Een dagje genieten bij Triade!

By 19 februari 2019 Nieuws

Een heerlijke thuisdag met veel boeiende duels was het resultaat van een thuisdagje bij Triade. Ook de enige uitwedstrijd (Triade 2) was spannend. En of dat allemaal nog niet genoeg was werd de dag afgesloten met een gezellig en druk bezochte PUB-quiz in de kantine. Het was weer een zaterdag om van te genieten!

De F speelde zaterdag thuis tegen HKC. Alle spelers stonden al vroeg te popelen om aan de wedstrijd te beginnen. Het was een spannende wedstrijd waarin de F liet zien wat ze geleerd hadden. Lang ging het gelijk op, maar helaas trokken we toch aan het kortste eind. Eindstand 3-6.

Tijdens de vorige ontmoeting werd het een gelijk opgaande wedstrijd. Maar dit keer had Merwede E “geen last” van Triade E2. Tijdens de eerste tien minuten werd er door de bezoekers al zes keer gescoord. Er waren kansen voor de E van Triade, maar de enige twee doelpunten van Triade kant kwamen pas in het vierde kwart. Helaas kon Triade E niet voorkomen dat Merwede nog verder uitliep. Het werd uiteindelijk: 2 tegen 14.

Triade E1 mocht het opnemen tegen KCR, de koploper. Triade had al een keer tegen KCR gespeeld en dat was een felle wedstrijd. Door een zieke speler in het team kon Triade niet in volle sterkte starten. Toch was de strijdlust in de oogjes te zien. In de slotfase werd het heel spannend met een Triade dat sterker werd. In de laatste minuten werd de 3-4 gescoord door Triade. Met alle laatste kracht werd er tot het uiterste gegaan, maar helaas gingen de ballen niet nogmaals door het mandje. Eindstand: 3-4

Triade D heeft het erg moeilijk in hun zware poule. Dit keer was Kinderdijk de tegenstanders en na een fel begin stond er 1-1 op het scorebord. Triade had daarna moeite om mee te komen en scoorde niet zo makkelijk als Kinderdijk. Zo stonden ze met rust al behoorlijk achter. Met opgeheven hoofd gingen de spelers na de rust weer het veld in, maar het scoren bleef moeilijk. Kinderdijk liep steeds verder uit en uiteindelijk is de eindstand 4-14 geworden.

Triade C2 speelde tegen Merwede C4. In de uitwedstrijd werd er nog met 8-1 verloren. Triade was gebrand deze wedstrijd wel te winnen. Onze C2 wist snel op een 2-0 voorsprong te komen, maar kon daarna niet meer verder uitlopen. Door goed te verdedigen en veel ballen te onderscheppen kon Merwede ook niet in hun spel komen. Gelukkig werd er na een spannende 2e helft toch gewonnen met 2-1.

Ook Triade C1 kwam in actie. Zij namen het op tegen Animo C3 uit Geldermalsen. Een pot die op papier makkelijk gewonnen zou kunnen worden. Triade C1 staat namelijk eerste en Animo staat 7e op de ranglijst. Alleen was niets minder waar, door de overlengte van de tegenstander stond er na de eerste helft een 4-4 op het scorebord. Na een goede peptalk in de rust, kon Triade het snel weer oppakken. Er zijn geen doelpunten meer doorgelaten en ze hebben de wedstrijd mooi uitgespeeld. Uiteindelijk heeft de C1 met 11-4 gewonnen en zetten een goede stap dichter bij het kampioenschap.

Triade A mocht het opnemen tegen HKC. Na een verlies van 18-8 in Hardinxveld was het doel de verdediging dicht te houden. Het was een spannende wedstrijd waarin beide teams aan elkaar gewaagd waren. De eerste en de tweede helft gingen gelijk op, maar Triade trok toch aan het kortste eind door de wedstrijd met 5-6 te verliezen.

Triade 5 thuis tegen Eureka, vorige keer dik verloren. Vandaag als taak om zo min mogelijk doelpunten tegen krijgen. We konden op zich aardig bij blijven, ruststand was 4-7.
Eureka speelde slim en was goed op schot, Triade kreeg ook kansen, maar deze gingen er niet in. Eureka profiteerde van elk moment dat de focus van Triade verslapte. Toch 11 doelpunten weten te scoren, Eureka scoorden er 18.

Triade 4 speelde tegen Ventura Sport. Twee teams die erg aan elkaar gewaagd zijn en dat bleek maar weer. Triade kwam op voorsprong, maar Ventura kon bij blijven en het was stuivertje wisselen. 7-7 rust stand, en de tweede helft ging dat door Triade kwam op voor sprong en Ventura kwam erover heen. Triade kon er weinig meer aan doen en kwam bijna niet meer tot scoren de tweede helft. Eind stand: 10-12.

Het is ongekend spannend in de poule van Triade 3. Dit keer kwam de nr. 2 Trekvogels op bezoek en Triade als koploper wil die plaats op de ranglijst niet kwijt. De 1e helft verliep goed en Triade nam een 8-5 voorsprong die eigenlijk al groter had moeten zijn. In deel II was het plan om alsnog uit te lopen, maar door herhaaldelijke fouten kwam de ploeg uit Rotterdam terug. Zelfs tot 15-15, wat uiteindelijk de teleurstellende uitslag is geworden.

Als enige binnen de vereniging mocht Triade 2 een uitwedstrijd spelen. Triade 2 draait best goed deze competitie en dat is ook te zien aan hun positie op de ranglijst. Tegenstander Vriendenschaar draait volop mee om het kampioenschap en zo ontstond er een boeiend duel. Strijdend ging Triade alleen met 17-16 ten onder en mist daardoor de aansluiting bij de koplopers.

Triade 1 maakt geen fout tegen de hekkensluiter van de competitie Klimop 1. Echter hadden de groen witten wel moeite om los te komen. Na een sterke beginfase aan de kant van Triade, kregen de gasten het voor elkaar om bij te blijven en zelfs gelijk te komen in de tweede helft op 13-13. Een fase waarin Triade moeite had met scoren. Maar na een tactische wissel met de heren Roelant Kant en Menno den Hartog van vak, gooide Triade de wedstrijd in het slot en konden er weer 2 punten bij geschreven worden. Eindstand 20-14. Een smet op de wedstrijd was wel nog het uitvallen van een heer bij de bezoekers met op het oog een zware blessure (gebroken vinger).