De start is ‘wennen’ voor Triade!

By 22 maart 2014 april 6th, 2014 Nieuws

En zo zijn we alweer aangekomen bij het voorjaarseizoen. Wat gaat dat Triade deze keer opleveren?
Al een paar weken geleden leek het erop dat de lente zijn intrede had gedaan. Maar tijdens de 1e competitieronde van dit seizoen was het toch nog redelijk fris en winderig. Zelfs hagelstenen zijn gesignaleerd. Dit alles deed de pret niet drukken voor de 4 teams van Triade die in actie kwamen. Het was de zaterdag van de eerste ervaring voor de nieuwe F2 van Triade, het wennen voor het B-team en met weinig doelpunten toch de volle overwinning voor de senioren.

Hun eerste officiële wedstrijd is een feit. Triade F2, het jongste team van onze vereniging, deed dat op het grote kunstgrasveld van Triade. En wat superleuk is dat dan om te zien hoe enthousiast de kinderen met dit korfbalspel bezig zijn. En helemaal als er zelfs al een doelpunt wordt gemaakt. Wat goed zeg! Een overwinning laat nog even op zich wachten, want tegenstander Vriendenschaar wist 6x te scoren.

Ook een nieuw team voor Triade is het B-team. De afgelopen seizoenen was er weinig tegenstand voor het toenmalige C-team. In verband met de leeftijd nu een categorie hoger en gelijk ook een niveautje en was het nu dus andere koek. Als dan in verband met zijn eigen wedstrijd ook de coach niet aanwezig kan zijn, is het toch pittig voor de Triade aspiranten. De stand-in coach van Triade B zag dat de ploeg heel erg moest wennen en verdedigend iets heel anders is. Na 60 minuten stond er een uitslag van 13-1 op het scorebord tegen Vriendenschaar B2 die ongetwijfeld al langer op dit niveau speelt.

Zo spannend als in de hoofdklasse zaalfinale werd het niet in Helmond. Ook de doelpunten bleven een eind achter, maar de overwinning was er niet minder om. De eerste wedstrijd op het veld voor Triade 1 was weer even wennen, zeker ook omdat er op natuurgras werd gespeeld. Vooraf kwam er zelfs nog een verlate winterse bui voorbij. Dat wennen was ook zichtbaar in de score, want bij rust stond er een bizar lage tussenstand van 2-3. Het veldoverwicht van Triade werd niet omgezet in doelpunten. De 1e aanval kreeg genoeg kansen, maar maakte dit niet af. Terwijl de verdediging geen moeite had met de aanvallen van OEC.
De 2e helft veel van hetzelfde, maar gelukkig nu wel wat meer doelpunten. Misschien kwam dit doordat zelfs het zonnetje nog even kwam kijken. Hoe dan ook, de belangrijke wedstrijd punten werden binnengehaald en door deze 7-10 overwinning verstevigde Triade zich in de middenmoot.

In de wedstrijd van Triade 4 waren de doelpunten ook schaars. Tegenstander Kinderdijk scoorde op het kunstgrasveld van Triade slecht 2x in 70 minuten. Onze senioren deden dat beter en wisten 5x te scoren. Gevoelsmatig weten de groen-witten senioren steeds vaker te winnen van de ploeg uit het molendorp, maar toch blijven deze wedstrijden altijd weer een gok. Deze punten zijn in ieder geval een goed begin voor het nieuwe veldseizoen.