Einde zaalseizoen een feit!

By 12 maart 2018 Nieuws

En zo zijn we alweer aan het einde van de zaalcompetitie. Zowel op woensdag als op zaterdag werden verschillende wedstrijden gespeeld. De meeste wedstrijden waren voor de statistieken. Toch wil iedereen natuurlijk hun competitie positief afsluiten en met een goed gevoel het voorjaar in gaan. Benieuwd of dat bij alle ploegen gelukt is…. lees dan snel verder!

Vorige week woensdag kwamen er al 2 ploegen van Triade in actie. Triade F mocht het in de middag opnemen tegen de kampioen Oranje-Witit F. Het feit dat dat de ploeg uit Dordrecht echt alles super dik wint, zette de kopjes bij Triade op scherp. En niet voor niets, want er werd maar met 3-7 verloren. Ze hebben gestreden wat ze waard waren en uiteindelijk een goede wedstrijd neergezet.
Triade 4 mocht het op de late woensdagavond opnemen tegen DeetosSnel. Met wat invallers stond er een ploeg die er een leuke en fanatieke pot van maakte. Een gelijkopgaande wedstrijd waarin alle spelers aan bod kwamen, zorgde uiteindelijk rond de klok van half elf voor een 11-11 gelijke stand.

Dan gaan we naar de zaterdag. Triade E speelde een uitwedstrijd tegen PKC E. Triade begon goed en bouwde een kleine voorsprong op. Helaas was het geluk niet aan onze kant en schoot PKC erg zuiver. Bijna elke kans die ze kregen ging er in. Ondanks de 13-8 nederlaag hebben ze het erg goed gedaan. Op naar het veldseizoen!

Triade D1 mocht afreizen naar Good Luck. Na deze lange reis wilden ze niet zonder punten naar huis dus gingen ze er vol voor. In het begin moesten ze nog even inkomen. Daarna ging het een stuk beter en kwam er een prachtige 1-13 score op het scorebord. Hierdoor is Triade D1 knap 2e geworden in hun poule.

Triade C1 speelde de uitwedstrijd bij HKC. De start van de wedstrijd was prima en resulteerde in een 0-2 voorsprong. Echter werd Triade slordig in de afronding en kwamen ze 3-2 achter. Na de rust wist Triade de kansen wel te scoren en beter te verdedigen. Dit resulteerde in een 4-10 overwinning. Al met al een leerzaam seizoen voor de C1, die deze competitie afsluit in de middenmoot.

De B1 speelde de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Movado B1. Het was een leuke pot om te zien en dit kwam waarschijnlijk doordat de kampioendruk er af was. Met het spel van de kampioen was niets mis, maar de afronding wel. Hierdoor bleef Triade B steken bij een 11-9 nederlaag.

Met veel vertrouwen vertrok Triade A naar Oud-Beijerland om het op te nemen tegen Korbatjo. Van te voren had iedereen er zin in en werd er afgesproken om er vol voor te gaan. Dit pakte toch anders uit en al snel stonden ze 4-0 achter. De hele wedstrijd werd er achter de feiten aan gelopen. Daarnaast werd er slecht geplaatst en de ballen gingen er gewoon niet in. Verdedigend ging het wel redelijk, maar Triade A had geen antwoord op hun afstandsschoten. Eindstand 15-7 en een 4e plaats!

Triade 5 mocht het in een uitwedstrijd opnemen tegen ACKC. Ondanks een tegenstander met jonge spelers, kon Triade goed bij blijven tot een 8-6 ruststand. Ze hielden dat ook de 2e helft vol, zeker verdedigend zat het goed dicht.  In de slotfase werd het nog spannender met 11-10, maar helaas kon de wedstrijd na de 12-10 niet meer gekeerd worden. Op naar het buitenseizoen en op naar weer eens een overwinning!

Triade 3 speelde zaterdagavond Papendrecht tegen PKC. De kaarten in de poule waren al geschud. Toch was er baat bij een leuke en doelpuntrijke wedstrijd om het seizoen met nog meer glans af te sluiten. In een redelijk sportieve wedstrijd hebben beide ploegen de doelpunten netjes verdeeld over beide helften 6-12 om 6-12. De snelle rekenaar heeft al uitgerekend dat de eindstand 12-24 is geworden. Een mooie afronding van dit feestelijke seizoen.

Triade 2 mocht tegen Vriendenschaar nog flink aan de bak. Een plaats winnen of zakken zat er niet meer in, maar het 2e was aan de stand verplicht de wedstrijd te winnen. De spelers van Triade stonden op scherp en dat bleek ook uit de snelle en ruime 1-7 voorsprong. Helaas kon deze vliegende start niet doorgezet worden en kwam Vriendenschaar terug tot 4-8 bij rust. In deel II zette dit door en werd het nog 9-9. Alleen was het Triade met de langste adem. Het seizoen kon dus positief afgesloten worden met deze spannende 12-13 overwinning

Triade 1 reisde af naar het dichtbij gelegen Zwijndrecht om aan te vangen tegen Conventus. Een ploeg waar thuis dik van werd gewonnen. Triade 1 met jeugdspeler Marloes de Zeeuw in de basis, begon fel en kwam al snel 2-7 voor. Toch kon Conventus zich nog wel in de wedstrijd knokken tot rust 6-9. Na rust kwam de overwinning van Triade echter niet meer in gevaar. En maakte de ingevallen A-junior Twan Verhaar met een prachtig afstandsschot het laatste doelpunt in de laatste minuut. Met deze 12-18 overwinning is de vooraf beoogde 3e plaats van trainer en coach Marco Schaap behaalt.