Een goed begin, is het halve werk!

By 11 november 2012 Nieuws

Een mooie gezegde die ook toegepast mag worden bij Triade tijdens de 1e ronde in het nieuwe zaalseizoen. Voor bijna alle teams mocht dit afgelopen zaterdag gelden, helaas alleen voor Triade C en E niet. Triade 2 mocht nog een extra zaterdag uitrusten. De overige teams hebben allemaal hun wedstrijd gewonnen. Proficiat! Het seizoen is nog te lang om er nu al conclusies uit te trekken, maar deze mooie sportieve dag pakt niemand ons meer af….. en wie weet was dit inderdaad het halve werk!

De hoofdmacht van Triade heeft in Heinenoord de wedstrijd tegen Oranje Zwart/De Hoekse gewonnen. In de 1e wedstrijd van dit nieuwe zaalseizoen werden er weinig doelpunten gemaakt, maar kon de winst toch gepakt worden 8-10. Vorig seizoen kwam de ploeg uit de Hoekse Waard nog uit in de 3e klasse. De eerste helft leverde dan ook een mooi schouwspel op. Beide ploegen speelde voluit, maar de groen-witten waren doeltreffender. Zodoende werd er een voorsprong opgebouwd van 3-6 bij rust.
Hierna hervatte de teams hun spel en trok de verdediging z’n stelling weer in. Met name Oranje Zwart/De Hoekse kwam doormiddel van makkelijk gegeven vrije ballen weer terug in de wedstrijd. De aanval had moeite om de genadeklap uit te delen, maar deed dat uiteindelijk toch in de eindfase door de marge weer op 3 te zetten. Voor de statistieken maakte de tegenstanders nog een doelpunt, maar de belangrijke 1e zege in de zaal is een feit.
Zo hard als je op de A17 (130km/h) mag rijden, zo snel ging Triade 3 ook van start. Met binnen tien minuten al een 0-4 voorsprong. In een “rustige” wedstrijd werden er veel doelpunten gescoord. Het derde goed voor 14 doelpunten en Scheldevogels zette daar 10 scores tegenover. Dus ook zij waren niet voor niets naar Bergen op Zoom afgereisd.

De ambities van najaarskampioen Triade A zijn ook in de zaal hoog. Belangrijk om dan gelijk in Zwijndrecht tegen Albatros te winnen. De 1e helft was Triade A gretig en lieten ze ook het beste van het spel zien. Met af en toe wat meer geduld en scherpte hadden ze de tegenstanders al op een grote achterstand kunnen zetten. Dit gebeurde helaas niet en zo kwam zelfs Albatros in de 2e helft op een voorsprong. Een 2e helft die ook grimmiger werd en waar onze A-junioren zich in lieten meeslepen. Toch waren ze op tijd weer bij de les en wisten ook zij de wedstrijd te winnen; 7-10.
In een splinter nieuwe accommodatie begon voor Triade B het avontuur in de 4e klasse. In de Kleine Vink te Nieuwerkerk aan de IJssel werd er om 16.00u ingefloten voor een rustige eerste helft. Nieuwerkerk B had veel bal bezit, maar wist niet tot scoren te komen. De B lukte dat stukken beter en kwam op een vijf tegen nul voorsprong bij rust. In de tweede helft was de focus even verdwenen, waardoor Nieuwerkerk kon komen opzetten. Zij kwamen gelukkig voor Triade B niet verder dan 3 doelpunten, maar de spanning was wel voelbaar. De B herpakte zich langzaam en wist nog drie maal de bal door de korf te laten gaan. Eindstand: 3 tegen 8.
Voor de C eindigde hun eerste wedstrijd van het zaalseizoen niet in een positieve stemming. In de sporthal bij ACKC C kwamen zij wel tot twee doelpunten, maar de ploeg uit Almkerk wist tot meer scores te komen. Eindstand: 10 tegen 2.
De twee van de C waren voor Triade D wel genoeg om met de punten weer huiswaarts te keren. In Papendrecht waren deze twee doelpunten voldoende om PKC/Hagero D te laten buigen. De Papendrechters kwamen niet aan scoren toe, zij hielden het scorebord aan hun kant leeg. 0 tegen 2, de eindstand.
Om 11.50u begon voor de drie nieuwe leden van Triade E hun eerste wedstrijd. Soms is het voor spelers(ters) iedere wedstrijd weer spannend om te gaan spelen, máár als het je eerste korfbalwedstrijd is, dan kan iedereen dat zich wel voorstellen. De zenuwen zag je dan ook op de gezichten van de drie nieuwe korfballers(ter). Maar de spanning was gauw over toen ook bleek dat de E ook doelpunten kan creëren. Er werd vier gescoord door Bo, toen stond het nog gelijk 4 – 4, maar Oranje Zwart/De Hoekse E had helaas nog meer scorend vermogen in huis. Zij kwamen tot 8 doelpunten. Complimenten voor alle spelers en speelsters van de E!