De stoomtrein van Triade!

By 27 januari 2013 Nieuws

Waar afgelopen zaterdag de twee jongste jeugd teams van Triade helaas niet wisten te winnen van HKC, gaat de hoofdmacht wel gewoon door. Zij wisten hun wedstrijd in Rotterdam met ruime cijfers te winnen en blijven zo met kop en schouders bovenaan de ranglijst staan.

Al vroeg in de ochtend ging de E op pad. In sporthal De Appelgaard, was het gelukkig lekker warm, want buiten stond een stevig windje wat het nog kouder maakt. Voor zover bij u nog niet bekend. De E speelt 4x 10 minuten. Na 20 minuten spelen stond het nog steeds 0 – 0. Wat een prima prestatie is! HKC E had niet veel mazzel met de doelpunten. In de tweede helft, na rust, was het gelijk actie. Door HKC werd er gescoord en bijna direct daarna scoorde de E. 1 – 1. Helaas schakelde HKC E bij en kon Triade E het niet meer bij houden. Het werd 8 – 1.

Triade D leedt een pijnlijke nederlaag tegen HKC. Dat het een spannende pot zou worden was rekening mee gehouden, maar een nederlaag van 5-3 is toch een teleurstelling voor de D-tjes. Gelukkig zijn er nog genoeg wedstrijden om te laten zien wat ze kunnen.

Halverwege de middag was aan de beurt aan de mannen en vrouwen van Triade 1. Zij reisde af naar Rotterdam om daar tegen de studenten van Erasmus te spelen. Een ploeg wat steeds beter begint te draaien, zeker gezien de recente wedstrijden tegen THOR en Oranje-Zwart. Zij verloren die nipt, wat voor de ploeg zeker perspectief biedt. Ondanks de ruim gewonnen thuiswedstrijd van 28-8 was Triade dus gewaarschuwd.
Focus vanaf het begin was de opzet en dat pakte ook zeker goed uit. Al snel kwam liep de score op, de hoofdmacht schoot met scherp. In de 1e helft liep het schotpercentage op tot ruim boven de 50%. Maar ook Erasmus deed aardig mee en scoorde de 1e helft 7 doelpunten. Ondertussen stond de teller bij Triade op 16. In de 2e helft werd er nog strakker verdedigd en werd aanvallen voor de studenten steeds lastiger. In aanvallend opzicht denderde de Triade stoomtrein door. De ene aanval soms nog mooier dan de andere. De score liep op tot boven de 30 wat in competitieverband een record moet zijn.
Door deze verpletterende overwinning van 31-9 gaat Triade met veel zelvertrouwen de eindfase van de competitie in.