maakte beide ploegen er echt een feest van. Met zowel ‘counter’-korfbal als goed opgezette aanvallen, kwam Triade D in de 2e helft sterk terug van een 3-6 achterstand. De jongens en meisjes weigerde over te geven en scoorde 7x! achter elkaar en wonnen verdiend met 10-6.

Voor Triade C was het een teleurstellende wedstrijd. Al snel was het geloof in een goede afloop weg bij spelers en coach. De aanwijzingen vanaf de zijkant werden niet/nauwelijks aangepakt en hierdoor won SKV vrij makkelijk met 1-7. Helaas, maar hard gaan trainen, goed luisteren en dan gaan jullie de volgende keer gewoon winnen!
Triade B wist het beter te doen tegen een ploeg uit Noord-Branbant. De 1e helft was mat en bleef ACKC hopen op een goede afloop. De 2e helft startte er een ander B-team, tenminste qua spel. Dit resulteerde in een 8-6 overwinning, zodat Triade B in de top blijft meedoen.

Die top is in de poule van Triade A helaas voor PKC. In een echte kraker waren de nr. 2 Triade en de nr.1 PKC zeer aan elkaar gewaagd. Onderlinge duels in het verleden waren ruim voor de ploeg uit Papendrecht. Dit keer dachten de oudste junioren er anders over. In een spannende strijd namen de ploegen om en om de voorsprong. In de laatste 10 minuten nam PKC de voorsprong met 2 doelpunten. Triade haakte weer aan, maar de doorloopbal in de laatste seconde wilde niet wat iedereen hoopte en rolde erweer uit. Iedere supporter (wel of geen Triade aanhang) had een gelijkspel terecht gevonden, maar PKC was de gelukkigste met 8-9. De spelers baalde, maar waren trots op de manier waarop ze als team hebben gespeeld. De coach kan dat alleen maar trots bevestigen. Hou dat vast!