Dubbele gevoelens na eerste speelronde!

By 11 november 2013 Nieuws

Zaterdag 9 november, de eerste speelronde van de zaalcompetitie 2013-2014. Alle Triade teams kwamen in actie en sommigen hielden er dubbele gevoelens aan over. Onder andere voor Triade 1 die net niet wisten te winnen, Triade E en C die hun goede reeks van het veldseizoen door wisten te zetten. Maar ook helaas punten die achterbleven bij de thuisploeg. Lees snel verder hoe alle teams het er van afbrachten tijdens hun wedstrijden.

Na een zeer matig doordeweekse oefenduel, reisde Triade af naar Vlaardingen om hun eerste zaalcompetitiewedstrijd te spelen. De dwerg (Triade), komend uit de 4e klasse, tegen de reus (Oranje Nassau), degradant uit de 2e klasse.
Ondanks dat verschil werd vooraf door trainer/coach Yvonne voorspeld dat het zeer spannend zou worden en de ploegen aan elkaar gewaagd zouden zijn. En ze kreeg gelijk!
De eerste helft nam Oranje Nassau licht het initiatief, maar de groen-witten konden in het spoor blijven. Via 5-2 kwam er voor rust toch nog een nette 8-7 op het scorebord te staan. Na rust leek het erop dat de thuisploeg definitief afstand zou nemen en liep uit naar 13-9. Toch gaf Triade zich niet gewonnen en kwam in een sterke periode terug tot 13-13 en pakte zelfs brutaal de voorsprong op 15-17. Helaas werd deze stand niet vast gehouden en eindigde de wedstrijd in een remise 17-17. Prima teamprestatie aan het begin van de competitie, die ongetwijfeld nog voor veel mooie en spannende wedstijden zal zorgen.

Triade 2 begon in Alblasserdam prima tegen Kinderdijk. Waar op het veld onnodig puntverlies werd geleden tegen deze ploeg, werd er nu wel gewonnen. De eerste 10 minuten waren aan beide kanten doelpuntloos, maar daarna was het de ploeg uit Langerak die de korf wist te vinden. Eigenlijk liep het vrij gemakkelijk met goed combinatiespel naar een 2-5 voorsprong. Na rust kwam Kinderdijk terug tot 5-5, maar dat deed de ploeg van Ruud weer wakker schudden. Meteen werd er weer uitgelopen naar een 5-9 voorsprong en zo leek de wedstrijd binnen te zijn. De laatste 2 doelpunten waren voor de thuisploeg, maar de belangrijke 1e overwinning van Triade 2 kwam niet meer in gevaar.

Triade 3 mocht in de zaal gaan korfballen waar 24u eerder de openingswedstrijd PKC 1 – Fortuna 1 werd gespeeld.  Vanaf het begin was het duidelijk dat PKC sterker was. Ze kwamen binnen een minuut op 2-0 voorsprong. Triade 3 hadden mooie aanvallen er tussen zitten maar maakte de kansen niet af. Iets wat PKC wel deed. Er werd verloren met 19-7.
Ook voor het vierde zat het niet mee. Bij Kinderdijk, kon er niet worden mee gegaan in het scoren. Kinderdijk kwam niet verder dan 9 doelpunten. Bij Triade 4 stopte het bij 6 doelpunten.

Triade A presteerde volgens ingewijden ver onder de maat of zoals ook wel gezegd werd; ze hadden een off-day. Dat blijkt ook wel uit de doelpunten die door onze A-junioren zijn gemaakt. Een ieder weet dat er meer in dit team zit dan de 3 doelpunten die ze wisten te scoren. Movado was duidelijk een maatje te groot en Triade A ging huiswaarts met een 11-3 nederlaag.
Triade C gaat verder met waar zij gebleven waren. En dat is winnen. Tijdens de uitwedstrijd tegen Merwede kwamen er maar liefst 12 doelpunten op het scorebord. De eerste 10 doelpunten vielen al voor rust, daarna deden ze duidelijk een stapje terug. De C van Merwede kon daar helemaal niets tegenover stellen.
Nog een Triade ploeg die afreisde naar Papendrecht was de D. PKC D had Triade D al snel op de knieën. Vanuit de korfballers uit Nieuwpoort/Langerak kwamen maar drie doelpunten en PKC zetten daar 10 scores tegenover. De trainers weten dat er meer in deze ploeg zit, maar dat kwam er duidelijk niet uit deze eerste competitieronde.
In de Oranje Wit hal, begon om 10.00u de eerste zaal partij voor Triade E. Na een succesvolle competitie op het veld, is er nu al een goed begin gemaakt. Oranje Wit E, had niet veel in te brengen tegen het snel spelende Triade E. Bij rust een ruime voorsprong van 4 punten, die tijdens de tweede helft werden verdubbeld tot 8.
En ook onze allerkleinste speelde bij PKC. Triade F pakte in een van de PKC hallen, wel drie mooie doelpunten mee. Helaas was dat net niet genoeg om te kunnen winnen van PKC F. Het lukte de F van PKC om twee doelpunten meer te scoren. Eindstand: 5 tegen 3.