Een weekend waar ‘ 5 ‘ centraal staat!

By 29 april 2012 Nieuws

De ogen waren deze competitieronde vooral gericht op de potentiële kampioenen van Triade; apriranten B en Senioren 3. Beide ploegen maakte geen fout en hebben goede zaken gedaan richting dat hoogste podium. Ook de andere ploegen van Triade hebben hun best gedaan, waarbij het getal ‘ 5 ‘ aardig centraal stond. Hoe dat zit, lees snel verder!

Triade D zag na de vorige thuiswedstrijd kansen om tegen Korbatjo te gaan winnen. In totaal werden er 5 doelpunten gemaakt, helaas 4 voor de ploeg uit Oud-Beijerland en 1 voor de jongens en meiden van de D!
In Gorinchem speelde de C tegen GKV. Het 1e puntje van het seizoen werd gehaald doormiddel van een gelijkspel; 2-2. Net geen overwinning dus, maar positief blijven richting de 5e wedstrijd van het veldseizoen!
Zoals gezegd wist Triade B hun wedstrijd te winnen;4-5. Door 5 doelpunten te maken, wisten ze afstand te nemen van de nr.2 in de competitie PKC. Zo weten de Papendrechters ook dit kampioenschap aan zich voorbij zien gaan, alhoewel ze op papier nog op gelijke hoogte kunnen komen.
Triade A wist wat ze te wachten stond in H.I.-Ambacht. Tegen DVS’69 moest er gewonnen worden, maar dat was uiteindelijk nog lastiger dan verwacht. Vooral de 2e helft wisten de tegenstanders hun doelsaldo tot 5 op te krikken, wat toen een gelijke stand opleverde. Toch wisten de A-junioren, die de gehele wedstrijd al hadden gedomineerd, verdiend te winnen met 5-7!

Door de overwinning van Triade 3 op Scheldevogels en het verlies van de nr.2 DSO, zit ook dit team in hetzelfde feestelijke schuitje als de B. Nog 1 punt halen in de overige 2 wedstrijden is voldoende om alleen de verdiende kampioen te zijn. Zij wonnen trouwens door een 3-5 overwinning!
Triade 2 had maar 1 doel voor ogen en dat was winnen. Zoals zij zelf omschreven op twitter was vooral de 1e helft tegen Albatros niet mooi. In de 2e helft werd echter de overwinning veilig gesteld. In totaal werden er maar 5 doelpunten tegen geincasseerd, waar er 7 voor de groen-witten tegenover stond.

De hoofdmacht mocht aan de bak tegen het Goudse Gemini. De statistieken van de vorige wedstrijden gaven aan dat beide ploegen van elkaar konden winnen. Opnieuw was het spannend, maar alles behalve goed. De 1e helft viel het vanaf Triade kant nog wel mee. De groen-witten formatie begon fel en liepen via 0-2 naar 1-3 uit. Een doelpuntloze tussenfase leverde niets op, maar vlak voor rust dacht Gemini de tussenstand verkleind te hebben naar 3-4. Triade dacht daar anders over en bracht in de slotseconde de marge weer op 2 met het 5e Triade doelpunt van de wedstrijd. Achteraf bleek dat ook het laatste doelpunt te worden, want de gehele 2e helft wist men niet meer te scoren! Door een betere rebound mocht Gemini in het 2e gedeelte blijven schieten van grote afstand, waar er uiteindelijk nog 2 van ingingen. De punten werden dus verdeeld, wat Triade zichzelf echt mag aanrekenen; 5-5! Hierdoor blijft het 1e team van Triade op een 5e plaats staan.

Volgende week, zaterdag 5 mei, zullen er geen wedstrijden worden gespeeld!