De statistieken van Triade

By 21 april 2015 Nieuws

Bij voetbal komt het nog al eens voor dat binnen een paar seconden een doelpunt valt, maar bij korfbal….? Wat juist weer vaker voorkomt bij voetbal is de ‘0’ houden. Hoe zit dat bij onze wedstrijden….? En als laatste weten de insiders van Triade dat er 1 ploeg ontzettend uitkijkt naar een overwinning en die afgelopen zaterdag ook hebben gekregen. Lees gauw verder in welke wedstrijden er wat gebeurden!

Triade F2 heeft hun wedstrijd gewonnen! Bij GKV werd gewonnen met 3-11. Super trots zijn de coaches en super blij zijn de kids. Waar afgelopen weken op getraind is tijdens de clinics en ook door de eigen trainers, werd goed zichtbaar in het veld. Goed gedaan hoor!

Op het kunstgras in Nieuwpoort, kwam PKC/SWKgroep D spelen tegen Triade D1. Het werd al snel duidelijk, dat er PKC met weinig moeite op voorsprong kon komen, dat gebeurde dan ook. Na de rust, pakte Triade D1 het op en kwam met actief spel beter uit de verf. Het was niet genoeg om te zorgen voor de twee punten. 2 – 7 werd de uitslag.

Triade D2 moest in een uitwedstrijd tegen koploper Vriendenschaar. Ondanks dat de spelers van Triade D2 het spel steeds beter snappen en de bal ook goed rondspelen en zelfs kansen creëren, werd er toch niet gewonnen. Voor het eerst dat deze spelers in de D spelen werd er gescoord: 2 doelpunten zelfs. Helaas had de tegenstander iets meer ervaring en maakte er 7.

Triade C ging vol goede moed naar Dordrecht om tegen Deetos/Snel te korfballen. Aan de kansen en het inzicht lag het niet, want dat was ruim voldoende. Het gooien en vangen daar tegenover was minder. Toch wist Triade C deze wedstrijd te winnen met 3-6.

Dan de wedstrijd waar mogelijk geschiedenis is geschreven voor Triade. We hebben het dan over de thuiswedstrijd van Triade B tegen Oranje Nassau. Binnen 5 seconden had Triade B al een doelpunt gemaakt. Een super goede start werd helaas niet doorgezet en bij rust stond het 4-5 voor de tegenstanders. In de 1e tien minuten na de thee gaf Triade de rest van de wedstrijd uit handen. Oranje Nassau speelde het goed uit en won met 6-10.

We gaan gewoon weer door met het volgende team: Triade A. De 1e helft was niet om over naar huis te schrijven en iedereen keek elkaar verbaasd aan in de rust bij een achterstand van 7-0. Het herstel zal duidelijk in de 2e helft met 3 stappen harden dan in deel I, maar niet meer voldoende voor een stunt. Een leerzame les voor Triade A die dus verloor met 10-6.

Triade 4 een uitwedstrijd bij Zevenbergen. ‘Helemaal niets’ wordt er nog wel eens geroepen door supporters. In dit geval was het van toepassing op de tegenstanders die niets hebben gescoord. Complimenten voor het verdedigen van Triade, die er gelukkig zelf nog wel 6 in gooiden.

Triade 3 mocht thuis strijden tegen het bekende DVS’69. Na een twijfelden begin nam Triade de wedstrijd over en zorgde in de laatste minuut voor rust voor de verdiende 6-4 voorsprong. In de tweede helft hebben ze dat niet vast kunnen houden en moest er een handtekening gezet worden onder een 9-9 eindstand.

Tussen de wolken door scheen ook in Barendrecht de zon. Wat het veld korfballen er altijd wat aangenamer op maakt. Helaas, kon de zon er niet voor zorgen dat de motivatie van Triade 2 er door werd versterkt. Tijdens een matige eerste helft, kwam het tweede op een lichte achterstand, maar trok dit weer recht richting de rust, 5 tegen 5. In de tweede helft, kwam Triade 2 beter in het spel, maar niet goed genoeg om Vitesse van de winst af te houden. Eindstand 12 tegen 8.

Zaterdag wist de hoofdmacht van Triade opnieuw niet te winnen. Dit keer speelde Triade hun wedstrijd in het Limburgse Roermond tegen Ready´60. Ondanks de stijgende lijn die Triade heeft ingezet, hebben de groen-witten nog niet het gewenste niveau. De gehele wedstrijd werd dan ook tegen een achterstand aangekeken. Met doorzettingsvermogen en positieve coaching werd in de laatste minuten van de wedstrijd de achterstand van 3 doelpunten weggepoetst. Met deze 16-16 eindstand blijft Triade op de 2e plaats en houden ze Ready´60 nog achter zich. Komende zaterdag 25 april zal Triade weer moeten winnen om de plaats die recht geeft op promotiewedstrijden te behouden. Om 15.30 wordt er in een thuiswedstrijd gespeeld tegen Keep Fit ´70.