Een korfbaldag vol spanning en sensatie!

By 25 november 2013 Nieuws

De zaal was weer mooi versierd met verschillende spandoeken van onze Fanatics. De Reiger moest afgelopen zaterdag een niet te nemen veste worden. Voor een groot gedeelte is dat gelukt, vier ploegen van Triade wisten te winnen. 1 ploeg verdeelde de punten en daarbij bleven er 3 teams met lege handen achter. Vooral de spanning stond centraal bij een aantal krakers, de supporters zaten op de punten van hun bankjes. Mocht je dit gemist hebben of zit je nog vol adrenaline na je gespeelde wedstrijd, lees dan snel verder in dit verslag.

Tijdens een overvolle Triade dag in  sporthal De Reiger was de eerste ploeg die aan mocht treden: Triade F. Maar Vriendenschaar F was een maatje te groot. Ze deden erg hun best, maar helaas scoorde Vriendenschaar heel makkelijk. Het werd 0 – 8. Er is opnieuw een kans a.s. woensdag tegen Merwede F.
Op het veld hadden Triade E en de E van Vriendenschaar al met elkaar kennis gemaakt. En beide partijen werd gewonnen door Triade E. Dus dat schepte al goede verwachtingen en die verwachtingen werden meer dan waar gemaakt. Bij rust, 5 tegen 0. In de tweede helft werd er rustig door gegaan met scoren. Het werden net geen 10 doelpunten. De teller stopte bij de 9.
Ook Vriendenschaar C was aanwezig in De Reiger. Zij hebben het de C van Triade knap lastig gemaakt of kunnen we dit ook andersom stellen. Dat Triade C het zich heel moeilijk heeft gemaakt. Eindstand: 3 – 3. Een mooie leerzame les dat niet alles vanzelf gaat en dat er gewoon hard gewerkt moet blijven worden!
Wat een zenuwen zullen de coaches van de A hebben gevoeld. Bij rust een ruime voorsprong van 9 tegen 3 voor Triade A. Maar in de 2e helft kon er niet verder gegaan worden met scoren. De dames van Albatros A begonnen met een offensief en pakte doelpunt na doelpunt. Tot dat het gelijk kwam te staan. Uiteindelijk werden de punten wel gehouden door de A van Triade, 14 – 13.

Triade 4 – zo energiek als dat het er vorige week uitzag, zo mat was het nu de eerste helft tegen NIO. In die eerste 30 minuten bouwde de bezoekers een veilige marge op. Ondanks de beter oogaanschouwelijke 2e helft, kon Triade 4 het niet moeilijk genoeg meer maken voor de Rotterdammers.
Tegen een Oranje Wit wat slimmer speelde had het derde van Triade niet veel in te brengen. Aan de kant van Triade kwamen de scores maar moeilijk op gang en kon daardoor niet aansluiten of een voorsprong nemen op de ploeg uit Dordrecht. Het werd 6 – 13.

We zijn nog maar aan het begin van het zaalseizoen, maar ook in de tweede wedstrijd voor Triade 2 werden er punten gepakt. Tegen een misschien wel onverwachts sterk spelende ploeg uit Zwijndrecht, kreeg het tweede niet echt de tijd om goed af te ronden. Hierdoor liepen de beloften van Triade niet verder uit op de momenten dat de genadeslag gegeven kon worden. Dat gaf Albatros even het idee dat er wat te halen viel, maar voordat het laatste fluitsignaal klonk was Triade 2 weer bij de les en zag een 10-6 overwinning op het scorebord staan. De door Optisport uitgeroepen team van de dag heeft de 2e overwinning op zak, maar zal tijdens de komende trainingen nog het een en ander gaan bijschaven.

Deze korfbal dag leverde al behoorlijke spanning op bij Triade C, Triade A en Triade 2. Maar het toppunt van de dag was toch de wedstrijd tussen Triade 1 en Hemur Enge. Alle supporters zagen een bloedspannende strijd, waar uiteindelijk de thuisploeg opgelucht kon ademhalen.
Daar zag het de eerste helft niet naar uit, want het liep allemaal op rolletjes en de tegenstander was zwakker dan de week ervoor. Het begin was toch voor de bezoekers die op 0-2 kwamen, maar daarna nam de hoofdmacht het initiatief over. Via 3-3 liepen ze uit naar 7-5 en 9-6, wat tevens de ruststand was. In het tweede gedeelte van de partij kwam de ploeg uit Amerongen & Leersum sterk terug. In die fase kregen ze hoop en dat bracht de thuisploeg aan het twijfelen door 10-10 en zelfs 14-16 op het scorebord te zetten. Toch kon Triade zich in de eindfase herpakken en kwamen gedisciplineerd weer langszij. In de laatste 2 minuten werd de aanval nog eens goed neergezet en werd er met een mooi schot gescoord. De verdediging bleef overeind, maar menig hart sloeg een keer over. De overwinning is een feit:17-16 en daarmee ook de eerste overwinning in het nog maar net gestarte zaalseizoen. Toch was deze wedstrijd nu al van groots belang om te winnen en dat gebeurde naar alle groen-wittenhart naar tevredenheid.