Een Triade-dagje in de Reiger!

By 17 november 2013 Nieuws

Het was weer een volle zaterdag korfbal. Een echte Triade-thuisdag in de Reiger. Van half elf in de morgen tot na zessen ’s avonds. De Fanatics hadden de zaal sfeervol versierd, de teams hoefde alleen maar te winnen om er een grootse dag van te maken. Of dat helemaal gelukt is lees je in het vervolg van dit verslag.

Ze hebben de smaak te pakken en iedereen weet dan ook dat we het over Triade E hebben. Opnieuw een overwinning en de cijfers liegen er zeker niet om. ADO (niet te verwarren met de ploeg uit de Haag, maar gewoon uit ’s Gravendeel) wist een keer de korf te vinden. Onze jongens en meiden deden het iets vaker: 11x!
De D-tjes moeten duidelijk wennen aan het niveauverschil. Maar juist in deze fase wordt er ontzettend veel geleerd. Vorig jaar werd alles gemakkelijk gewonnen, maar nu draait het leerproces overuren. En geloof maar; dit gaat vanzelf een keer uitbetaald worden. Dus gewoon met z’n allen jullie best blijven doen hoor! De overwinning (2-8) ging mee terug naar Kinderdijk.
Triade C zit in een fase waarin geoogst wordt. Opnieuw een makkelijke overwinning, want deze ploeg uit Kinderdijk kregen 9 tegendoelpunten. Zelf konden ze er niets tegenover zetten.
De A-tjes zette een spannende pot neer. Een wedstrijd waarbij de ploegen aan elkaar gewaagd waren. ADO werd dit keer de gelukkige en trok in het laatste deel van de wedstrijd de overwinning naar zich toe. Ondanks de 10-12 nederlaag is het goed om te zien dat deze jonge A-junioren steeds meer kansen zien en weten te creëren. Nu nog focus op de afwerking en jullie gaan een mooie sportieve periode tegemoet.

Coaching aan de zijlijn kan toch vleugels geven bij de spelers. Dat liet Triade 4 zien in hun wedstrijd tegen Olympia uit Spijkenisse. Klaas en Roelant gaven de aanwijzingen, maar het waren toch de gedreven Triade-spelers die het verlies van vorige week recht wilde zetten. Leuke combinaties waren er te zien en alle kansen werden nog niet eens benut. Toch stond er na afloop een ruime en ook terechte overwinning op het scorebord.
Het 3e team van Triade snakte naar een overwinning en dat was zeker te zien in de beginfase. De voorbereiding was goed en alle kopjes stonden de juiste kant op. Tegenstander Albatros leek nog met hun gedachten in Zwijndrecht te zitten en daar werd goed gebruik van gemaakt. De opgebouwde voorsprong in het eerste kwart was uiteindelijk nodig om de winst te pakken. Albatros kwam net voor en na de rust sterk terug, maar het slotakkoord was toch voor Triade 3. Mooie  9-7 overwinning die voor het vervolg perspectief biedt.

Waar vorige week met tevredenheid werd teruggekeken op de remise tegen Oranje Nassau, was er nu na afloop van de wedstrijd minder vreugde te zien. Verschillende excuses werden gezocht en gevonden, maar uiteindelijk was het Viko die de tweede helft gewoon de bovenliggende partij was. Voor rust kon Triade nog aardig aanhaken bij de ploeg uit Vianen, maar de voorsprong van 7-9 was toch voor de bezoekers. Na rust was het eenrichtingsverkeer en werd gelijk de korf een paar keer gevonden. Helaas niet door de groen-witten. De eenmansaanvallen waren niet doeltreffend genoeg, terwijl Viko er lustig op los ging. Het laatste gedeelte van de wedstrijd werd gebruikt om ervaring op te doen voor de jeugd, want de winst zou niet meer gepakt worden. Een 12-20 nederlaag was zeker gezien de 2e helft terecht, maar ook voor de hoofdmacht was dit een leerzame les die komende week zeker nog geanalyseerd gaat worden.