Een wereld van verschil!

By 14 mei 2018 Nieuws

De jeugd tot en met de C doet erg lekker mee om de bovenste plaatsen in de competitie. Daarboven hebben de ploegen van Triade moeite om hun wedstrijden te winnen en bungelen dan ook in de onderste regionen. Het is een wereld van verschil! De hoofdmacht van Triade bleef daar tussenin zitten. Ze zijn in veilige haven en strijd nu alleen nog om de 3e plaats. Al met al weer een zaterdag waar veel te beleven was.

Waar het vorige keer zo moeizaam ging tegen Vriendenschaar wint Triade F deze keer met 11-1. Een mooie prestatie, waarbij iedereen verdedigend gelijk mee gerend heeft met de tegenpartij. Zelf werd er goed naar elkaar gegooid en rustig geschoten wanneer ze vrij stonden.

Triade E nam het in de ochtend op tegen Kinderdijk. De uitwedstrijd tegen Kinderdijk werd gewonnen dus ook daar gingen ze nu weer voor. De 1e helft eindigde zoals deze begonnen werd met 0-0. In de 2e helft werden de ballen diep over de tegenstanders heen gegooid en zo stond het opeens 2-0. Ook daarna bleef Triade goed verdedigen en viel er nog een doelpunt. Eindstand:3-0 gewonnen!

Triade D2 mocht het in Papendrecht opnieuw opnemen tegen PKC. De thuiswedstrijd werd net aan verloren, dus nu was het voor beide teams van belang om te winnen om bovenin de poule te blijven. Triade begon ondanks de warmte en uitloop scherp aan de wedstrijd. Al snel werd de 0-1 gescoord. De teams waren erg aan elkaar gewaagd, maar gelukkig wist Triade de kansen goed af te maken. Eindstand: 1-6.
Triade D1 heeft nog niets verloren en deed dat afgelopen zaterdag ook niet. In hun thuiswedstrijd werd Albatros met 12-1 verslagen.

Triade C1 speelde tegen Oranje Wit. Thuis werd er nipt gewonnen, maar uit gingen ze helemaal de boot in. Eindstand: 9-1 verlies.
Triade C2 speelde uit tegen KCR C3. Thuis werd er makkelijk gewonnen, maar in Ridderkerk verliep het erg moeizaam. De eerste helft was niet goed, maar in de tweede helft wist Triade zich te herpakken en uiteindelijk te winnen met 3-6.

Triade B heeft het zwaar in deze veldcompetitie. De kampioen van de zaal staat nu nog met lege handen. Oranje-Wit was in dit geval te sterk met 6-11.

Triade A1 ging naar Maassluis, daar moest gekorfbald worden tegen Maassluis A3. Het zonnetje scheen lekker en daarom ging iedereen vrolijk van start. Al snel bleek dat het een wedstrijd met veel doelpunten zou worden. Triade keek eerst tegen een 3-0 achterstand aan maar knokte zich later weer terug naar een voorsprong van vier punten verschil. Er werd gestreden aan beide kanten en dat zorgde voor mooie aanvallen en veel doelpunten. Helaas kon Triade aan het spannende einde van de wedstrijd (21-20) net niet aanhaken. Ze hebben hard geknokt maar het mocht niet baten. Maasluis ging met de overwinning het veld af. 23-20 verloren.

Triade 3 mocht vanmiddag spelen tegen ’t Capproen, een onbekende tegenstanders, die al wel wat puntjes had gesprokkeld in de competitie. Om aansluiting erbij te vinden was winst gewenst. Het was een moeizaam potje waarbij de zon ook een rol speelde. De kansjes waren er wel en de acties waren er ook, alleen de afronding minder. De schade werd beperkt tot een 4-5 ruststand. De tweede helft was het aan het begin niet echt spannend. De ploeg uit Hellevoetsluis liep uit naar 3 doelpunten verschil. Optimaal werd er gebruik gemaakt van het gestuntel van de tegenstander en Triade kwam terug tot 1 doelpunt. Helaas niet voldoende voor de winst. Komende donderdag gaat Triade op bezoek en hopen ze wel met de punten thuis te komen.

Triade 2 kreeg zaterdag RWA 5 op bezoek. Gezien de stand in het klassement van RWA beloofde dit een lastige wedstrijd te worden voor het tweede. De opdracht was dus ook gewoon lekker korfballen. Deze opdracht werd uitgevoerd, alleen wist RWA alsnog wat meer te scoren dan Triade. Dit resulteerde in een eindstand van 11-23.

De hoofdmacht van Triade begon om half 4 haar thuiswedstrijd tegen Thor uit Rotterdam. Op het zonnige kunstgrasveld in Nieuwpoort werd gestreden voor de winst. Triade kenmerkt zich in de competitie met een vliegende start en een aantal doelpunten verschil. Vandaag was dit weer het geval en triade stond al snel op 4-1 voorsprong. Of het de hitte was, of het tragere spel van de tegenstander, Triade kwam niet meer in de wedstrijd. Na rust (5-4) kon Thor bijblijven. Iedere keer wanneer Triade 2 punten verschil maakte, gooide ze het gat weer dicht tot gelijke hoogte. Hierdoor kwam er een teleurstellende 12-12 uitslag op het scorebord.