Een (z)ware Triade thuisdag!

By 27 januari 2020 Nieuws

Thuishal De Reiger was afgelopen zaterdag weer het toneel voor een ware Triade thuisdag. Was het een ware of een zware thuisdag? In de verslagen hieronder lees je hoe het gegaan is met de teams. Voor de afwisseling beginnen we maar eens met de senioren.

Triade 1 wist hun winnende lijn van vorige week niet door te zetten. Het Helmonds OEC 1 won met 16-17. Een duur puntenverlies voor Triade dat met deze verloren wedstrijd OEC langszij ziet komen op de ranglijst en Triade verder in de gevarenzone duwt.

Triade 2 moest het opnemen tegen Nexus. Triade wist dat dit een wedstrijd was die ze moesten winnen en dat het geen gemakkelijke opgaven zou worden. Beide ploegen begonnen scherp aan de wedstrijd en hielden elkaar in evenwicht. Bij rust stond het dan ook 7-7. En na 8-8 leek het er op dat Triade de slag zou missen en kwam 2 punten achter. Toch was er een snelle reactie en kwamen ze weer terug. Na een spannend slot trok Triade de punten met een knappe 14-13 overwinning over de streep.

Het 3e van Triade had na aanloop van de wedstrijd wat mutaties, maar liet zien daar prima mee om te kunnen gaan. Laagvlieger HKC kwam op bezoek en kon alleen voordat de wedstrijd begon hopen op een goed resultaat. Triade 3 deed dan ook wat het moest doen en blijft met deze 16-9 overwinning in het spoor van koploper PKC.

Triade 5 nam het thuis op tegen Korbatjo. Het duurde 17 minuten voordat er gejuicht kon worden; wel in het voordeel van Triade. Daarna was de ban gebroken en liep het uit naar 7-1 bij rust. Na de pauze kwam de gebruikelijke dip en moesten ze weer even de focus terugvinden. Korbatjo heeft de tweede helft meer gescoord, maar het verschil was al gemaakt. Eindstand: 11-6.

Triade A1 speelde zaterdag tegen PKC A4. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden, want PKC stond 1 plekje boven Triade. De wedstrijd startte goed en Triade kwam op een voorsprong. Tot aan de rust stond Triade voor, maar na de rust leek het erg spannend te worden. In de slotfase stond het 15-14 maar snel er achteraan ook nog een tegendoelpunt waardoor de punten verdeeld werden.

Op 25 januari had de A2 eindelijk weer een thuiswedstrijd. Het zou een lastige partij worden tegen Albatros die op plaats 2 stond. Al snel liep Triade A2 achter de feiten en de score aan. Het plaatsen liep niet lekker en hierdoor hadden ze maar kort balbezit. De tweede helft ging daarentegen al een stuk beter. We hebben een klein aantal mooie ballen kunnen maken, maar helaas niet genoeg. Eindstand: 3-12.

Triade C1 moest het opnemen tegen de C2 van HKC. Triade kreeg de opdracht om te fel starten, maar hier was het eerste kwartier totaal geen sprake van. Triade had moeite met het fysieke spel van de tegenstander en kwam moeilijk tot score. Na wat tactische wissels begon het beter te lopen. De stand in de rust was 5-3. In de rust werden de spelers flink op scherp gezet. Hierdoor startte de C1 heel fel en werden er in korte tijd veel goals gemaakt. De focus op de afronding was een veel beter en er werden mooie aanvallen opgezet. De wedstrijd werd keurig uitgespeeld met een  19-7 eindstand.

Triade D1 speelde tegen Merwede D3. De wedstrijd begon goed, Triade wist al snel de 1-0 te maken. Helaas bleek Merwede toch te sterk en werd er met 3-10 verloren. De D1 zit in de hoek waar de klappen vallen en kijken met verlangen uit naar hun eerste puntjes.

Triade E1 moest het thuis opnemen tegen PKC E3. De tegenstanders stonden bovenaan en daardoor konden ze hun borst nat maken. Verdedigend was het nog best goed wat Triade liet zien, maar aanvallend kwamen zij niet tot scoren. Uiteindelijk toch een paar maatjes te groot. Eindstand: 2-18.

Triade E2 nam het zaterdag op tegen PKC E8. In het 1e kwart kwam Triade op een achterstand en leek het een lastig potje te worden. Vanaf het tweede kwart werd E2 wakker en wisten ze ook doelpunten te maken. Tegelijk stond de verdediging van Triade ook sterker en werd het voor PKC lastig om nog te scoren. Triade haalde ze in en wist met 10-6 te winnen van de ploeg die 1 plekje onder ze stond.