Donkere dagen voor Kerst!

By 18 december 2017 Nieuws

We herkennen het vast wel, de lange donkere en vaak ook koude dagen voor kerst. Op zulke momenten kijken we uit naar de gezellige momenten die komen gaan. De versieringen in en rondom de huizen herinneren er ons aan dat die momenten ook echt gaan komen.
Afgelopen korfbalronde was zo’n weekend dat het niet allemaal vanzelf ging. Gelukkig waren er bij de jeugd wat lichtpuntjes. De overige teams kijken ongetwijfeld uit naar betere tijden. Benieuwd hoe het gegaan is?

Op vrijdagavond reisde Triade 3 en 4 af naar Sliedrecht om het op te nemen tegen Merwede. Triade 4 mocht het spits afbijten en zag vooral dat de dames van Merwede op scherp stonden. Beetje bij beetje liepen ze uit en was Triade niet bij machten om het gat te dichten. De nederlaag met 20-11 was een feit.

Met veel optimisme trad Triade 3 aansluitend aan. Zeker gezien de afgelopen weken, was er geen reden om te twijfelen tegen de nummer laatst. Toch kent tegenstander Merwede meerdere gezichten en zou het verschil op de ranglijst niet overeen komen met het spelbeeld. Het was een gelijk opgaande strijd waarin vooral de mouwen opgestroopt moesten worden. In de 2e helft leek er met 12-15 een gaatje geslagen te worden. Toch waren het de gelukkige treffers van Merwede die Triade 3 de das om deden. Eindstand: 17-16

Een grote versierde kerstboom met veel lampjes mag je Triade F op dit moment wel noemen. Vorige week werden de eerste punten behaald en afgelopen zaterdag gingen ze rustig verder. Movado werd met 0-13 verslagen en bij de strafworpen met 1-3. Er werd goed over gespeeld naar elkaar en prima verdedigd. Mooi resultaat om de feestdagen mee in te gaan.

De enige ploeg (van de 4) die zich knap staande hield tegen Merwede dit weekend was Triade E. Met als basis een goede verdediging werd de tegenstander met 0-5 verslagen. Prima overwinning in een leuke poule waar Triade in de brede middenmoot terug te vinden is!

2 ploegen van Triade mochten het zaterdag opnemen tegen IJsselvogels uit Moordrecht. Triade D2 had een slechte 1e helft en stonden bij rust al met 8-1 achter. Een goede peptalk met vooral focus op de verdediging zorgde ervoor dat het potdicht zat na de pauze. Helaas gingen de eigen kansen er niet in en is de eindstand hetzelfde als de ruststand.

Triade C2 moest het opnemen tegen PKC C5. Triade was voor de wedstrijd een beetje bang voor de grote jongens en meisjes van het team, maar dit bleek nergens voor nodig. Er werd fel aan de wedstrijd gestart en Triade kreeg al snel een strafworp mee. Verdedigend werd de tegenstander helemaal vastgezet en veel ballen werden onderschept. De aanval werd goed opgezet en iedereen kreeg kansen waarvan er ook veel werden afgemaakt. In de rust stond het 0-5 en na een iets rommeligere 2e helft 0-8. Goed gedaan!

Het verhaal van Triade B1 is bijna gelijk aan Triade 3. Sowieso de tegenstanders en de nederlaag. Merwede B3 stond onderaan en onze B bovenaan. Triade creëerde in Sliedrecht genoeg kansen, maar was niet zuiver genoeg. De ploegen waren aan elkaar gewaagd. Het was spannend en ging gelijk op. Ruststand 5-4. Helaas was Merwede de laatste 10 minuten zuiverder en wist met 8-5 te winnen.

Afgelopen zaterdag mocht Triade A1 het opnemen tegen PKC A5. Een wedstrijd waarin beide teams elkaar niet ontliepen. De 1e helft(6-7) ging dan ook aardig gelijk op met telkens 2 punten voorsprong voor Triade. In de 2e helft was de ‘doorbraak’ een machtig wapenfeit voor PKC en daar had onze A geen antwoord meer op. De A kon het tij niet meer keren en verloor met 13-10.

Triade 5 nam het in een uitwedstrijd op tegen ADO. In de eerste helft ging het best lekker en was er met een 6-4 ruststand nog alles mogelijk. Deel II was er een om snel te vergeten met veel gemiste kansen, maar ook ballen die slecht gegooid en gevangen werden. De 16-7 einduitslag zegt dan ook genoeg.

Triade 2 speelde eind van de middag tegen IJsselvogels. Een wedstrijd die op papier positief zou kunnen uitpakken voor Triade. Hierdoor gesterkt en vol goede moed werd er begonnen aan de wedstrijd. De 1e helft was licht in het voordeel van de ploeg uit Moordrecht (11-8). Na de rust kwam IJsselvogels helemaal los en liet weinig meer over van het 2e. Eindstand 25-12

Triade 1 moest uit tegen DKV/Victoria 1. In de sporthal in Diemen werd pas om 21.40 aan de wedstrijd begonnen. DKV was in de eerste helft de betere, maar net voor rust wist Triade zich terug te knokken tot 10-9. De 2 helft kwam DKV goed uit de startblokken en konden ze een groot verschil opbouwen. Echter de formatie onder leiding van Marco Schaap liet het kaas niet van het brood eten en knokte hard terug. Helaas kwam deze ‘comeback’ net te laat en stond Triade opnieuw met lege handen. Eindstand 21-18